دچار وسواس فکری شدم ...

13:44 - 1401/05/08

سلام وقت بخیر
من دچار وسواس فکری شدم و سه ماهی میشه که دارو مصرف میکنم (حدودا ۵۰ درصد وضعیتم بهتر شده) . و سال بعد کنکور دارم نمیدونم چیکار کنم  بنظرتون با دارو پیش برم یا.....؟؟؟

 

 

----------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/216176
تصویر توفیقی

سلام علیکم

از حضور شما و اعتماد به ما تشکر میکنم

از اینکه دچار وسواس فکری شده اید ناراحتی و پریشانی و احساس ناخوشایندی را تجربه می کنید و قطعا با تلاشی که خواهید داشت درمان خواهد شد.

ابتدا لازم است خدمتتان عرض کنم که وسواس دو نوع داریم: یکی وسواس فکری و دیگری وسواس عملی؛ که در بیشتر موارد و اکثرا هر دو مورد با هم در فرد اتفاق می افتد، بنابراین بررسی هر دو نوع وسواس، برای درمان خیلی مهم است.

مهمترین درمان روانشناختی برای وسواس «مواجهه و عدم پاسخ» و درمانهای شناختی است که در مواردی که وسواس شدید باشد حتما باید از دارو درمانی نیز استفاده نمود.

بنابراین با توجه به اینکه فرمودید به متخصص مراجعه نموده و دارو درمانی را شروع نموده اید و تا 50 درصد مشکل حل شده است بسار خوبه و دارو درمانی خود را زیر نظر پزشک ادامه بدهید، اما یک نکته بسیار مهم لازمه خدمتتون عرض کنم و اون اینکه دارو درمانی به تنهایی درمان قطعی وسواس نیست، یعنی بعد از ترک دارو احتمال برگشت وسواس بسیار زیاد است، دارو درمانی زمانی مفید است که حتما در کنارش درمانهای روانشناختی را نیز دنبال نمایید.

اگر فقط از دارو استفاده نمایید بعد از مدتی دوباره وسواس بر میگردد و از آنجایی که وسواس شدت دارد از طرفی درمان های روانشناختی به تنهایی سخت اجرا خواهید کرد و از طرفی هم از درمان دارویی خسته خواهید شد و نمیتوانید درمان را به درستی به نتیجه برسانید.

با توجه به توضیحات ذکر شده دارو را زیر نظر متخصص ادامه بدهید و هم زمان با مراجعه به مراکز مشاوره حضوری درمانهای روانشناختی را نیز دنبال نمایید تا به نتیجه مطلوب برسید.

جهت آشنایی بیشتر با وسواس و فرایند درمان میتوانید فایل زیر را دانلود و مطالعه کنید.
برگ آموزشی درباره اختلال وسواس

موفق باشید.