روحیه حساس دخترم

06:44 - 1393/08/06

 دختری دارم هجده ساله ، اهل مطاله است ، با احساس و گرم و مهربون که از زیبایی و اندام خوب و  تعریف نباشه جذابیت خوبی برخورداره و از شانزده ، هفده سالگی خواستگاران  زیادی داشته   که تا بحال با مقاومت منو پدرش به ازدواج ختم نشده  میگم با مقاومت ما چون خودش  بارها یه جورایی به من  گفته  که از لحاظ غریزه جنسی  تحت فشاره  و مایله که ازدواج کنه تا به گناه نیفته . ولی از طرفی خودشم واقفه که نباید سرسری ازدواج کنه.
من براش ناراحتم نمی دونم چه  جوری کمکش کنم؟ چون از اون دخترایی هم نیست که اهل دوستی با پسرا باشه  محجبه است و همه چی رو با من در میان میذاره . همش میگه مامان برام سرنمازت دعا کن  . دلم نمیخواد روحیه اش هیچوقت غمگین باشه  ممنون میشم یه قوت قلبی بهم بدین تا از این ناراحتی دربیام .

http://btid.org/node/44408

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 0 =
*****
تصویر صادق8
نویسنده صادق8 در

واقعا خوش به حال دخترتون که مادری مثل شماداره وقتی انقدر نگرانشین.وقتی انقد باهاتون رفیقه که میاد حتی در مورد مسایل جنسی باشما مشورت میکنه و التماس دعا داره ازتون واقعاباید هم به شما وهم دخترتون احسنت گفت. ولی مواظب باشین ازش فاصله نگیرین مسلما دختری که این رفتارهارو از خودش نشون میده قابل اعتماد وقابل تکیه است پس حرفاشو گوش کنین و برای نظراتش احترام قایل بشید. وبه نظر من اگه مورد خوبی بود و دخترتون هم دوست داشت .مقدمات ازدواجش رو فراهم کنین البته با توجه به سن دخترتون میتونه یه 3یا4 سال نامزد بمونه.موفق باشید.درپناه حق

تصویر iman70
نویسنده iman70 در

سلام ، دلیل احساس نیازش شاید مربوط به خونه بشه البته اگر نیازشون عاطفی هست مثلا شاید تک فرزنده که با وجود محبت های شما بازم احساس نیاز میکنه ویا اینکه وقت کمی والدینش بهش اختصاص میدن که در این صورت به نظرم  بهش وقت اختصاص بدین خوب بشه ، به عنوان مثال باهاش پیاده روی برید حالا اگه پدرش نمیتونه شما حتما برین اینجوری صمیمیتتون بیشتر میشه ضمن اینکه ورزش می کنید و دخترتونم وقت کمتری واسه فک کردن به ازدواج  داره ..اینکه میگم ذهنشو منحرف کنین واس اینه که شاید سنش کم باشه به هر حال شما باهاش زندگی کردین بهتر تشخیص میدین شرایطشو داره یا نه از طرفی اگه بدون پر کردن وقتش فقط مانع ازدواج بشین چه مقید باشه چه نباشه یه روزی لغزش میکننه و پنهانی با یکی ارتباط برقرار میکنه که بدترین ضربست چون دیدشو کلا نسبت به مردها عوض میکنه..

اما اگر هدفش از ازدواج نیاز جنسیش باشه من چیزی به ذهنم نمیرسه مگه همون ازدواج

البته من فک میکنم پر کردن وقت خیلی مفید باشه میتونه فرزندتون اونقد ذهنش مشغول به این چیزا فک نکنه احساس میکنم خونه واسش عادی شده می خواد محیط جدیدو تجربه کنه 

تصویر mmm2413
نویسنده mmm2413 در

سلام
افرین به همچین مادری
خدا خیر دنیا و اخرت بهتون بده.بهتون قول میدم هیچ ثوابی بالاتر از این نیست که شما اینطوری به فکر دخترتون هستید و درکش میکنید.
فقط امیدوارم به خواستگاراش سخت نگیرید. شرط مالی و درامدی نذارید.امیدوارم.......

تصویر پرواز
نویسنده پرواز در

خانم ببخشید منظورتون از شرایط ایده آلتون رو نداشتن پول هست یا چیزای دیگه؟؟
 

تصویر نگار۴۳

از قضا خواستگارانش وضعیت مالی مناسب و رو به بالایی داشتند و همین یکی از مشکلات بود چون ما وضع مالی متوسطی داریم و ازدواج با کسی که از لحاظ مالی بالاتره هیچوقت از آرزوهای دخترم و یا ما نبوده بلکه ایده ال از نظر ما از لحاظ فرهنگی و اخلاقی هستش . 

تصویر ب
نویسنده ب در

خوشبحال دخترتون که یه همچین مادر خوبی داره

تصویر نگار۴۳

تا حالا که نتو نستم کاری براش کنم . از خدا همیشه برای همه ی جوانان دم بخت آرزوی خوشبختی ابدی می کنم دخترمم بین همه ی اونا . همیشه حتی وقتی بچه بود دعا می کردم خدایا یک همسر با ایمان نصیبش کن چون اگه همسرش دوستش داشت که فبها المراد ولی اگه یه روزی دوستش نداشت لااقل بهش ظلم و اذیت نمی کنه . 

تصویر یه عاشق واقعی

سلام خدمت مادر گرامی .... 

اینکه روابط خوبی رو با فرزندتون دارید واقعا احسنت داره چون دوره و زمون فعلی خیلی از مادران با فرزندانشون این روابط نزدیک و دوستانه و صمیمی رو ندارن و این رابطه تون با فرزندتون رو باید قدر بدانید و شکر گذار باشید .... 

نکته ای که به نظرم رسید اینه که الان که دخترتون پاک هست و وارد روابط با جنس مخالف نرفته و احساسات پاک و عاشقانه و زیبایی دارن وقت ازدواجشون هست بسیار بسیار بسیار دخترانی بودند که به دلیل خودداری از ازدواج در این سنین وقتی به سنین بالاتر رسیدند و مثلا تونستن عاقلانه تصمیم بگیرن روح زیباشون پژمرده شده و سختگیر و سرد شدن نسبت به این موضوع ... وقتی الان عطش ازدواج هست باید ازدواج کرد و زندگی رو ساخت همین احساس و عشق و روحیه است که باعث پایداری زندگی مشترک میشه ..... وقتی این احساس سرکوب میشه به مرور باعث هزاران مشکل میشه ..... پس اولین و تنها کاری که شما مادر گرامی میتونید برای فرزند خوبتون انجام بدید اماده سازی ایشون از لحاظ فکری و روحی برای ازدواج و همچنین از لحاظ مهارتی ..... جز این راهی نیست ... فقط کمک کنید زودتر ازدواج کنند و این احساسشون لتمه نخوره ... 

این نیاز به ازدواج چیزی نیست که با حرف و صحبت از بین بره و یا برطرف بشه .... پس همونطور که اسلام میگه در سنین پایین فرزندان خود را متاهل کنید در حق ایشون مادری کنید و یادتون باشه اگه به گناهی بیفتن شما و پدرشون در گناه ایشون شریک هستند .... 

ان شا الله خوشبخت و عاقبت بخیر خواهند شد 

یاحق

تصویر mazhararamesh

مخاطب گرامی!

نگرانی و روش رفاقت و مادری شما قابل تحسین است

در کودکی و نوجوانی هر بذری به راحتی میتونست توخاک عاطفه و عقلی دخترتون ریشه دار بشه و سرسبز، اما حالا که پای به دوران جووانی و شور و اشتیاق گذاشته یقیتا بذر اعتقادی و فکری و عاطفی ویژه ای که در جنس کودکی و نوجوانی نبود قرار ریشه کنه و سرسبز، لذا اگر آگاهی و مهارتهای زندگی بخوبی برایش کسب بشه موفقیت و اعتماد به نفسی ازش حاصل میشه که شمارو هم در زندگی سرشار خواهد نمود

 

تصویر غزاله 70

سلم به شما مادر گرامی نگرانی شما کاملا طبیعی است اگه دوست دارید دختر شما ازدواج موفقی داشته باشه میتونید از مجموعه سخنرانی های ازدواج موفق دکتر فرهنگ استفاده کنید که به راحتی از اینترنت قابل دانلود است ایشالله خوشبخت بشن

تصویر نگار۴۳

ممنونم از راهنمایی تون حتما دانلودش می کنم.

تصویر مهسا
نویسنده مهسا در

سلام

ببخشید جسارته نظری میدم منم مثل دختر شما

خواهش میکنم اگر ایشون نیاز به ازدواج دارند اجازه بدهید ازدواج کنند و به سنشون توجه نکنید سنشون مناسبه ازدواجه اتفاقا. خواستگار راه بدید و تحقیق و گزینش مناسب کنید

خدایی نکرده اگه دخترتون به خاطر این مسئله به گناه بیفته شما مقصر میشیدا

موفق باشید
 

تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

با سلام، ابتدا از اینکه گروه مشاوره رهروان ولایت را به عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اید، تشکر می‌کنم.

این رابطه دختر و مادری شما که باعث می‌شود شما از نیازهای فرزندتان آگاهی پیدا کنید، قابل ستایش است، ولی باید توجه داشته باشید وقتی دختر خانم شما از نیازش برای شما می‌گوید و خود را برای ازدواج آماده می‌داند، شما و همسرتان نباید مانعش شوید بلکه لازم است برای رسیدن به هدف او را بهتر کمک کنید. منظور این است که شما با کمک‌های مشورتی  که به او می‌دهید می‌توانید بهتر او را برای ازدواج آماده کنید.

از طرفی، ازدواج سه صلاحیت می‌خواهد؛ 1. صلاحیت ذاتی که با بلوغ جنسی به دست می‌آید. 2. صلاحیت مهارتی یا همان مهارت‌های زندگی است که البته در دوران عقد به وسیله آموزش خانواده‌ها و مشاوره به دست آورد. 3. آمادگی ذهنی و روحی برای ورود به زندگی مشترک.

شما و همسرتان می‌توانید برای اینکه صلاحیت مهارتی(مهارتهای زندگی) دخترخانمتان ارتقاء پیدا کند به او کمک کنید. به همین منظور 1. به او در خانه مسئولیت بدهید؛ مثلا به او مسئولیت پخت غذا، مسئولیت نگهداری از بچه‌های کوچکتر و... 2. مهارتهای ارتباطی او را بالا ببرید؛ که این هم بوسیله ارتباطش با دوستان، آشنایان، اقوام و شرکت در کلاسهای هنری و آموزشی، گسرتش پیدا می‌کند. 3. آستانه صبر و تحمل او را بالا ببرید.(البته مسئولیت پذیری او، آستانه صبر و تحملش نیز بالا می‌رود) 4. شرکت در کلاسهای مهارتهای زندگی نیز باعث تغییر دید و نگاه او به مسائل پیرامونی می‌شود. 5. ارتباط معنوی او اگر خوب است که باید این ارتباط همچنان حفظ شود. 6. رفتار و دیدگاه شما که الگوی دخترخانمتان هستید نیز بسیار در شخصیت او اثرگذار است؛ زیرا فرزند آینه والدین هستند. پس هرچقدر روی خودتان کار کرده باشید، در واقع روی فرزندتان کار کرده‌اید.

پس با توجه به شرایط سنی دخترخانمتان و نیازی که در خود احساس می‌کند، می‌تواند ازدواج کند ولی شما باید با بالا بردن مهارتهای زندگی او بهتر او را وارد زندگی مشترک کنید. وگرنه صرف گذر زمان و بالارفتن سن دخترخانمتان، آمادگی برای ازدواج را پیدا نمی‌کند، مگر اینکه مهارتهای زندگی او بیشتر شود تا با آمادگی بیشتری، وارد زندگی مشترک شود.

در نتیجه مهم این نیست که دختر خانمتان 18سال سن دارد یا مثلا 28سال، بلکه مهم این است که او آمادگی ورود به زندگی مشترک را داشته باشد و این آمادگی هم با کسب مهارتهای زندکی بدست می‌آید. پس شما باید سعی کنید هر چه زودتر مهارتهای زندگی او را ارتقاء دهید.

با آرزوی موفقیت

تصویر نگار۴۳

با تشکر از راهنمایی و دقت نظرتون .البته این نکته هم لازمه که بگم که مخالفت ما با ازدواج دخترم نه بخاطر سنش بلکه بخاطر انتخاب یک همسر ایده ال برای ایشون بوده چون خواستگارانش دارای تمام  ملاک مورد نظر خودش و ما نبودند . در مورد مهارتهای زندگی هم من سعی کردم از بچگی بهشون آموزشهای لازم داده بشه و بنظرم توانایی اداره یک زندگی مستقل را داره.