مشکل اعتقادی و ازدواج دارم

03:42 - 1393/10/05

با سلام
ی تشکر از همه دوستانی که وقت میذارن و راهنمایی میکنن ، طبعا صحبتهای شما عزیزان بی تاثیر نیست....
خلاصه وار بگم ...
1) راه زندگیم عوض شده ، و متاسفانه ی خورده زیاده روی کردم و خیلی تو این نقش (شبه مذهبی )غرق شدم الان 3ساله که ی جنگ تمام عیار با خودم دارم و گذشته همیشه اذیتم میکرده که تو این نیستی برگرد همونی که بودی و ...  (البته مطالعاتم تو زمینه بقیه ادیان و همچنین مخالفان و معاندان  ج.ا.ایران هم بی تاثیر نیست تو این افکار ،ی فضای واقعا بهم ریخته تو ذهنم ایجاد شده ، البته مطالعات اینوری هم کم ندارم از آثار حضرات مصباح ، مطهریو .... ) خلاصه تو انتخاب استراتژی واسه آینده کلی دارم اذیت میشم ...
2) نیاز به ازدواج دارم ولی با توجه به سطح فکری که دارم احساس میکنم یا هیچ دختری پیدا نمیشه یا اونایی هم که هستن خیلی از من سرترن ...مورد بعدی الان لیسانس میخونم شرایط خوندن مستقیم ارشد(به دلیل معدل) رو دارم تو یکی از دانشگاههای دولتی تهران ، بعضی وقتا فکر میکنم میگم الان چ وقت ارشد خوندن نیاز من الان ازدواجه (کلا دوگانگی) ....از اون ورهم سربازی هم نرفتم بازم میگم صبر کن سربازیت و برو بعد .... ی مورد دیگه هم کار ندارم البته از ترم اینده انشالله جور بشه ، ولی خب سرمایه ای واسه شروع زندگی ندارم و قصد دارم زندگی ساده ای داشته باشم کلا ... خب بلاخره خانمها هم حق دارن زندگی خوبی داشته باشن ، و منم بهشون حق میدم که ریسک به این بزرگی و قبول نکنن ....

الان ی بار متن خودم خوندم خندم گرفت :)، همیشه سنگ صبور بقیه بودیم فکر نمیکردم خودم ی روز به اینجا برسم ....
راستی گفتم خلاصه وار :-) ، شما به بزرگی خودتون ببخشید ....
به نظر شما تو این دو مورد چیکار کنم ... ؟ چطور بهینه تصمیم بگیرم که کمترین ضرر و ببینم ؟ ج در مورد ازدواج چ اعتقادات ؟
والسلام من اتبع هدی (اینو به خودم گفتمآآ :d )

http://btid.org/node/50374

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
3 + 8 =
*****
تصویر نیمااا

سلام آقا امیر - در خصوص قسمت دینی کار و ازدواجت نظری نمیدم ، از نظرات دوستان حتما استفاده ببر . اما در خصوص ادامه تحصیل و سربازیت ، دوستانه میگم برو سربازی که برد میکنی انشالاه . البته من متوجه نشدم رشته شما چی بوده که بگم بری ادامه تحصیل بدی یا نه چون فقط محدود رشته هایی مونده که بازار کارش اشباع نشده ، ولی از منه کارشناسی ارشد کارمند و مدرس اینو داشته باش، راه برای ادامه تحصیل بازه ، خیلی هم بازه .تازه فرض رو بر این هم بگیری که بعدها نتونی ادامه تحصیل بدی ، یقین حاصل کن داشتن کارت پایان خدمت و یک شغل خوب به مراتب برای شما ارزشمند تر از ادامه تحصیل در شرایط فعلیه .لذا در یک کلام امروز اقدام کنی برای رفتن به خدمت سربازی بهتر از فرداست برای شما. بدون داشتن کارت پایان خدمت اقدام کنی برای ازدواج متاسفانه کارت گیر میکنه بزودی . آرزوی موفقیت برات دارم

تصویر amir_mahdi
نویسنده amir_mahdi در

ممنون از اینکه با حوصله و دقیق نظر گذاشتید ...

تصویر amir_mahdi
نویسنده amir_mahdi در

از همه عزیزانی که نظر گذاشتن سپاس گزارم

تصویر هانا
نویسنده هانا در

به نظره من درس خوندن یه محدوده سنی داره شما اگر الان ارشد خوندنتونو بندازید برا آینده احتمالش کمه موفق بشید برید و شایدم در آینده بهش احتیاج داشتید پس ارشد خوندن تو برنامتون باشه سرکارم میتونید برید چون توی مقطعه ارشد هم وقته آزاد دارید هم میتونه به پروژه های دانشگاهیتون کمک بشه با شغلتون بعد از ارشدم که کلی از سربازیتون کسر میشه 

در مورده ازدواجتونم الان همه دختر پسرا توی وضعیته یکسانی هستن دخترا هم درک میکنن که شما خیلی برنامه ها دارید برا آیندتون بعضی دخترا آینده نگر هستن هدف دارن برا آیندشون و انگیزه تلاش کردنو صبور بودن شما دنباله موردی باشید که اهله تلاشو ساختنه یه آینده خوب باشه مطمئن باشید اگر همراهه خوبی پیدا کنید دونفره موفق ترید از الان به فکرش باشید اگر دختریو در نظر دارید باهاش صحبت کنید بلاخره باید از یه جایی شروع کرد

تصویر سروناز20

سلام در مورد اعتقادات که نظری ندارم ولی کاری رو انجام بدین که درسته در ضمن اعتقاد خودتونه ..یعنی خودی کردن چیزهای درست ...

اما درمورد سوالات بعدی .ارشد رو میگم حتما برین الان دیگه همه دارن فوق رو میگیرن..!! و بازار کار لیسانس هم داره بهم میریزه ارشد امنیت کاری بیشتری داره..

اما در خصوص ازدواج خوب با توجه به توانایی هایی که دارین مطمئنا شرایط خوب پیش خواهد رفت به نظرم یه مدت کمی لازم دارین که خودتون رو دیگه جمع وجور کنید .. تلاشتونو بکنید وبرای ازدواج فرصت های دیگه رواز دست نددین... دیر نمی شه.

 

تصویر nara
نویسنده nara در

سلام.حالا که تهران هستید به سایت کوثر نور سری بزنید.و در کلاس ها شرکت کنید.اونجا هم یه استاد خوب و هم دوستان خوبی پیدا میکنید که میتونن این دوگانگیتون رو رفع کنن.
سری بزنین ضرر نمیکنید.
کلاس ها هم عمدتا مجانی و گاها پولی ولی با هزینه ای ناچیزه.
چون این موسسه خصوصی و بچه هاش خودشون پول میذارن وسط و اداره ش میکنن.برای همین گاهی بابت کلاس ها پول جمع میکنن تا بتونن کرایه مکان کلاس هارو بدن.
موفق باشین

تصویر ناجی
نویسنده ناجی در

سلام برادر خوبم همه انسان ها حتی اولیای الهی نیاز به سنگ صبور دارند پس ناراحت نباشید . اینکه شما بین دوگانگی گذشته و حال  گیر کردید مال اینکه شما دارید به گذشته نگاه میکنید و این یکی از اون حملات شیطان هست که قران می‌فرماید که شیطان از 4 جهت حمله میکند که یکی از اونها حمله از پشت هست که در واقع شیطان گذشته شما رو  به رختون میکشه  و نمیزاره انتخاب کنید  پس شما باید بیخیال گذشته بشید و حال رو بسازید . ازدواج هم اگه در خودت میبینی زودتر اقدام کن.

تصویر تقدیر
نویسنده تقدیر در

شاید شما مشکلتون اینکه همه چی رو الکی به همه چی ربط میدید.

اعتقادی : اخیلی تو بحر همه چی نرو خیلی چیزا هس که اگه یه انسان معمولی بخونه  گمراه میشه بخاطر این خوندن بعضی کتابها حرامه.

ازدواج : چون کسی رو دوس نداری و برات مهم نیست کی باشه فعلن فکرشو نکن برو ارشدتو بخون و سربازیتو برو (البته خیلی زود یکی جلوت سبز میشه که هم متناسب با توئه و هم عاشقشی)

تصویر نگار۴۳

در مورد مسئله اعتقادی پیشنهاد می کنم کتابهای استاد دینانی را مطالعه کنید و انشاالله که راه گشا باشه براتون.

ودر مورد ازدواج هم ترم آینده که انشاالله شغل تون جور شد اقدام کنید . 

 

تصویر العبد
نویسنده العبد در

سلام. يه کم واضح نبود.
اما ازدواج و تسريعش بسيار مهمه. لا اقل ميتونيد نماز سفارش شده آيت الله بهجت رو بخونيد تا شرايطش مهيا شه. قره العين رو هم از خدا بخواهيد . زياد هم ايده آل فکر نکنيد. و به حجاب خوب و خانواده متدين داشتن طرف و مومن بودنش بسنده کنيد. چون بعد از چند سال ازدواج نکردن متوجه ميشى که ايده آل انقدر هم مهم نيست واصلا دنيا انقدر طولانى و با ارزش نيست. در ضمن از مشورت ديگران استفاده کنيد اما من ميگم کار و درآمد خوب از ادامه تحصيل بهتره . عاقبت شما بهشت البته نزديکاى پيامبر مهربان بر همگان.

تصویر m_soheyl_s
نویسنده m_soheyl_s در

میشه این نمازی که اشاره کردید رو بگید؟

ممنون

تصویر maleki
نویسنده maleki در

با سلام

در مورد اعتقادات باید جداگانه کاملا در یک گروه دیگری بحث شود و این قسمت فقط به مسائل ازدواج و پیرامون آن پرداخته می‌شود.

اما برای اینکه دست خالی هم نباشید از این قسمت بدانید در دین بنابر فرمایش خداوند قد تبین الرشد من الغی ،همه چیز واضح و روشن است . اگر شما دچار دوگانگی شده اید نتوانسته اید درست  مسائل را برای خودتان تحلیل کنید.

یک استاد راهنما در این زمینه به شما کمک خوبی می‌تواند بکند و بنده نظرم این هست که تنها این وادی را نه وارد بشوید نه طی مسیر کنید.

اما قسمت مهم تر که شاید بیشتر این به هم ریختگی از همان نشات گرفته و منجر به یک دردسر شده همان تنها ماندن شما در زمانی که نیاز به یک همراه دارید :

ابتدا باید بدانید مسائل فوق هیچکدام با یکدیگر منافاتی ندارد به نوعی شما باید با مهارت رفتار کنید تا همه با هم و درکنار هم حل بشود.

ادامه تحصیل مخصوصا در ارشد بسیار پسندیده و با توجه به توانائیهای ذکر شده از خودتان مطلوب و عالی و موفقیت امیز خواهد بود.

شما با خانمی  وارد جریان ازدواج بشوید و دوران عقد را طولانی تر معین  و در موازات آن به درس بپردازید.

سیستم آموزشی ارشد این اجازه را به شما می‌دهد که در کنار آن حتی به کارهای پاره وقت نیز بپردازید.

البته ناگفته نماند از آنجایی که الان دچار سردرگمی هستید نیازهایتان را باید اولویت بندی کنید.

مطمئن باشید کار و درس نیاز اولیه شما نخواهد بود چون ارامشی را که در ازدواج بدست می‌آورید در دو امر دیگر نخواهد داشت.

 شما می‌توانید با دست آورد های اعتقادی و آرام روانی و حتی کمک های فکری که از ازدواج بدست می‌آورید به بقیه امور نیز بپردازید.

موفق وموید باشید.