ازدواج و فرد مناسب

11:48 - 1401/06/07

با سلام خدمتتون
من به مشکلی برخوردم کارمند دولتی هستم دوست دارم با یکی ازدواج کنم که کارمند باشه  شرایطش شبیه خودم باشه ولی تا الان اونایی که کارمند بودن به دلایل دیگه رد شدن. ایا به نظرتون درسته ازدواجی که حقوق زن بیشتر باشه اخه من یه زنم حقیقتش و بگم نهایت یک دو روز تحمل کنم من دوست دارم شوهرم با عرضه تر و زرنگ تر از من باشه و کلا از همه لحاظ بهتر از من. در اینصورت امید به تشکیل زندگی پیدا میکنم در غیر اینصورت همش با خودم میگم چرا ازدواج کنم اون از لحاظ تحصیلی حتی دانشگاه روزانه قبول نشده اصلا اهل درس نبوده من عشق کتاب و ادامه تحصیل، اون کارمند نیس هر چقدر پولدار باشه من چرا باید با یه بیکار که تو ۳۲ سالگی هنوز کار مشخصی نداره ازدواج کنم خونواده م اصرار دارن باهاش حرف بزن 

---------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/218763
تصویر بهارلویی

به نام خداوند حکیم 

عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما دختر عزیزم خوشحالم که در خدمتتون هستم.

برای خانومی در موقعیت شما ازدواجی درست بسیار حایز اهمیت است و اکنون یکی از مهمترین زمان‌ها و انتخابهای زندگی محسوب می‌شود.

ما برای ازدواج ملاک هایی داریم که همسر آینده باید دارای چنین مواردی باشد حال چنانچه ملاک‌های برای ما تعریف و تعیین شده باشد و براساس واقعیت درجه بندی شده باشند ما می‌توانیم با در نظر گرفتن آنها اشخاصی که برای‌ خواستگاری تشریف می‌آورند را گزینش کنیم و چنانچه شخصی در امتیاز‌بندی ما نمره بیشتری کسب کرد وارد مراحل بعدی انتخاب خواهد شد.

حال منظور از درجه واقعیت یا عدم واقعیت این است که تا چه حد ملاک شما صحیح باشد.

در صحبت شما تاکید جنابعالی بر شغل کارمندی بود و فرمودید که برخی از کارمندان را به دلایل دیگر رد کردید، تصور کنید چنانچه شخصی معقول و مناسب برای خواستگاری تشریف بیارند ولی کارمند نباشند آیا درباره ایشون و انتخابشون فکر نمیکنید؟ یا مثلا کارمندی که شرایط و شخصیت مناسبی نداشته باشند ؟ تا چه زمانی با همین یک ملاک قصد دارید موارد خوب را رد کنید؟

بحث بنده این است که کمی واقع‌بینانه به قضیه توجه کنید، ممکن است بیان تنها این ملاک مانع پیش‌قدم شدن افرادی شود که قصد ازدواج با شما را دارند، پس خواهش می‌کنم کمی منطقی در این زمينه پیش روید.

در مورد خواستگار کنونی هم اگر کاملاً از شخصیت فرد آگاهی دارید و با ملاک‌های شما سازگار نیست دلیلی برای صحبت باقی نمی‌ماند و اگربه قول شما نتوانستند وارد دانشگاه شوند که البته این مطلب از نظر شما ملاک انتخاب است یا شغل مناسبی ندارند، درآمدشون خیلی کمتر از شماست ایشون هنوز در این سن توانایی انتخاب شغل مناسب را نداشتند، ایشون هنوز نسبت به خود شناخت کاملی ندارند و چطور قصد تشکیل خانواده دارند و می‌توانند برای همسرشون تکیه‌گاه باشند، در صورتی که این‌ یکی از نیازهای ضروری همسر است و احساس می‌شود که ازدواج مناسبی براي شما نخواهد بود ولی اگر شناخت کاملی ندارید و خانواده نسبت به ایشون شناخت دارند، اجازه بدید تشریف بیارند و بدونید صحبت کردن هیچ وقت به معنای قبول کردن نیست، گاه ما به جای تمرکز بر روی شخصیت افراد با تمرکز روی بعضی از مسائل ، باقی موارد دارای اهمیت را نادیده می‌گیریم.

شاید برای شخصی تحصیل اهمیت چندانی نداشته باشد ولی پیشرفت همسرش برای او ارزشمند است، کم نیستند افرادی که خود تحصیل نکرده‌اند ولی برای تحصیل همسر خود ارزش قائلند و او را همراهی می کنند .

در برخی از خانواده‌ها قبول ورود خواستگاری به منزل به معنای پاسخ مثبت است که طبق فرمایشات شما گویا خانواده چنین رفتاری ندارند ولی چنانچه نگرانی شما از این بابت است  به خانواده تاکید کنید که این خواستگاری و قبول شما به معنای پاسخ مثبت نیست، بعد از صحبت با شخص مقابل اگر ملاک هایی که در نظر شما است ، در این شخص وجود داشت و رفتار ایشان را پسندیدید وارد مراحل بعدی شوید ولی چنانچه ملاک های شما را نداشتند خیلی راحت پاسخ منفی بدید.

اگر شخص مقابل ملاک های درجه اول شما را نداشت سعی نکنید با چند ملاک که در درجه دوم اهمیت برای شما قرار دارند خودتان را راضی کنید ولی اینکه شخص مقابل شما کارمند باشد لزوماً نمیتواند به عنوان ملاک درجه اول در نظر گرفته شود.

لطفا روی یک مورد تاکید نکنید تا باقی مسائل مهم را ببینید سعی کنید ابتدا شخصیت طرف مقابل را ملاک قرار دهید و بعد شغل و سپس باقی مسائل طبق درجه‌بندی انتخاب شده.

 امیدوارم بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

در پناه حق موفق باشید.

 

 

تصویر بهارلویی

در نوبت پاسخگویی