با خواستگارم شرط کنم اگه کچل شد مو بکاره ؟

13:48 - 1400/09/17

باسلام ممنون از مشاره های قبلی سوالی داشتم خدمت استاد اسماعیلی،
بنده خواستگاری دارم که چند وقته باهم پیش رفتیم و به طور کلی هردو پسند کردیم، یک مسئله ای هست و اون اینکه من ظاهر فعلی ایشون را پسندیدم اما ایشون به صورت ارثی در آینده به احتمال زیاد کچل می شند و خودشون هم از این بابت نارحت اند،منم روی این مورد خیلی حساسم می تونم تو این مرحله خیلی محترمانه شرط کنم که در آینده اگر دچار همچین مسئله ای شدند اقدام با کاشت و درمان مو بکنند؟؟
درسته که به عنوان شرط بیان کنم ؟

------------------------------------------------------------

کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: https://btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/193216

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
2 + 10 =
*****
تصویر محمد اسماعیلی

با عرض سلام خدمت شما
از اینکه به ما اعتماد کردید و سوال خودتان را مطرح کردید و توفیق داریم از تخصصمان برای حل مشکل شما کمکی کنیم، بسیار خوشحالیم و خدای مهربان را شاکریم؛

بدون شک ازدواج یکی از مهم ترین مراحل زندگی است و مساله انتخاب همسر، از مهم ترین انتخاب های سرنوشت ساز که باید به دقت و بر اساس معیارهای صحیح انجام شود. در این انتخاب فاکتورهای زیادی مورد دقت قرار می گیرد که برخی از آنها بین همه افراد مشترک و برخی سلیقه ای و شخصی هستند.

مساله ظاهر و پسندیدن وضعیت ظاهری خواستگار و همسر آینده یکی از این موارد است که در همه افراد به طور کلی اهمیت دارد که حداقل های مطلوبیت را برای طرفین داشته باشد ولی جزییات آن سلیقه ای و شخصی هستند.

ملاک در این فاکتور حال فعلی طرفین است و این شرط برای ورود به مراحل ازدواج لحاظ می شود ولی قطعا با توجه به شرایط طبیعی و حوادث و سوانح احتمالی، ممکن است شرایط فعلی دچار تغییر یا حتی سانحه شود و تعهد زناشویی و رابطه همسری مقتضی این است که در شرایط احتمالی، زوجین به خاطر مسائل پیش آمده دچار بحران نشوند.

در این مورد که شما گفتید: « ظاهر فعلی ایشون را پسندیدم اما ایشون به صورت ارثی در آینده به احتمال زیاد کچل می شوند» و برای این هم راهکار شرط رو مطرح کردید و گفتید : «روی این مورد خیلی حساسم می تونم تو این مرحله خیلی محترمانه شرط کنم که در آینده اگر دچار همچین مسئله ای شدند اقدام با کاشت و درمان مو بکنند» باید مساله را از دو جهت مورد دقت قرار دهید: 

1. ما در این مرحله به دختر و پسر پیشنهاد می کنیم به هر حال نسبت به مسائلی که برایتان اهمیت  زیادی دارد و نمی توانید از آن عبور کنید، دقت داشته باشید و اگر در طرف مقابلتان شرایط مد نظر شما نیست یا نگرانی قابل توجهی نسبت به آن دارید، تا این مساله حل نشده، اقدام به ازدواج نکنید و یکی از این مسائل هم مساله ظاهر است.

الان برای شما پسند ظاهری اتفاق افتاده ولی نگرانی دارید نسبت به آینده ایشان و یا باید نسبت به این مساله احتمالی کسب آمادگی کنید یا مساله را مطرح کنید و محترمانه شرطتان را بیان کنید.
2. مسآله بسیار مهمی که در مباحث آمادگی های پیش از ازدواج مطرح می شود، منطقی سازی ملاک های انتخاب همسر هست. و اینکه مثلا وقتی مساله کم مویی همسرآینده تان برای شما تا حدی مهم و بزرگ شده که حتی نسبت به اتفاق آن در آینده الان دچار نگرانی شدید می شوید، ممکن است نشانه وسواس باشد و ملاک منطقی نیست. با توجه به اینکه با این منطق ممکن است طرف مقابل شما هم مثلا شرط کند که من شرایط فعلی شما را می پسندم ولی اگر در آینده به دلیلی ظاهرتان تغییر کرد باید جراحی کنید یا ... . تصور چنین مساله ای حتی در فرض تفاهمات و بقای عشق و محبت، می تواند موجب نگرانی دائمی شما در طول زندگی و حتی دلزدگی در رابطه شود.

پیشنهاد می کنم حتما قبل از ادامه مراحل خواستگاری برای بررسی ملاک ها مشاوره داشته باشید و با آمادگی بیشتری وارد مراحل بعدی شوید.
خوشبخت و سعادتمند باشید.

تصویر عباس
نویسنده عباس در

قبل از وقوع واقعه مورد وارد نیست

تصویر ma.s
نویسنده ma.s در

سلام بر شما 

بنظرم بگید اما طوری نباشه که به غرورشون بر بخوره. اگر هم راهکاری علمی و پزشکی هست که جلوگیری کنه از این موضوع حتما دنبالش برید. اگر با تمام شرایط ایشون موافق هستید. در کل چون شما حساس به این موضوع هستید، با رعایت احترام اون آقا حتما درمیون بگذارید باهاشون.