الان وظیفه من چیه چه کاری میتونم انجام بدم..؟؟؟

06:28 - 1401/12/27

سلام وقت بخیر
خانمی 37 ساله هستم  دو پسر دارم مقید به شئونات اسلامی هستم همسرم 42 ساله هستن ایشون تا قبل ۲۰ سالگی کاملا مقید بودن به شئونات اسلامی اما بعدش کم کم فاصله میگیرن به قول خودشون زده شده چون خیلی تناقضات دیده.بعد ازدواج فشار خیلی زیادی به من آورد که حجاب رو کنار بذارم و نماز و روزم رو ترک کنم من خیلی مقاومت کردم شاید مثل اول دیگه اذیتم نمی کنه اما کوتاه نیومده و هر چند وقت یکبار تحقیر میکنه واقعا با حرفاش اذیت میشم روز به روز بدتر میشه فقط سکوت کردم و پنهانی اعمال رو انجام میدم تا بیشتر از این حساس نشه.الان واقعا نگران دو تا پسرم هستم عقاید پدرشان بهر حال تاثیر زیادی روشون می ذاره من در خفا سعی میکنم با پسر بزرگم صحبت کنم ولی خیلی موثر نیس می تونید منو راهنمایی کنید من تو این زندگی الان وظیفه من چیه چه کاری میتونم انجام بدم

یه مورد دیگه اینکه من درآمد کمی دارم کیک و شیرینی خونگی درست میکنم. چند  سال پیش همسرم با من لج کردو فطریه رو پرداخت نکرد من اون زمان درآمد نداشتم و پولی نداشتم که خودم پرداخت کنم الان که خودم درآمد دارم میتونم فطریه اون سال رو پرداخت کنم آیا این وظیفه منه یا از من ساقطه

 

----------------

کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums

همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum

تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/240413
تصویر maleki
نویسنده maleki در

باسلام خدمت شما کاربر گرامی

از اراده و تلاش شما برای انجام فرایض دینی و تکالیف الهی در بدترین و سخت‌ترین شرایط، تقدیر کرده و امیدواریم با حضور و اعتماد شما به مجموعه‌ی ما بتوانید از مشکلات فعلی سربلند بیرون بیایید.

نکته‌ی بسیار مهمی که به نظر می‌رسد توضیح آن بسیار مفید باشد، تعریف اعمال و تکالیف دینی است که بسیاری از عزیزان همراه لازم است به آن توجه کرده و در طول مسیر زندگی توجه خاص داشته باشند، محدود نکردن بحث دین به انجام اعمال ظاهری که قابل مشاهده است مثل نماز و خواندن قرآن.

دین مقدس اسلام بسیار وسیع و گسترده در همه‌ی زمینه‌ها برنامه داشته که درصد بالایی از آن را همه دوست داشته و حتی کسانی که اصلاً نسبت به مذهب و آیین هیچ اعتقادی ندارند از آنها استقبال می‌کنند. یکی از دلایل این جذابیت، همخوانی با فطرت و سرشت انسان‌هاست که در ابتدا به زیبایی و خوبی سوق دارند.

به‌عنوان‌مثال همه از دروغ بدشان آمده و خواستار صداقت و راست‌گویی هستند و در این زمینه باید سفارشات و تأکیدات دین را مشاهده کرد که تا چه اندازه زیاد است. محبت کردن و مهربانی را دوست دارند، احترام گذشت و سخاوت را می‌پسندند و خواهانش هستند و از این نمونه رفتارها که کم نیست و توضیح درباره‌ی هر کدام ساعت‌ها زمان می‌خواهد.

چرا این مقدمه را خدمت شما عرض کردم؟ بله دقیقاً درست است، شما وقتی به دستورات دین عمل کرده و در زندگی همه‌ی آنها را مد نظر قرار دهید، فرزندتان ناخودآگاه شیفته‌ی دینی می‌شود که شما پیرو آن هستید. چرا همسرتان فاصله گرفته؟ چون با افرادی مواجه شده که داعیه دار مؤمن و مسلمان بودن را داشته‌اند؛ ولی در عمل خیر. در معامله ممکن است درست و طبق دین رفتار نکرده و خواسته‌ی خودشان را دنبال کرده‌اند. هر چند این فاصله گرفتن همسرتان نیز قابل تأیید نبوده و با بصیرت و بینش عمیق‌تری باید به مسائل نگاه می‌کردند.

مؤمن و مسلمان بداخلاق و کینه‌ای، نظر افراد سست و ضعیف را به دین و مذهب تغییر خواهد داد پس اخلاق نیک و گفتار سنجیده‌ی شما در واکنش‌های همسر و جذب فرزندتان بسیار مهم است. نظر کارشناسان بر این است که به جای گفتار و دعوت لسانی از بچه‌ها به مذهب و انجام تکالیف، در عمل و به صورت عملی دعوت شود.

لزومی ندارد شما زمانی که همسرتان در منزل است نماز بخوانید یا در مقابل قرآن زانو زده و تلاوت داشته باشید. با در نظر گرفتن اوقات شرعی و حضور همسرتان در منزل می‌توانید بدون دغدغه به انجام عباداتتان بپردازید و در زمان حضور همسرتان در منزل از مهارت‌های همسرداری جهت همراه کردن ایشان با خودتان استفاده کنید.

مسلماً خانمی که در زمان حضور همسری که خسته از سرکار برگشته، بدون توجه به انجام کارهای دینی بپردازد، مورد انتقاد قرار خواهد گرفت. گاهی که برای خرید و یا انجام کارهای منزل مجبورید از خانه خارج شوید، از فضای مساجد و اماکن مذهبی برای تقویت بعد معنویتان کمک گرفته تا به قول خودتان جلوی چشم هم نباشید. درمورد مسئله ی شرعی هم که در مورد فطریه بیان کردید با کارشناسان ما در قسمت احکام مکاتبه کرده و با ذکر نام مرجع تقلیدتان پیگیر پاسخ باشید.

موفق باشید.