خیلی از دخترهای با کمالات را رد کردم!

10:36 - 1394/07/20

سلام خدمت همه مشاوران و دوستان بزرگوار
بنده 10 ماهه که عقد کردم شوهرم پسر خوبیه و همچنین مادرشوهرم زن مهربانی است اما به خاطر یکسری مسائل اختلاف فرهنگی در ارتباط با آن ها اذیت می شوم
مادرشوهرم مدام از جهیزیه دخترش و اجناسی که می خرد تعریف میکند و می گوید فلان چیز را اینقدر خریدم و فلان قدر پول برای فلان چیز دادم در حالی که من دختری هستم که خیلی اهل تجملات و اینچنین مسائلی نیستم و حوصله این مسائل را ندارم.
مادرشوهر من در هر فرصتی که به دست می آورد از خواستگاری رفتن های قبلیشان سخن می گوید و تعریف می کند که دختری که قبل شما رفتیم خانه اش فلان جا بود قیافه اش فلان شکل بود یا خانم فلانی زنگ زد و گفته برای پسرت یک مورد خوب با تحصیلات بالا و خیلی زیبا پیدا کرده ام و.... من تا به حال در برابر صحبت های ایشان فقط ساکت بوده ام و به رویش نیاورده ام ولی دیروز بسیار ناراحت شدم و سرم را پایین انداختم تا متوجه کار زشتش بشود ولی فکر نمیکنم فهمیده باشد با حرفهایش ناراحت می شوم . من از هرجهت از همسرم و خانواده اش سطح بالاتری دارم ولی هرگز به روی آنها نیاورده ام  با وجود آنکه خواستگارهای زیادی داشتم که هریک به دلیلی به سرانجام نرسید هرگز به شوهرم یا مادرش نگفتم که خواستگارهایم چه کسانی بوده اند اصلا این کار را بسیار زشت می دانم.
همسرم هم گاهی از خواستگاریهای قبلی وضع مالی آنها، رشته تحصیلی و حتی کلاسهایی که می رفته اند برایم میگوید که باز هم ناراحتم می کند.
سوال من از شما مشاوران و دوستان بزرگوار این است آیا ناراحتی من بیجاست و اشکال از من است که ناراحت می شوم؟؟؟
اگر کار آنها اشتباه است چگونه به آن ها بفهمانم که از رفتارشان ناراحت می شوم؟؟

برای ورود به کانال مشاوره در تلگرام کلیک کنید

http://btid.org/node/76153

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
18 + 0 =
*****
تصویر 48
نویسنده 48 در

بعضی ها سطح شعورشون همینقدره.
باید دید این رفتار غلطشون از کجا آب میخوره.
آیا شخصیتشون اینجوریه یا دارن تلافی میکنن.
من احتمال میدم در برابر شما احساس حقارت می کنن . اینجوری میخوان جبران کنن.
والله اعلم
 

تصویر haserat
نویسنده haserat در

بنظر من شما سه ترم کلاس تیکه انداختن برید و بعد با خنده و رویی گشاده یک تیکه بسیار سنگین حواله اش کنید که تا اخر عمرش بسوزد.

تصویر BARAN66
نویسنده BARAN66 در

چرا ساکتی؟ بالبخند و شوخی بگو خوش شانس بودین من عروستون شدم. معلوم نبود چه کار خیری کرده بودین خدا منو برا پسرتون قسمت کرد.بعله دیگه قسمت مهمه.

تصویر یه دوست

سلام
درضمن اینکه با صحبت های خانم yad موافقم مطلبی رو هم اضافه کنم.

موارد اینطوری زیاد بودند که به تدریج دلسردی و دلخوری همسر رو به جائی رسوندند که کار به جدائی کشید، حتی بعد از سال های زیاد زندگی مشترک و داشتن بچه. اگر اینطور که فرموده اید مادر همسرتان خانم مهربونیه و شوهرتون هم همچنین، به احتمال زیاد متوجه آثار و عواقب حرفاشون نیستند.
پیشنهاد می کنم بوسیله شخص محترمی به همسر و مادر همسرتون بفهمونید که این حرف ها داره شما رو از همسر و زندگی تون دلسرد و دل چرکین می کنه و ممکنه باعث اختلاف و حتی جدائی بشه. *** البته این مطالب باید نباید نقل قول از شما باشه بلکه بگونه ای باشه که گوئی واسطه پیام خودش این مطلب را دریافته و داره هشدار میده. *** شما هم با رفتارهای ملایمی مانند سکوت کردن، مودبانه قطع و منحرف کردن صحبت، ترک کردن شخص  به بهانه انجام کاری به محض شروه بحث های فوق و ... نارضایتی خوتون رو نشون بدید.
اگر جواب داد که بهتر وگرنه یه پله بالاتر برید. دیگه بستگی به موقعیت خودتون داره چکار کنید، مثلا ممکنه یه مدتی نزد خانواده تون بروید و قطع تماس کنید (بدون جار و جنجال) و ...
84
اگر باز هم نشد یا به این نتیجه رسیدید که تعمدی در کار است، صریحا و بدون رودروایسی خود و خانواده تون نارضایتی تون رو بیان کنید. (مجددا پله به پله جلو برید)

دو نکته رو به یاد داشته باشید.

* اول همونطور که پائین تر گفتم:

* حضرت رسول(ص)

- به راستی، تواضع بر بزرگی شخص فروتن، می‌افزاید. پس فروتنی کنید تا خداوند به شما بلندی بخشد. (پیام پیامبر، ص 599)

- هرگاه فروتنان امت مرا دیدید، شما هم برای آن ها تواضع کنید و هرگاه متکبران را دیدید، شما هم به آن ها تکبر کنید که این مایه خواری و کوچکی آن هاست.

- تواضع گر چه محبوبست و فضل بیکران دارد   *****   نباید کرد بیش از حد که هیبت را زیان دارد    (سعدی)

دوم: قبل از اینکه کار بالا بگیره و سخت بشه اقدام کنید.
*سر چشمه شاید گرفتن به بیل   *****  چو پر شد نشاید گذشتن به پیل     (سعدی)

(اجازه ندید کا ره جائی برسه که عزت و احتراو خود و خانواده تان ازبین بره.)

این شعر برای کسانی که دانسته یا نادانسته مدام منم منم سر میدند شاید مفید باشه:

گر نکته ‌دان عشقی، بشنو تو این حکایت:

یکی قطـــــــره باران ز ابری چکیــد         *****        خجـــــل شد چو پهنـای دریا بدید

که جایی که دریاست، من کیستم        *****        چو او هست، حقا که من نیستم

چو خود را به چشــــم حقارت بدیـد       *****        صدف در کنارش به جــــــان پرورید

سپهــــرش به جایی رسانیــــد کار        *****        کـــه شـد نامــــــور لؤلؤ شاهــــوار

بلندی از آن یافت کو پســـت شــد         *****       در نیستی کــوفت تا هـسـت شــد

(بوستان سعدی، ص 101)

* دوم:

تصویر tamara
نویسنده tamara در

مشکل من هم دقیقا مشابه شماست با این تفاوت که همسرم حتی از دوس دخترها و عشقهای قبلیش هم جلوی من تعریف میکنه و زیبایی اونها رو توی سرم میزنه.واقعا دلم میشکنه و نمیدونم چکار کنم.ی سوال ازتون داشتم همسرتون وقتی از موارد قبلی حرف میزنه به این نکته هم اشاره ای میکنه که دلیل برهم خوردن اونها چی بوده یا خیر،؟مثلا نگفته که علت اصلی برهم خوردن اونها بودن یا خانواده دختره؟

تصویر سعید۶۸

خواهر گرامی همه مردا که اینطور نیستن.
دقت کنید چون اینجا مشکلات گذاش

تصویر ســـارا

احتمال زیاد خودت هم اینکار و انجام دادی ولی بازم میگم به بهانه هایی بیشتر به خودت برس با گریم و پیرایشو لنز هر چهره ای داشته باشی زیبا میشی ولی طوری هم رفتار نکن که فکر کنه چیزی کم داریو داری جبران و پنهان میکنی به بهانه مهمانی زنانه و با دوستات بودن تو خونتون به خودت برس شاد باش ورزش کن اعتماد بنفس داشته باش و بهش بگو خودت منو انتخاب کردی مجبورت که نکرده بودم بگو منم خاستگار زیاد داشتم خیلی هم باهاش بحث نکن فقط به بار بگو از حرفاش ناراحت نباش و کارای شاد بکن و احساس زیبایی کن
شنیدم که مردا پشیمون میشن یه مدت بعد ازدواج حالا من عقل ناقصم دراین حدبود پیش مشاور برو تنها هم بری بهت راهکار میده

تصویر merida
نویسنده merida در

سلام برشما.
گاهی حرفای بعضی از افراد شدیدا ناراحتم میکنه.چرا بعضی مرد ها اینطورن !!!چرا قدر زندگی فعلیشون نمیدونن!!گاهی حس میکنم هیچ شناختی از این موجود(مرد)ندارم(:
و همین باعث میشه نسبت به ازدواج دلسرد بشم..
امیدوارم شما هم صبورتر بشید وهمسرتون بخودش بیاد.
یازهرا

تصویر الهه نازززز

واقعا متاسف شدم. اگه این طوره چرا اومد شما رو گرفت؟ اینها رو بهش بگو.
دیگه دارم قید ازدواج رو می زنم.

تصویر خانم آسمان

جای بابا پنجعلی خالی.
به نظرم باید وقتی مادر شوهرتون داره با اب و تاب حرف میزنه و قپی میاد یهو یکی مثل بابا پنجعلی بیاد وسط حرفهاش بگه الکی میگه.

تصویر tamara
نویسنده tamara در

اخ گفتی سارا خانم.این جمله که اونا ندادن خیلی خیلی بیشتر ادمو ناراحت میکنه.منم همسرم از خواستگاریای قبلیش تعریف میکنه اما من میترسم ازش بپرسم که تو نخواستی یا اونا ندادن چون واقعا برام دردناکه که بفهمم همسرم کسی رو میخواسته ولی چون اونا ردش کردن اومده سراغ من.تازه همه دخترایی هم که رفته خواستگاریشون سطح مالیشون و تحصیلاتشون از من خیلی پایینتر بوده و فقط زیباییشون از من بیشتر بوده.واقعا انگیزمو ازدست دادم همش دلم میخادهروقت از اونا تعریف میکنه بهش تیکه بندازم و بگم هنوزم دیر نشده میتونی بری سراغ همون معشوقه هات اما میدونم تیکه انداختن کاربدیه و زندگیمو از اینی که هست داغونتر میکنه.واقعا ناراحتم و حالم گرفتست

تصویر ســـارا

آره اینم میگفت که ""اونا ندادن"" منظورش این بود که اونا دختر ندادن ما میخواستیم

تصویر merida
نویسنده merida در

سلام به شما
زیاد حساس نشید بگن مهم نیست.شما که حساس تر بشی اونا بیشتر میگن!(:یکم کم محلی موقع بیان این تعریفا از کیس های قبلی ک مادرشوهرتون میگه باعث میشه ایشون بفهمن برا شما مهم نیست موردای قبلی!پس نمیگن!
موفق باشید
یازهرا

تصویر yad
نویسنده yad در

سلام مهسای عزیز
یه چندوقت پیش یه پیام واسم اومد با این مضموم که:

"سلام،خوبی؟ فلانی فک نکنی که هروقت مشکل و گرفتاری دارم یادت می افتم، ولی زندگیم داره از هم می پاشه، جز تو هیشکیو ندارم، دارم دیوونه می شم و ...."
این دوستم یه سال بود که عقد کرده بودن و قرار بود تو مهر جشن عروسی شون باشه، خونه و تالار و همه چی هم اکی بود؛ کارت هم گرفته بودن..تو این مدت هم کلا خبری از من نگرفته بود، قبلش کلا همه کس و کارش من بودم!رفته بود حاجی حاجی مکه...خدا می دونه با پیامش سکته رو زدم!

خلاصه سرت رو درد نیارم آبجی، وقتی پرسیدم چی شده، گفت به مشکل برخوردیم و احتمال زیاد طلاق بگیریم:|| مونده بودم اصلا یه وضعی بود...اینا خیلی هم خوب بودن با هم گویا...
مادرشوهر و خواهرشوهرش از هیچ حرفی کم نمیزاشتن، البته این خانوم هم آخرش جلوشون دراومده بود، باورت نمیشه کلی حرفا سر این بود که چی خریدیم ، چی نخریدیم و چرا اونجا اونطور کردی و فرضا رفتی عوض کردی چیزی که برات خریده بودیم....هرجا مینشستن میگفتن عروس ما فلانه....
باورم نمی شد سر اینطور مسائل مسخره و سطح پایین، داشت یه زندگی از هم می پاشید...
آدم می مونه بخدا...

آبجیم، عزیزی.....اگه همسرت رو دوست داری و انتخابت برات مهمه، بدون که تو خیلی خیلی از موارد اینطور رفتارا پیش میاد، حالا بعضیا بیشتر، بعضی ها هم کمتر و براحتی ازش رد میشن شکر خدا....خونواده جدید، فرهنگ جدید، عقاید متفاوت و ....می تونه واس اونایی که امادگیشو ندارن مشکل ساز بشه
 
****قدم اول این هس که صبور باشی و حساسسیت ها رو کم کنی، می دونم سخته ولی با صبر ان شاءالله زمان خیلی زودتر همه چی رو حل میکنه، سخت هس ولی حتی با این رفتارا تو احترامشون کم نزار.... بهشون محبت کن، دیدی بعضیا چقدر بی خیالن، دنیا حرف و تیکه بشنونا، عین خیالشون نیس، حال میکنم باهاشون:) البته فقط تواینجور مواقع، چون کلا از آدم بیخیال و تعطیل خوشم نمیاد!

به هیچ وجه منظورم این نیست که شما مقصری خدای نکرده، ولی یه خانوم باسیاست برای حفظ آرامش زندگیش همه جور تلاشی میکنه و منتظر کسی نمی مونه...
 وقتی ادم کسی رو انتخاب میکنه دیگه اینکه سطح کدوممون بالاتر هس و کدوم پایین تر معنی نداره، اگه اون شما رو زیر سوال ببره در واقع داره خودش رو هم زیرسوال میبره...شما هم همینطور..خیلی زشته آدم از موارد قبلیش حرف بزنه....

به نظرم خیلی دوستانه با همسرت صحبت کن و بگو که این رفتارها داره اذیتت میکنه و تو روابط شما و خونوادشون اثر میزاره، طوری نگو که خدای نکرده فضای جدل و رقابتی پیش بیاد .
همسر شما باید نقش کاتالیزوری خوبی از خودش نشون بده، نه اینکه همراهی کنه با این رفتارای خاله زنک، مردا اگه زرنگ باشن، تو این شرایط باید خیلی خوب، بین دو طرف رو نگه دارن تا مسئله ای پیش نیاد و اگه هم اومده سریع تر حل شه...به نفع خودشون هس
 
باز اگه دیدی، حرف زدن فایده چندانی نداره، حتما با همسرت پیش یه مشاور خوب برین
براش توضیح بده که نیاز هس این مسائل مرتفع بشه، چون برام مهمه که ارتباطات خوبی با مامانت اینا داشته باشیم، نه اینکه همش دچار تنش بشیم، همسرت حتما با خانوم عاقل و بامحبتی چون شما راه میاد وهمراهی میکنه، شک نکن، اونم با توجه به اینکه گفتی ایشون اینطور فک نمی کنن

توکل برخدا
ان شاءالله حل میشه
 

تصویر ترنم
نویسنده ترنم در

دوست خوبم فراموش کردم بگم
این حرف ها یه دورانی داره که کمه و زود گذر .به محض اینکه به هدفشون برسن دیگه دست برمیدارن و تموم میشه برای همبشه .پس با توجه به اینکه همسر و مادرشون و خانواده شون خوب هستند و شما رضایت دارید. کاری نکنید که احترامها از بین بره و برای یه مورد زود گذر چیزی رو از دست ندید گه بعد پشیمون بشید. صبر کنید ومقاوم و با هدفی بزرگتر از اونها . و هدف شمااینه که باصبرتون و یاحتی سکوتتون این حرف ها به سمت دیگری حرکت کنه و اون هم تعریف از خوبیهای شما.
پس منتظر زمان باشید

تصویر ترنم
نویسنده ترنم در

سلام عزیزم
دلیل بسیار بدیهیه چون اونها شما رو به عنوان همسر پسرشون و عروس برتر از خودشون میبینن اینطور صحبتهایی میکنن. شماسعی کنید به دل نگیرید و احترامها از بین نره.فقط به حالت هم صحبتی به همسرتون بگید که شماهم به نوبه خودتون خواستگارهایی داشتید و حتی در صورتیکه همسرتون باواکنشهاش امکان ادامه صحبت رو برای شما باقی گذاشته بازهم به حالت نرم ادامه بدید که فلان خواستگار داشتید بافلان موقعیت برجسته . من به شخصه از عنوان کردن اینکه قبلا خواستگاری کی رفتند ناراحت نمیشم چون رفتن خواستگاری برای پسر و خواستگار اومدن برای دختر یک امر بدیهی و کاملا طبیعیه.
و نتیجه این هستش که خواستگاریهایی که اونها ازشون باافتخار حرف میزنن و قصد دارن سابقه خودشونو به شما بازگو کنن٬ در نتیجه به ایشون جواب رد دادند. چون از طرف خانواده ایشون تایید شده بوده که الان باگذشت زمان باز هم از اون افراد تعریف میکنند .پس ارزش فکر کردن شمارو نداره.
امااینکه از اقا پسر تعریف و تمجید بیش از حد از طرف خانواده خودشون بعمل بیاد و این در صورتی باشه که شما از کمالات چیزی کم نداشته باشید رو نمی پسندم .

تصویر مروارید

با عرض سلام 
من نمیدونم با این حرفای خاله زنگیشون چه تاثیری میخان رو عروسشون یا همسرشون بذارن . دنبال چی هستن که این حرفا رو میزنن. یه بار برا همیشه خیلی با احترام بگو مادرجون یا همسر عزیزم منم قبل شما خواستگارداشتم ولی قسمت من شما بودین من قراره زندگی خودمو بگنم با شرایطی که دارم، قرار نیست همه ی ادما مثل هم زندگی کنن .

 

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

ملت بیکارن  به خدا
 

تصویر خانم آسمان

کاملا مشخصه که خانوادشون کمبود دارن و میخوان کمبودهاشون رو با مال و اموال و مدرک عروسشون جبران کنن.
بله خیلی از اقایون محله های انچنانی رفتن خواستگاری و یا قصد داشتن برن ولی بهشون بگو اگه مردی بگو خانواده دختر بعد خواستگاری چطوری تحقیرتون کردن یا اینم که اصلا راهشون ندادن برای خواستگاری.
 

تصویر فاطمه زهرا0

 واقعاجالبه.نباید بعد اینکه یکی رو انتخاب کردند در مورد بقیه  حذف بزنن.مادر شوهرمن اگه اینطور بهم بگه خیلی ناراحت میشم.

تصویر هانا
نویسنده هانا در

به شوهرت بگو که این چیزارو نگه
یه بار بشین از یه خواستگاره فرضی صحبت کن ناراحت که شد بهش بگو تو این چند وقت منم هر دفعه همین حالو داشتم
براش توضیح بده اگر یه مرد غیرت داره شما هم حسه مالکیت داری درست نیست این حرفارو پیشه شما میزنه بعدم بهش بگو
اون حرفا درمورده خواستگارو الکی گفتی بگو تو  هیچوقت حاضر نیستی با این حرفا اذیتش کنی و یا ناراحتش کنی
بگو که به مادرشم خودش تذکر بده

تصویر hasti29
نویسنده hasti29 در

این حرفها جواب داره به شرط اینکه ببینی از زبان چه کسی گفته میشه 

اگر همسرت اینها رو گفته بود من به شما میگفتم باهاش جدی صحبت کنید ولی اینا حرفهای مادرشوهرته زنی از نسل قبل و احتمالا حسود با تصوراتی که تاریخ مصرفش گذشته. مهم اینه که همسرت تو رو سرتر میدونسته وگرنه میرفت با همون ها ازدواج میکرد حرفهای مادرشوهرت رو هم حالا نمیخواد بهش جواب بدی اولش خیلیا عقده ای بازی درمیارن بعدا درست میشن . بهتره با خانم های متاهل فهمیده که اهل جنگیدن با خانواده شوهر نیستن ولی بی زبان و توسری خور هم نیستن مشورت کنی اونا بهتر بهت جواب میدن و میگن چه حرفهایی رو بهتره بی جواب بذاری و چه حرفهایی رو باید جواب بدی چون تجربه دارند ولی در هر صورت نظر من اینه که اگر هم میخوای جواب بدی به هیچ عنوان گلایه ای به همسرت نکن و به اون انتقال نده. بذار رابطه شما با مادر شوهرت بیرون از رابطه شما با همسرت بمونه هر چند رعایتش خیلی سخته و شاید حتی شعاری باشه

تصویر hasti29
نویسنده hasti29 در

اگر همسرتون هم خیلی از خواستگاریای قبلی میگه هنور دیر نشده میتونه بره و با همون با کمالات ها ازدواج کنه و شانس هم برای شما قحطی نیامده که از پایین تر از خودتون سرکوفت بخورید

برخی انگار ازدواج میکنند که وقتی خرشان از پل رد شد طرف مقابلشان را تحقیر کنند و بعد هم با دعوا  طلاق بگیرند! کسی که همسرش رو تحقیر میکنه در درجه اول به خودش توهین میکنه و میگه ببین تو چه بدبختی بودی که با منِ سطح پایین و نالایق ازدواج کردی و گرنه من که لیاقت دختری با شریط تو رو ندارم!

تصویر شبنم73
نویسنده شبنم73 در

عزیزم این حرفا طبیعیه زیاد جدیشون نگیر 
به منم از این حرفا خواسته یا ناخواسته زده میشد که منم ناراحت میشدم این حالت طبیعیه خب آدم ناراحت میشه مخصوصا اینکه شرایطت از پسره بهترم باشه درکت می کنم
بسپرشون به خدا
همچین خدا برات درست کنه که خودتم باور نکنی
منم خیلی خاستگارا داشتم اما به خاطر ایمان همسرم باهاش ازدواج کردم اگرنه که نه پول داشت نه سربازی و نه.....
اما احساس کردم اینو نفهمیدن وباخودشون فک کردن که پسره چی بوده که من بله گفتم انگار که از آسمون افتاده ومن چقد خوشبخت بودم که نصیبم شده!(البته واقعا خوشبختم که نصیبم شده)
منم واقعا دلم شکست از دست مادر شوهر وکمی هم شوهر
توهم زده بودن که همه پسراشون انقد خوبن که هرجامیرن بهشون باکمال میل دختر میدن!
سر پسر بعدیشون صد جارفتن،یک سالی دنبال بودن یارد می کردن یا دختره ی عیبی داشت خلاصه به هر طریقی نمیشد
آخرشم ی عروسی گرفتن که نه قیافه بالایی و نه سطح اجتماعی خبلی بالایی و نه یک دین ومذهب آنچنانی(البته بیشتر فامیلاش)
وقتی که ازدواج کردن من هنوز ندیده بودمش یکسره خواهر شوهرم زنگ میزد می گفت که اونم خوبه ولی تو از همه خوشگلتری خانوادت بهتره و.....
الان دیگه از اون حرفا نمیزنن بماند یکسره روسرشون منو حلوا حلوا می کنن!
منم با خودم گفتم خدایا دمت گرم خوب نشوندیشون سرجاشون
حالا تاشوهرم هرچی میگه میگم آره تو باید یکی مثل زن داداشات گیرت میومد

تصویر ســـارا

درسته بعضی پسرها و خانواده هاشون در توهم هستن سختم نگیریو با مهریه کم ازدواج کنی دچار خودبزرگ بینی میشن

خدا رو شکر که قدرتو دونستن

ماهم یکی از آشناهامون این جوری بود عروس اولی رو انقدر اذیت کردن که کارشون به طلاق رسید موقع ازدواج مجدد پسر و برادر کوچکترش فهمیدن که زن پیدا کردنم سخته تازه قدر عروس اولیشونو دونستن ولی اون دیگه شوهر کرده بود

 

تصویر الهه نازززز

اون مادرشوهری که این قدر بی فرهنگه که نمی فهمه همچین حرفی نباید بزنه، با سکوت تو پررو تر و وقیح تر میشه. ناراحتی و عصبانیتت رو نشون بده.
دختر خوب چرا ساکت می مونی؟ جوابشون رو بده.
بگو اگه اونها خوب بودن چرا همون ها رو برای پسرتون نگرفتین.
خودت هم غیر مستقیم از خواستگارهای قبلیت بگو. مثلا مادرت یا یکی دیگه جایی که اونها هستن بگن که فلانی که قبلا خواستگارت بوده و کلی شرایط خوبی هم داره دوباره ازت خواستگاری کرده اما نمیدونه که تو ازدواج کردی.
 

تصویر باران
نویسنده باران در

سلام مهسا جان
اول از همه خواهرم توی همه زندگی ها مشکل هس و وقتی بدونی گل بی خار خداست و با خودت تکرار کنی صبر و آرامش و شکرت زیاد میشه

عزیزم بنظرم سکوت کردن به مرور زمان خسته شون میکنه و دیگه بعد از چند بار تعریف کردن برای خودشون هم تکراری میشه و ادامه نميدن
اما برخی آدمها اگه بفهمن روی این موضوع حساس هستی بیشتر استفاده میکنن و اذیت میکنن

مثلا به بهانه ای بلند شو و برو
بگو برم آشپزخونه نگاه کنم ببینم گاز رو روشن نذاشتم

وقتی کلام رو مودبانه قطع کنی میفهمند که شنیدنش برای شما جذاب نیس و ادامه نميدن

مثلا اگر از جهاز دخترش تعریف کرد شما هم تعریف کن بگو اره خیلی شیک و قشنگه ماشاالله مادر چه خوش سلیقه ای
از محبت خارها گل میشود.....

هيچوقت هیچوقت به نیت بد نگیر چون اولین کسی که آزار میبینه و خودخوری میکنه خودتی

حالا که شما سرتر هستی و بقیه هم احتمالا میدونن نیازی به اثبات کردن نداری
با آرامش و مهربانی زندگیتو بساز و توکل کن به خدا که خودش شر رو از زندگیت دور میکنه

خوشبخت باشی الهی

التماس دعا

تصویر ســـارا

خواستگار خواهرمم بودن اینجوری بعضیاشون یه عده میخواستن بگن من به ظاهر و پول توجه ندارم وبرام اخلاق مهمه براین تورو انتخاب کردم یکیش هم به خاطر کمبود اعتماد بنفس بود میگفت یا باهرشرایطی کناربیاید ( اصلا از برنامه مالی آیندش نمیگفت) یا خود پدر دختر کمک کنه تعریف میکرد که خاستگار دختر پولدا میرفته و پدر زن پسرخالش به پسرخالش خونه و ماشین داده
بنظرم اینا ممکنه برای این میگن که خودشونو پیشت بالا ببرن بخاطر کمبود یا میخان بگن تو بهتر بودی از بقیه یا میخوان که جهاز و سرمایه بهشون بدی نمیدونم از کجا میشه فهمید کدوم از این حالتاست

اگه از خاستگارای قبلیت تعریف بکنی با جزئیات که درست نیست
بنظرم به مادر شوهرت وشوهرت بگو منم معیارام پول و ظاهر و مدرک نبود خاستگارای با شرایط بهتر داشتم ولی پسرشما رو انتخاب کردم شیفته منش واخلاقش شدم و از شوهرت حسابی تعریف کن بعد برسون به اینکه مادرش خوب تربیت کرده حسابی از اخلاقشون تعریف کن ح فقط اخلاق و ایمان تعریف کن حرفاشونو خوب تعبیر کن پیش خودت و نشون نده که ناراحت شدی اینجوری برداشت کن که دارن ازت تعریف میکنن

تصویر ســـارا

درسته الهه جون این پسر فک میکرد شوهر قحطیه و خواهرم حاظره پولم بهش بده خیلی به ظاهر مذهبی هم بود

تصویر الهه نازززز

اعصابم خورد شد. عجب آدمهایی پیدا میشن.
همچین خواستگار نماهایی رو باید با لگد از خونه پرت کرد بیرون.

تصویر salah.h
نویسنده salah.h در

سلام
واقعا کارشون اشتباه س ، نمیدونم بعضی خانواده سطح فرهنگی و اجتماعی شون در چه حد که همچین مسایلی رو مطرج می کنن
و اصلا هدف شون از طرح همیچین مسایلی چی می تونه باشه ؟
بجای این حرفا که هر کسی جای شما باشه ناراحت میشه قطعا ...کاش می امدن و یه عالمه حرف زیبا می زدن
حرفای عاشقانه محبت امیز و انرژی بخش
ایشالا که پی به اشتباه شون ببرن و دیگه همچین مسایلی رو مطرح نکنن

یادمان باشدکه:
"حق الناس "
همیشه پول نیست!

گاهی
"دل" است...
دلی که:
باید بدست می آوردیم ونیاوردیم!
دلی که:
باید می دادیم و ندادیم!
دلی که:
شکستیم و رهاکردیم!
دلهای غمگینی که:
بی تفاوت از کنارشان گذشتیم!
خدا
ازهرچه بگذرد ازحق الناس نمی گذرد

حواسمان باشد که:
ﺑﺎ
"ﺯباﻥ "ﻣﯿﺸود ﻣﺴﺨﺮﻩ ﮐﺮﺩ
ﺑﺎ
ﺯباﻥ ﻣﯿﺸود ﺭﻭﺣﯿﻪ ﺩﺍﺩ
ﺑﺎ
ﺯباﻥ ﻣﯿﺸود ﺍﯾﺮﺍﺩﮔﺮﻓﺖ
با
ﺯباﻥ ﻣﯿﺸود ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮﺩ
ﺑﺎ
ﺯباﻥ ﻣﯿﺸود ﺩﻝ ﺷﮑﺴﺖ
با
ﺯباﻥ ﻣﯿﺸود ﺩﻟﺪﺍﺭﯼ ﺩﺍﺩ
ﺑﺎ
ﺯباﻥ ﻣﯿﺸود ﺁﺑﺮﻭ ﺑﺮﺩ
ﺑﺎ
ﺯباﻥ ﻣﯿﺸود ﺁﺑﺮﻭ ﺧﺮﯾﺪ
ﺑﺎ
ﺯباﻥ ﻣﯿﺸود جدایی انداخت
با
زبان میشود آتش زد
با
زبان میشود آتش راخاموش کرد

حواسمان به دلهایمان باشد:
"آلوده اش نکنیم"

تصویر خانم آسمان

من اگه جای شما بودم خیلی از حرفهاشون خوشحال میشدم چون این حرفهاشون نشون میده قبول دارن  از شما پایین ترن.
به نظرم بهترین روش اینه که در مقابلشون سکوت کنی من هر وقت نمیخوام جواب کسی رو بدم خیلی با دقت نگاهش میکنم و به حرفهاش گوش میدم بعد یهو وسط حرفش میگم خیار کیلو چنده!!! کلا طرف میفهمه که نمیخوام دیگه به حرفهاش ادامه بده یعنی هر چی قبلش گفته دود شده رفته هوا.

تصویر حسین وجدانی «مشاور»

با سلام

بیان این مطالب توسط مردها تقریبا طبیعی است و این باعث کسر شان شما نیست چرا که در صورت صحت حرف اونها شما حتما بهترین بودید که انتخاب تون کردند و الا هیچ عاقلی وقتی گزینه برتر را داره نمیره سراغ گزینه پایین دست، لذا این مسئله نشان از کمالات شماست که با وجود این همه دخترهای خوب شما انتخاب شده اید . اگر هم حرفهاشون صحیح نباشد نشان از یک اختلال روانی و نوعی خود کم بینی است که با مراجعه به مشاور قابل حل می باشد

تصویر maleki
نویسنده maleki در

با سلام.
باید ببینید آنها عمدا اینکار را انجام می‌دهند یا از روی همان سادگی و نداشتن فرهنگ است.
طرف شما در هر دو صورت جاهل است . شما باید برخورد با جاهل را داشته باشید که البته قبل از دسته بندی دو دسته راهکار قرآن را بررسی می‌کنیم:

اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاماً (هنگامی‌كه شخص جاهلی با شما برخورد كرد و شما را با تندی خطاب كرد شما با سلامت و صبر و بردباری با او رفتار كنید)فرقان ایه 63
ادْفَعْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِی بَیْنَكَ وَ بَیْنَهُ عَداوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیمٌ (بدی را با نیكی دفع كن تا دشمنان سر سخت هم‌چون دوستان گرم و صمیمی شوند)فصلت ایه 34
خذ العفو وامر بالعرف و اعرض عن الجاهلین (با آنها مدارا كن و عذرشان را بپذیر و به نیكی‌ها دعوت نما و از جاهلان روی بگردان و با آنها ستیزه نکن)اعراف ایه 199

اگر از روی ندانستن انجام می‌دهند با چند بار تذکر البته ان هم تک به تک و جداگانه مشکلتان حل می‌شود.
امااگر به قصد تحقیر کردن شما این مسائل را بیان می‌کنند به یاد داشته باشید که شما نباید مقابله به مثل کنید و مثل الان که رد شده اید باید رد شوید ولی در عین حال به مطالب زیر توجه کنید.:
بدانید در بین همه این مسائل مطلبی پیدا می‌شود که به دردشما بخورد عیبی از خودتان را پیدا کنید کافی است تا صبرتان را زیاد کند.
در بسیاری از مواقع طرف مقابل از نداشتن اعتماد به نفس اینکار را می‌کند مخصوصا که بیان کردید از آنها بالاترید و شاید این نکته باعث شده آنها بخواهند جبران کنند و خود را اینگونه به شما بقبولانند.پس با دادن اعتماد و بالابردن شخصیت آنها به ایشان کمک کنید.
گاهی هم شما زیاد حساس شده اید وگرنه تعریف این موضوعات در بین افراد شایع است و طرفین تعریف می‌کنند پس کمی نیز عینکتان را را بردارید تا نبینید اصلا.
موفق و موید باشید.

تصویر یه دوست

امااگر به قصد تحقیر کردن شما این مسائل را بیان می‌کنند به یاد داشته باشید که شما نباید مقابله به مثل کنید و مثل الان که رد شده اید باید رد شوید

*********************************

تواضع گر چه محبوبست و فضل بیکران دارد

نباید کرد بیش از حد که هیبت را زیان دارد