یکی مثل خودمو می خوام

16:53 - 1394/07/17

سلام
من دختري هستم كه 2 ماه ديگه 26 سالم ميشه.من دختري اجتماعي، مذهبي و چادري و بااعتقادي هستم كه تا پارسال من آدم شادي بودم ولي الان مدتي هست كه اصلا شاد نيستم و احساس ميكنم دارم افسرده ميشم.تحصيلاتمم ليسانس فني از دانشگاه سراسري مطرح هستم و در حال حاضر دانشجوي ارشد دانشگاه خوبي هستم .در رابطه با خودمم من اخلاقم خوبه طوري كه هركي باهام بوده بهش خوش گذشته و تا الان بيشتر خواستگارايي كه داشتم به واسطه ي اخلاقم بوده چون من مذهبي هستم و اقوام ما به اصطلاح راحت و باز هستن موقعيت ازدواج توي فاميل ندارم و اهل رفاقت و دوستي با پسر هم نيستم و تا الان خواستگارايي كه داشتم به واسطه ي برخوردي كه باهام داشتن معرفي شدن. من تا چند ماه پيش اصلا قصد ازدواج نداشتم و فقط به خاطر حرف اطرافيان با خواستگارا حرف ميزدم ولي تا الان هر خواستگاري داشتم اوني نبودن كه ميخواستم( من اصلا تو فاز ماديات و موقعيت اجتماعي و خونه و ماشين نيستم و خيلي كم توقع هستم) من فقط ي همسر پاك و مومن و و خوش اخلاق كه اهل دود نباشه و چهرشم به دل بشبنه  يعني يكي مثل خودم ميخوام البته تحصيلاتش مهم نيست(حداقل فوق ديپلم).منظور از اين حرفا اين بود كه بگم پرتوقع نيستم با توجه به اينكه همه بهم ميگن تو هيچي كم نداري و تك دختري و ته تاقاري هستي و درسخون و... (مصداق اين حرفه كه از بيرون مردم كشتي از توو خودتو،نميدونن كه از توو داغونم).ولي هيچكدوم از خواستگارام اوني نبودم كه ميخواستم يا اهل دود بودن يا بي ادب بودن يا خانوادشون بي فرهنگ بودن يا چهرشون به دلم ننشست البته موردايي بودن كه خانواده پسر نخواستن و اين طبيعي هست فقط يك مورد بود كه كيس مورد نظر بود كه اونم خانوادشون مخالفت كردن و الان تقريبا 4 ماهه كه من به شدت نياز عاطفي دارم و با توجه به اينكه من خيلي تنها هستم(خواهر ندارم.با مادرم صميمي نيستم مثل خواهر،دوستامم كه يا سركار ميرن يا ازدواج كردن يا دورو برشون شلوغه و احتياجي به من ندارن )و من هيچكس ندارم باهاش حرف بزنم و خيلي وقتا شده هوس مسافرت كردم ولي چون پدرم اهل سفر نيست موقعيتش پيش نيومده و با مامانمم بخوام برم مريضن ايشون.برادرامم كه خودشون ميرن و من نميبرن.خلاصه تنهايي خيلي بهم داره فشار مياره و به شدت نياز عاطفي دارم.
داستان ديگه اينكه من اواخر دوره ليسانسم يكي از همكلاسيهام بودن كه اوايلش با حرف درسي شروع شد و اواخر به مسائل بي ربط كشيد ولي حرفي از خواستگاري نميزدن در صورتي كه ايشونم پسر خوب و مذهبي بودن و چندين بار غيرمستقيم ابراز علاقه كردن.اينم بگم كه من ايشون دوست داشتم و هنوزم يادشون ميوفتم و چون من متوجه كاراشون نميشدم و ادامه اين حرفا شايد باعث گناه ميشد در چندين مرحله ازشون خواستم كه پيام ندن و الان حدود يكساله كه پيداشون نيست و چندماه پيش فهميدم ازدواج كردن.اين داستان ضربه روحي بسيار بدي بهم زد و هنوزم يادشون ميوفتم.
مورد بعدي كار هست كه من گفتم كه مدركم معتبر هست ولي چون مثل دوستام پارتي نداشتم الان دارم ميرم ي آموزشگاهي واسه رفع اشكال بچه ها كه شايد ماهي حدود 150 هزار تومان بهم بدن.اصلا سرخورده شدم به خودم ميگم من اين همه درس خوندم و تلاش كردم الان ببين كارت چيه.(ميدونم آره بايد از ي جايي شروع كرد قبول ولي خب آدم سرخورده ميشه و بي انگيزه)
اينم بگم كه پدر من اهل نماز و روزه نيست ولي بقيه اعضاي خانواده مقيد هستيم و بعد ديدن پدرم فهميدم هيچي به اندازه ي ايمان و اخلاق نميتونه زندگي رو شيرين كنه و من فقط همين توقع از روزگار دارم نميدونم خدا چرا منو نميبينه نميدونم مني كه حتي آزارم به كسي نرسيده و اهل رفاقت و رابطه با پسر نبودم نميدونم چرا خوشحالم نميكنه الان دود يكساله از ته دل نخنديدم من خيلي تنهام نميدونم وقتايي كه دلم ميگيره با كي حرف بزنم(فقط با خدا حرف ميزنم)چرا من بايد تنها باشم و انقدر نياز عاطفيمو سركوب كنم.اوني كه اهل همه چي بود و پرتوقع الان شادتر از منه و داره از زندگيش لذت ميبره.همه اطرافيانم با شناختي كه ازم دارن فكر ميكنن من خيلي خوشحالم و بهم غبطه ميخورن ولي من دارم كم كم افسرده ميشم.
اين موارد ( تنهايي ، همكلاسيم، و كارم) باعث شده من حسابي بي انگيزه و افسرده شم.چرا خدا اوني كه ميخوام نميذاره سر راهم چرا
ازتون خواهش ميكنم دوستان عزيز راهكار بذاريد جلوم تا بتونم نياز عاطفي و تنهاييم از بين ببرم
در آخر بگم يك مركزهايي هست واسه ازدواج كه تو امر خير هستن،سوا آخرمم اينه كه به نظر شما بده من خودم به اون مراكز معرفي كنم؟يك مركزي ميشناسم كه مديرش من ميشناسن و احساس ميكنم آبروم ميره برم اونجا.اصلا بري اون جاها آبرو آدم ميره؟
ممنون ميشم از مسئولين ساين كه اسمم نياريد تو سايت

                                                                                      برای ورود به کانال مشاوره در تلگرام کلیک کنید
 

http://btid.org/node/76162

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 14 =
*****
تصویر 48
نویسنده 48 در

پسر اگر احساس کنه دختر فکر میکنه کسیه و تافته جدا بافتست ( حتی اگه واقعا کسی باشه برای خودش) ترجیح میده باهاش ازدواج نکنه. غرور با خویشتن داری فرق میکنه

تصویر afshin0013
نویسنده afshin0013 در

سلام خواهر گرامی
از اینکه تا این حد به اصول اخلاقی پایبند هستید و تا این حد نگران آینده خود هستید به شخصیت شما غبطه می خورم
در مورد مشکلی که فرمودید بسیاری از خواستگارهایتان باب میلتان نیسند بر خلاف بعضی از دوستان که فرموده بودند باید معیارهاتون رو عوض کنید بنده معتقدم خیر اینطور نیست که شما معیار ها یا بهتر بگم باور هایی که به عنوان همسر آینده خودتان انتخاب کردید عوض کنید چون در آینده دچار مشکلاتی در ازدواج خواهید شد اینکه می فرمایید رابطه اتون با خدا الحمدالله خوب هست پس ناگفته پیداست که برای خانم متدینی چون شما در حاظر حکم به رضایت به حکمت الهی است که فعلاً مقدر نیست یا شاید هم کسی در اندازه ای نیست که لیاقت همسری شما رو داشته باشه پس نا امید نباشید و به این فکر کنید که چطور می توانید به خود و خانواده و جامعه تان خدمت کنید که طبیعتاً باعث افزایش جایگاه اجتماعی و مالی هم خواهد شد و باعث این که با تعداد نفرات بیشتری در ارتباط باشید و انشاالله فرد مورد نظر خودتان را پیدا کرده و ازدواج کنید ولی در حال حاضر از نظر حقیر بهتره روی تدریس در دو آموزشگاه و یا حتی تدریس خصوصی فکر کنید که علاوه بر این که در تعلیم بچه ها صواب می برید باعث میشه سود مالی هم داشته باشید و هیچگاه به این فکر نکیند که فلان کس در جایگاه بهتری ایستاده با اینکه تحصیلات ضعیف تری داشته مسلماً استحضار دارید که هر که در این جام مقرب تر است جام بلا بیشترش می دهند  

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

ممنون از اعتماد به نفس دادنتون و نظرتون
بله ان شاءالله بتونم وظیفم به درستی انجام بدم و الگو خوبی برای بچه ها باشم.

تصویر Mohammad_1365

سلام
چقدر دل پری داری!!
ضمنا بازار کار رو خراب نکنید با 150 تومن.
اما موضوع اصلی:
از یه طرف میگی خواستگار داری و از طرفی به دلت ننشسته. بهتر نیست یکم ملاکات رو تغییر بدی???
مطمئن باشید همون جور که شما دنبال آدم معتقد هستید، افرادی هم دنبال خانم هايي مثل شما هستن که هنوز مقید هستند.
موسسه های مورد اطمینان بنظرم خوبه، چون بالاخره یه راهی باید برای ارتباط با شما ایجاد بشه برای کسانی که دنبال ملاک هایی که شما دارید هستن.
کلاس ها هم میتونه یه مورد دیگه باشه
به امید موفقیت شما
حالا از ته دل بخت 30 ثانیه

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

يعني چي بازار كار خراب نكنم؟

تصویر yosef
نویسنده yosef در

محاله . هیچ کس مثل هیچ کس نیست و همه خصوصیات خاص خودشونرودارند . باید با خصوصیات افراد کنار اومد .

تصویر سروناز20

سلام دوست خوبم منم مثل شمام ..من اصلا خواستگار ندارم .نه من حتی خواهرام هم که موقعیت کاری خوبی داره هم خواستگار نداره ..من چادری ام اون مانتویی ...
مثل همیم ..... خانوادمون بی آزار و سالم ..
این که موقعیت ندارم واسه خودمم عجیبه .... ولی سعی کردم خودمو با چیز ای دیگه مشغول کنم که زیاد تنهایی و .. به چشمم نیاد ....
اصلا تنهایی یعنی چی دلت گرفت بشین با خدا حرف بزن ... خیلی ها هستن تنها هم نیستن ولی کسی هم نیست که حرفاشونو بشنوه ..و کلا این که باطن زندگی خودتو با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکن ... !!!!!!!!!1

تصویر haserat
نویسنده haserat در

منم شرایطم تا حدی مثل شماست اما در زمینه کار مشکلی ندارم.هرکسی هم اومد خواستگاری صد درجه ازم پایین تر بود یا فرهنگش به خانواده من نمیخورد یا مثلا در کمال اعتماد بنفس با تفاوت سنی پانزده الی ۲۰سال میفتادن دنبال ادم مثلا یکبار یک مرد چهل و خرده ای ساله تو خیابون دنبالم اومده میگه ببخشید شما نامزد داریییییید؟بعد در کمال وقاحت بمن گفت من در یک لحظه از شما خوشم اومد(اینم بگم که اصلا بد حجاب نیستم و حرکات عجیب و غریب هم تو خیابون نمیکنم)
خلاصه الان اعتماد بنفس ملت دیگه شده اعتماد به سقف! اوایل میدیدم دوستام ازدواج کردن یا مثلا خواستگارهام خیلی بدرد نخور هستن خیلی غصه میخوردم اما الان علاوه بر کار خودم را با درس و کلاس رفتن سرگرم کردم جوری که صد سال یکبار هم یادم نمیفته وااای ازدواج نکردم.خیلی هم راضیم.من اعتقاد پیدا کردم که ازدواج خیلی حساب و کتاب نداره و شاید یکی از بهترین دخترها باشید اما کیس مناسب نداشته باشید. بنابراین بجای فکر کردن به این مسائل که یک ریال هم ارزش نداره و کاملا بی فایدست بشین برنامه ریزی کن و با درس و کار یا کلاس های مختلف یا هرچیز مفید دیگه ای سرگرم کن که حداقل بعد چند سال اگرم ازدواج نکرده بودی باز با تلاشت تو مسائل کار یا درس یا .... پیشرفت کرده باشی. با یکجا نشستن و غصه یک قطره هم از اسمون نمیاد پایین.

تصویر مهندس7

البته خودتم خيلي اعتماد به سقفت بالاسا خانوم haserat

تصویر Mohammad_1365

بهتره واقع نگر باشید، هر آدمی به ازدواج نیاز داره و اینکه خودتون رو بی نیاز از ازدواج نشون میدید منطقی نیست

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

ازدواج حساب و کتابی ندارد قسمت هست
اونم ازدواج های امروز که پشیزی نمی ارزد

اونم براساس آخرین آمارها ازهر ۲.۸ ازدواج در تهران یکی منجر به طلاق می شود.
 

تصویر سعید۶۸

با سلام
خواهر گرامی این مشکلی که شما دارید خیلی جوونای دیگه هم دارن چه دختر چه پسر.
کلا در مقوله ازدواج و کار افراد به چند دسته تقسیم میشن که یکی از اونا همین افراد شبیه شما هستن.در باره نظر و مشاوره دادن در این موارد واقعا فرد میمونه چی بگه! چرا؟ چون میبینی خود فردم چنین مشکلی داره و خودشم سردرگمه! و البته افراد هر کدوم

تصویر سعید۶۸

خصوصیات و روحیاتی داره که به همه نسخه واحد نمیشه داد ولی سعی کنید سر خودتونو با مطالعه وکار و دوستان خوب پر کنید.
شاد و خوش و خرم باشید...

تصویر موسی
نویسنده موسی در

سلام، سن شما که بالا نیست نگران نباشید فقط توصیه هایی که شده برای ازدواج دخترها رو تو همین سایت دنبال کنین ان شالله نتیجه بگیرین.
نگران نباشین الان همه مشکل دارن و خیلی ها ازدواج نکردن شما تنها نیستین

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

دوستان سلام
همه ی نظرات خوندم.ممنونم از حرفاتون.خیلی بهم کمک کرد و حالم خوب کرد.اره دل میزنم به دریا و میسپریم به خدا چون این تنها کاره.
در مورد اون قسمت که پرسیدم معرفی به مراکز هم پشیمون شدم چون با توجه به حرفاتون فهمیدم وجه خوبی نداره به سایت اینترنتی هم مشاور گفتن اعتقاد ندارم البته ممنون از پیشنهادشون.
فقط بیاین واسه همه جوونا دعا کنیم،همین
بازم ممنون دوستان بابت دلگرمی هاتون

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

خب ببین ایین مشکلاتی که شما دارید پسرها هم دارند
وقتی آدم دوستاش متاهل یا شاغل می شوند کم کم میشی مسلم بن عقیل تک و تنها
پسرها وقتی زن می گیرن دیگه دوستای مجردش بی خیالش می شوند چون پر مشغله می شود
ما یک حلقه نفر از آخرین بازمانده های دوستای مجردم دارم که بهشون گفتن هرکدومتون متاهل بشید من شکست روحی می خورمsmiley
این تنهایی شما هم طبیعی است حتی اگر شاغل هم بشید و بهترین خانواده هم داشته باشید این تنهایی هست و تنها با ازدواج حل می شود
موفق باشید

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

آقا ياسين ممنون از نظرتون
ولي كجا نوشتم كه دوست ندارم؟!گفتم مشغولن خودشون يا با خواهراشون يا با همسر يا شاغلن.دير به دير همديگر ميبينيم

فريبا ممنونcheeky

تصویر فریبا
نویسنده فریبا در

سلام :)
یکی از مزایای این سایت برای من این بوده که میفهمم مشکلی که دارم برای من فقط نیست،نه اینکه خوشحال بشم از مشکلات بقیه،نه،اما حداقلش اینه که فک میکنم تنها نیستم.
یه جاهایی از حرفاتو که میخوندم حس میکردم خودم اینارو نوشتم،منم مث تو تنهام،شاید تنهاتر از تو،اما به هر چیزی متوسل میشم که بتونم خانوادمو پیش هم جمع کنم،حتی اگه شده یه مسافرت یه روزه،یه مهمونی که تمام کاراشو خودم به عهده میگیرم که برای چند ساعتم که شده کنار هم باشیم.
شما به قم نزدیکید،میتونی با مادرت توی کاروانای قم و جمکران ثبت نام کنی و چند وقت یه بار باهم برید،هم حال و هواتون عوض میشه،هم سفر کوتاهیه،هم اینکه میتونی با افراد جدیدی آشنا بشی.
 

تصویر yasin1366
نویسنده yasin1366 در

این ها را برو به خدایت بگو
ما اگر کاری از دستمان بر می آمد برای خودمان انجام می دادیم

اما در مورد ثبت نام در چنین سایت هایی فعلا سنت کمه اگر سن +30داشتی شاید میشد بگیم برو که البته اونم منوط به هزار و یک شرط است

اینکه میگی اونی که دلم می خواد سر راهم بذاره چیز دلبخواهی نیست مگر اینکه دلبخواهی شما واقعی باشد

از طرفی اینکه شما تنهایید و توان دوست یابی ندارید نشون میده که شما اخلاقتون اجتماعی نیست و تحمل و صبرتون کمه

تصویر sadafinoirs

سلام و عرض ادب و احترام 

غنیمت بشمارید این دورانی رو که هم کلامتان فقط خداست، بنده هم دقیقا همین مشکلات رو دارم و دختره مورد نظرم سره راهم قرار نمیگیره و مثل شما خیلی 
سوالاتی میومد تو ذهنم و داغون بودم که چرااا؟ چراا من؟ مگه حلالشو نمیخوایم  پس چرا خدا درستش نمیکنه؟؟ چرا؟؟
بهتره نظرتونو به چند نکته راجب این چرا ها جلب کنم، 
اول اینکه فراموش نکنید خداوند همواره در حال رشد ماست و مارو تربیت میکند و میخواد برسیم به انسان کامل، پس خوشا به حالتان که هم صحبتتان خداست، و خدا هم از بی نهایت دوست داشتن شما میخواد همواره یادش کنیدو صحبت کنید با خداوند که خیرو برکات فراوانی داره این صحبت ها، ولی مهمترین امر در این داستان این است که ما تسلیم خدا باشیم، من خودم هنوزم که هنوزه نتونستم دختره مورد علاقمو پیدا کنم حدود 2 سال هم هست که اقدام کردیم، ولی به این نتیجه رسیدم که باید تسلیم محض خداوند باشیم، پس راضی باشید

دوم اینکه به این یقین داشته باشید که خدا حکمت داره و لازم نیست ما حتما بفهمیم، شما اینو مطمئن باشید که باد آورده را باد میبرد، یکم سختی کشیدن و صبرو حوصله کردن، هم گزینه ی مورد نظر را خداوند جور میکند هم قدر زندگی را میدونیم

سوم اینکه خداوند براز نیاز کردن ما انسان ها را دوست دارد، حتما ادامه بدید و همواره ازش بخواید و بزرگ بخواید 

چهارم اینکه به نظرم مهم میباشد اینکه شما با چیزهایی که دارید خوش باشید و الحمدالله هم مذهبی هستید و هم با خدا و اهل بیت، مومن شاد است زیرا خداوند را دارد، آیا خدا کافی نیست ؟؟ شما قدر داشته هاتون رو بدونید و صفا کنید با نعمت هایی که خداوند به شما عطا کرده و قدر بدونید، مطمنا انشاالله گزینه ی مورد نظر رو خوده خداوند به موقع نصیبتان میکند 

موفق باشید و لبخند بزنید و شاد باشید زیرا خداوند هست 
​یاعلی

تصویر sadafinoirs

سلام و عرض ادب و احترام 

غنیمت بشمارید این دورانی رو که هم کلامتان فقط خداست، بنده هم دقیقا همین مشکلات رو دارم و دختره مورد نظرم سره راهم قرار نمیگیره و مثل شما خیلی 
سوالاتی میومد تو ذهنم و داغون بودم که چرااا؟ چراا من؟ مگه حلالشو نمیخوایم  پس چرا خدا درستش نمیکنه؟؟ چرا؟؟
بهتره نظرتونو به چند نکته راجب این چرا ها جلب کنم، 
اول اینکه فراموش نکنید خداوند همواره در حال رشد ماست و مارو تربیت میکند و میخواد برسیم به انسان کامل، پس خوشا به حالتان که هم صحبتتان خداست، و خدا هم از بی نهایت دوست داشتن شما میخواد همواره یادش کنیدو صحبت کنید با خداوند که خیرو برکات فراوانی داره این صحبت ها، ولی مهمترین امر در این داستان این است که ما تسلیم خدا باشیم، من خودم هنوزم که هنوزه نتونستم دختره مورد علاقمو پیدا کنم حدود 2 سال هم هست که اقدام کردیم، ولی به این نتیجه رسیدم که باید تسلیم محض خداوند باشیم، پس راضی باشید

دوم اینکه به این یقین داشته باشید که خدا حکمت داره و لازم نیست ما حتما بفهمیم، شما اینو مطمئن باشید که باد آورده را باد میبرد، یکم سختی کشیدن و صبرو حوصله کردن، هم گزینه ی مورد نظر را خداوند جور میکند هم قدر زندگی را میدونیم

سوم اینکه خداوند براز نیاز کردن ما انسان ها را دوست دارد، حتما ادامه بدید و همواره ازش بخواید و بزرگ بخواید 

چهارم اینکه به نظرم مهم میباشد اینکه شما با چیزهایی که دارید خوش باشید و الحمدالله هم مذهبی هستید و هم با خدا و اهل بیت، مومن شاد است زیرا خداوند را دارد، آیا خدا کافی نیست ؟؟ شما قدر داشته هاتون رو بدونید و صفا کنید با نعمت هایی که خداوند به شما عطا کرده و قدر بدونید، مطمنا انشاالله گزینه ی مورد نظر رو خوده خداوند به موقع نصیبتان میکند 

موفق باشید و لبخند بزنید و شاد باشید زیرا خداوند هست 
یاعلی

تصویر loghman
نویسنده loghman در

سلام و عرض ادب

پسرایی  خوب و مذهبی هستن و دنبال همیچنین موردهایی برای ازدواج میگردن .منتها این دسته افراد باید بتونن همدیگه رو پیدا کنن .. در ضمن این دسته پسرا هیچ وقت نمیرن از بیرون مثل همین مراکز برای زن گرفتن اقدام کنن ...

پسرای خوب رو از پیوند مهر دانشگاه ها یا داشتن دوست هایی که ازدواج کردن هم معمولا میتونن از همسرشون اگه دوست خوب دارن معرفی کنن .. شما باید جایی حضور داشته باشید که این دسته افراد حضور دارن البته حضور سنگین و خدا پسندانه ...

امثال این دسته پسرها هم مشکلات شما رو دارن .. نمیتونن شما رو پیدا کنن ...

ما باید به خدا توکل کنیم و به ائمه توسل.. محکم تر از پیش باشید ... دنیا محل گذره ... علی علی

ان شاالله همه چی رو به راه میشه ...

 

تصویر merida
نویسنده merida در

دلا نزده كسي بنشين كه او از دل خبر دارد ....

تصویر خانم آسمان

به نظرم همکلاسیت اصلا ارزش فکر کردن هم نداره همون بهتر که ازدواج کرد بیچاره زنش. کاملا معلومه نیت شومی داشته وگرنه کسی که شرایط ازدواج داشته باشه و عاشق یه دختر باشه اینطوری عمل نمیکنه. پسرم پسرهای قدیم میخواستن کارهای غیر اخلاقی کنن میرفتن شش تا محل اونورتر که با دختر همسایه و همکلاسی کاری نداشته باشن واقعا دخترهای همسایه حکم خواهرشون رو داشتن اگه تو محل کسی برای یه دختری مزاحمت ایجاد میکرد قشون کشی میکردن که اون پسر غریبه رو بشونن سر جاش ولی پسرهای الان ممکنه واسه خواهرشون هم واسطه گری کنن. ( بلا نسبت پسرهای خوب)
در مورد شغل هم نگران نباش شما تازه کاری هنوز باید وایستی کار یاد بگیری و فوت و فن رو از مدیرهای اموزشگاه ها یاد بگیری دوستهای منم همه اولش از اموزشگاه ها با همین قیمت ها شروع کردن خیلی ها هم توان  دیدن بعضی بی قانونی هارو نداشتن و بیخیال کار شدن.
مثلا دوستم تو دبیرستان درس میداد مدیر علنی به معلم ها میگفت بد درس بدین که دانش اموز مجبور بشه خصوصی شمارو بگیره مدیره میگفت از نظر هزینه هم نگران نباشین اینها همه پدراشون پولدارن و میگفت شصت درصد من که مدیرم چهل درصد توی معلم!!!!! میگفت قیمت رو هم هر چقدر دوست داشتین ببرین بالا.
میگفت اگه بفهمم دورم زدین بیرونتون میکنم.
بعضی از بچه ها هم که با مدرک ارشد رفته بودن دانشگاه علمی کاربردی درس بدن دیدن کرایه راهشون هم در نمیاد رفته بودن مربی مهدکودک شده بودن.
در مورد ازدواج هم صبور باش بالاخره اون کسی که باید بیاد میاد.
ولی زیاد هم خوب نیست دختر شرایط پایینی رو به واسطه ها بگه به نظرم واسطه ها و خواستگارها عاشق شرایط عجیب و غریب هستن انگار هیجان خواستگاری رفتن واسشون بیشتر میشه میخوان برن ببینن اون دختری که شرایط سخت گذاشته کیه و چیه حالا شاید این وسط تو هم از یکیشون خوشت اومد.
 

تصویر merida
نویسنده merida در

سلام برشما.
در وهله اول روحیه خودتون رو ریکاوری کنید.شما هنوز جوانید و فرصت های زیادی در سر راه شماست.
مورد بعد شما باید در مجالس زنونه(روضه  ها مساجد و..) شرکت کنید تا دیگران هم نسبت به شما و معیار شما اگاهی پیدا کنن.تا برای خواستگاری بیایند.
مولا علی میفرمایند : زمانی دوست  انتخاب کن که ارزشش بیش از تنهاییت باشد..
البته منظور تنهایی انزوا طلبانه نیست .بلکه تنهایی ک باعث وحدت درونی شما بشه(کنترل ناراحتی خشم وعصابنیت)تنهایی ک با عث معرفت(شناخت) شما بشه.
کسی ک خودش ب وحدت درونی برسه راحت میتونه با همسرش به وحدت کامل برسند.برای ازدواج باید صبور بود.
تا خدا را دارید حسرت هیچ چیز را نخورید...
خوشبخت زندگی کنید فکرکنید وعمل کنید.
یاعلی

 

تصویر salah.h
نویسنده salah.h در

واقعا ادم دلش میگیره بعضی از مطالب می خونه
در مورد کارتون مشکل خیلی از جوانا همین
مملکتی که فقط برای خانواده های شهدا و جانباز و ایثار گر کار داره و فقط برای کسایی که پارتی دارن ، همین میشه ، کسایی که واقعا لیاقت دارن حق شون خورده میشه
طرف سواد نوشتن نداره بلد نیست یه سمس بنویسه ، ماهی 4 5   میلیون داره حقوق میگیره ، کسی که 18 سال درس خونده باید بره با ماهی 150 هزار
ادما همیشه دوس دارن با کسی باشن که مث خودشون باشه ، مثلا کسی که وفادار و رومانیتک و با احساس دوس داره با کسی باشه که این چیزا رو درک کنه اما همیشه با افراد بی وفا و نا مهربان اشنا میشه که احساس ش ضربه می خوره
یا کسی که مذهبی دوس داره با فرد مذهبی اشنا شه ، که معمولا با افرد غیر مذهبی اشنا میشن
توکل تون بخدا باشه
ایشالا که خدا همون کسی رو دوس دارین توی مسیر زندگی تون قرار بده
سعی کنید با ورزش روحیه تون تقویت کنید
تا میتونی به خودت برس
شاد باش
بخند
به دنیا بخندی جوابتو با خنده میده
اگه همه ش غصه بخوریم ، هیچی عوض نمیشه فقط روحیه خودمون ضربه می خوره
همیشه یادت باشه خدایی داری که وجودت روحت از اوست ، و دوس داره تو همیشه شاد باشی و بخندی
دل پاکتون همیشه پر از عشق و محبت الهییییییی
موفق باشین
 

تصویر آشا
نویسنده آشا در

سلام خواهرم...فقط از خدا بخواه به پاس همه خوبی هات اهلشو بفرسته دره خونت...نه هر نااهلی که پیرت کنه اسیرت کنه از دنیا سیرت کنه...الهی که هر چی زودتر با یه پسر مومن خوش اخلاق و خوش چهره ازدواج کنی..

تصویر امیر علی.

فقط خدا؟؟
مقصر اصلی خانواده ها هستن سن ازدواج رفته بالا خانواده ها سن 20تا 25سال رو بچه میدونن
جدیدا مد شده سن30تا 35 سال ازدواج میکننن.هیچکس ب فکر جوانان نیست
من میگم صدا وسیما بجای ک انقد از فوتبال و برنامه های پوچ صحبت کنه بیاد یه اخوندی
دعوت کنن در مورد ازدواج جوانان سخنی د اشته باشن.
100شکر که این سایت مشاور ازدواج هست تا دردو دل کنیم...
اقای کریمی شما که این سایت رو راه اندازی کردید اگه میتونید با صدا وسیما در ارتباط باشید و بخواهید باتون همکاری کنه
تا در مورد ازدواج جوانان در یکی از شبکه های تلویزن صحبت کنید ظهر و شبم برنامه داشته باشید

تصویر باران
نویسنده باران در

سلام خواهرم

ماشاالله آدم مستقل و خودساخته ای هستی احسنت
حق داری تنهایی سخته....

اما خدای کریم به وقتش گشایشی در زندگیت ایجاد میکنه و در این مدت بنده اش رو امتحان میکنه
با جدایی با بی همزبونی با بیکاری......
ببینه بنده اش چقدر حاضره از سرمایه اش که همون ایمانشه محافظت کنه
دنیا اصلش برای بندگی هس

من میفهمم که آسون نیس
مثه همیشه با صبر با توکل سعی کن پیش بری و روحیه ات رو حفظ کن

چه بسا ازدواج هایی نه کم که در اون زن و مرد همدیگر رو خوب درک نمیکنند و یا حرف های آزار دهنده و....

اینها بخشی از ماجراس دور نمای زیبایی داره اما وارد که شدی میبینی تاهل و تجرد هر کدام سختی هایی دارن که در همه اش تمرین صبر و خودسازی هس جوریکه نگاه میکنی به عقب و میبینی تاهل هم يه بخش عادی زندگيه نه چیز خاص و متفاوت
این رو من کم سوال نکردم از افراد متاهل و جوان

عزیزم هموني که حرفاتو پیشش میبری قادر مطلق هس و خوب جایی به کرم خودش پناه میبری که همیشه هس....
دلت رو محکم کن ماشاالله خیلی جوونی
ان شاء الله که به زودی خبر ازدواجت رو با هموني که میخوای بهمون میدی.
ذکر یونسیه....

التماس دعا...یاعلی

تصویر ترنم
نویسنده ترنم در

سلام دوست عزیزم
اول از همه بگم شاید حرفم تکراری باشه اما خدا خیلی مهربونتر از ایناست که شما فکر میکنی خیلی زیاد.عزیزم خدای شنوای داناست خودش گفته به تک تک اعمالمون و حتی انچه توی دلمون مگذره آگاهه.
پس نگران تنهایی تون نباشید که روزی به زودی انشاءالله پر خواهد شد.عزیزم‌ در مورد قسمت اخر سوالتون معرفی شدن شما به اون مرکز فکر خوبیه. و هستند افرادی که اینجوری ازدواج کردند و خوشبخت شدن و یا کسانیکه خدای نکرده سرکوفت خوردند.این تصمیم باخودتونه اما بهتره در عین حال کسی شما رو‌معرفی کنه و نه خودتون.من حاضرم این کار رو برای شماانجام بدم .اگر خواستید اعلام کنید تامن کمکتون کنم.در مورد اون آقای همکلاسی بسیار کار خوبی کردید و اصلاغصه نخورید چون اگه ایشون شمارو انتخاب کرده بودند باتوجه به اینکه قصد و آمادگی ازدواج هم داشتند حتما باشماازدواج میکردند.ازاینکه اون آقا که شماهم به ایشون متمایل شده بودید و قسمت هم برای ازدواج نشدید ناراحت نباشید و این موضوع رو ضمیمه غصه تنهاییتون نکنید .شاید در مورد اون اقا چیزی می دونسته که شما نمیدونید و شاید اون بختی رو که قرار بوده شامل حال شما باشه بااون اقا تامین نمیشده و اینهارو فقط خدابهش آگاهه خواهر خوب من.خداشاهد تنهایی پاک شماهست و قطعا جوابگوی شاهست فقط بهش اعتماد کنید و‌توکل .از خدا خودشو بخواهید که راهگشای همه ی مشکلاتتونه و ماندگار.

در مورد کارتون نظر خاصی ندارم ولی اگه قصدتون از کار فقط کاره و نه پر کردن اوقات تنهایی و بیکاری پس حتما دنبال بهترینها و تلاش برای بهترین شدن باشید.
و در آخر اینکه شاد باشید و شاد زندگی کنید و به سلامتی روح و جسمتون اهمیت بدید.من از بزرگان شنیدم که برای اسنجابت دعا بایستی گناه های هر چند کوچیک رو از خودتون دور کنید تادعاتون بیشتر به سمت برآورده شدن پیش بره و مطمئن باشید ازدواجی که شا باپیشه پاکی بدست آوردید خوشبختی و آرامش بیشتری در پی خواهد دتشت تاکسانی که صرفا ازدواج کردند.
دوست خوبم قرآن خوندن خیلی آرامشبخشه ترکش نکنید و فقط از خدا بخواهید و از تکرار خواسته تون پیش خدا خسته و آزرده نشید
انشاءالله همیشه خوشبخت باشی خواهر خوبم

تصویر الهه نازززز

من هم مثل شما هستم.
غیر از دعا و قرآن خوندن و صبر کردن کار دیگه ای نمی تونم بکنم.
اگه توی تهران هستی این مراکز خوب هست. اما باید به این هم فکر کنی که پس فردا پسره یا خونواده پسره به شما نگن که دنبال شوهر بودی و از خدات بود شوهر کنی.
من به خاطر سرکوفت نشنیدن در آینده به سراغ مراکز همسریابی و سایت های همسریابی نمیرم.
ولی این که ما به خاطر پاکیمون تنها موندیم و دخترهایی که کارهای دیگه می کنن یا ازدواج کردن و یا نامزد دارن منو هم دیوونه می کنه.

تصویر آشا
نویسنده آشا در

سلام الهه جان..تا حدودی از صحبت هات فهمیدم از اینکه خواستگار خوبی نداری گله مندی و ...اما الهه تو از کجا میدونی اونایی که با پلی به اسم دوست پسر رفتن سره خونه بخت الان دارن از زندگیشون لذذذت می برن؟ الهه تو از کجا میدونی دخترای پااااک تنها می مونن؟؟؟ من و تو باید امیدمون به دست های خدا باشه..همین..تو به حرمت خدا از گناه دوری میکنی انشاءالله خدا به حرمت پاکیت یه مرده پاک میاره تو زندگیت...آیا خدا برای بنده اش کافی نیست؟

تصویر amir_mahdi
نویسنده amir_mahdi در

انشالله هرچی خیره واستون رقم بخوره

تصویر yosef
نویسنده yosef در

این که میگی یکی مثل خودت رو میخوای محاله . چون هر کسی خصوصیات منحصر به فرد خودش رو داره . همه مثل هم نیستند.

تصویر ezdewaj
نویسنده ezdewaj در

بسمه تعالی
با سلام و احترام
از اعتماد شما به گروه مشاوران‌"رهروان ولایت"‌متشکریم. ان شاءالله منشاء خیر ‌و‌ سعادت برای شما باشیم.
1. آیا تاکنون فکر کرده‌اید شاید به خاطر دو علتِ: تحصیلات عالیه و در پی آن شاغل شدن زنان، تعداد خواستگاها کم است.
2. با توجه به اخلاق خوبتان و روابط اجتماعی خوب، بهتر است برای رفع تنهایی و مشکل رابطه عاطفی، سفر هیئتی با خانم‌ها و اهالی مسجد و محله و نیز رفت و آمد و رفاقت با افراد مذهبی را بیشتر کنید.
3. به شغل آموزشگاهی هم با چشمِ مشغولیت و پر کردن اوقات فراغت نگاه کنید تا احساس پوچی و خستگی نکنید.
4. اتفاقاً اینکه شما الان سلامت و خوش اخلاق هستید و با نامحرمان ارتباط ندارید و از طرفی تنها مونس شما در تنهایی خداست، علامت این است که خدا به شما نگاه ویژه می‌کند و قطعاً هوای شما را دارد. پس نگرش و دیدگاه خود را مثبت‌تر کنید.
5. در مورد همسریابی دختران به این لینک مراجعه فرمایید، ضمناً سایت تبیان هم در مورد همسریابی فعالیتهای دارد و مراجعه به آن ان شاءالله مفید باشد.
6. مشاوره با روانشناس بالینی جهت پیشگیری از افسردگی معین و مفید است. وفقکم الله