میترسم در آینده بچه های بدقیافه و زشت نصیبم بشه

12:09 - 1394/02/28

سلام
من 30 سالمه ( البته به نظر 19ساله میام )و به زودی اگر خدا بخواد تحصیلات ارشدم رو شروع میکنم . خدا روشکر توی خانواده مقید و متعهدی بزرگ شدم . از لحاظ چهره خوبم و گندمگون . خانوادمم همگی تا حالا خداروشکر راه راست رفتن و روی اصول زندگی کردن وبی مساله . ( کلا بی آزاریم ) . در زمینه شغلی در آینده نزدیک با تلاش و توکل برخدا سرکار میرم که درآمدش خوبه .
به تازگی از جانب یکی از دوستان عزیزم خواستگاری دارم که از بستگان ایشان هستش.ایشون دیپلم دارن6سال از من بزرگتر چهره تقریبا زیرمعمولی سبزه لاغراندام و شغل ایشان هم کارگری در یکی از کارخانه ها هستش که حقوقش حدود 1تومنه .متاسفانه پدرندارن و از نظر مالی کاملا متکی به خودشونن ( یعنی کسی نیست حمایتش کنه ) بامقدار پس انداز تقریبا کمی که این سالها کار کردن باید دست به جیب بشن .سیگارم میکشن
دوستم ایشون رو یه شخص ایده آل میدونن چون میگن ایشون فوق العاده آدم دلسوز متعهدپاک و مهربانیه و کاملا زز
به واسطه نسبت فامیلی که با این شخص دارن ایشون را 100%تضمین کردن .
حالامن ___
جدای از اینکه ایشون از لحاظ شغلی و اقتصادی بسیار در سطح پایینی قرار دارن ؛ و توجه به ملاک های اخلاقی و باطنی ایشون ؛
سیگار ( البته گفته ترک میکنه ) کنار نمیام .
خیلی نگران ظاهر ایشونم
چون میترسم در آینده بچه های بدقیافه و زشت نصیبم بشه . و شما هم میدونید که توی این دوره کسی که بدقیافه باشه چقدر محرومش میکنن ( چون خودمم متوسطم )

و از طرفی میترسم مورد سالم و پاکدامن دیگه نصیبم نشه ( با توجه به جو جامعه که هر روز بدتر از روز قبل میشه )
لطفا کمکم کنید

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/65524
تصویر ezdewaj
نویسنده ezdewaj در

با سلام و‌احترام

جمع بندی نظرات:

از اعتماد شما به گروه مشاوران‌"رهروان ولایت"‌متشکریم. انشاءالله منشاء خیر‌و‌سعادت برای شما باشیم.

خداوند متعال هدف ازدواج را آرامش، انس، رحمت و مودت بین زن و مرد قرار داده است.

«ومن ایاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها وجعل بینکم مودة ورحمة ان فی ذلک لایات لقوم یتفکرون[روم/21].

و از آیات او این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید تا بواسطه آنها آرامش بیابید و میان شما دوستی و محبت قرار داد، همانا در این امر نشانه هایی برای گروهی که تفکر کنند وجود دارد».

افرادی که گزینش همسر را بدون توجه به هدف ازدواج و به منظور دیگری انجام می دهند، ممکن است به هدفهای مورد نظرخود برسند؛ ولی به هیچ وجه به یک زندگی گرم و صمیمی و توام با رافت و مهربانی و آرامش نخواهند رسید.

نیاز است که عوامل موثر در همسر گزینی در دختر و پسر، هماهنگی نسبی داشته باشد. مثل: تحصیلات، مقوله های دینی و اعتقادی، خانوادگی، فرهنگی و نیز آداب و رسوم اجتماعی. در ازدواج کفویت طرفین بسیار مهم است و عوامل بسیار زیادی است که در ازدواجِ موفق، موثر است و چنانچه بین زوجین در مورد این عوامل هماهنگی وجود داشته باشد، نتیجه ازدواج شادکامی و خوشبختی است.

در عوامل موثر در همسر گزینی هر چه شباهت های بین دختر و پسر بیشتر باشد، جذابیت و کشش آنها به یکدیگر بیشتر است. شباهت ها بیشتر، مواردی مانند: اندیشه ها، باورها و نگرش ها را در بر می گیرد.

حالا سوال بنده از شما این است که هدف از ازدواج چیست؟ مگر قصد شما از ازدواج رسیدن به آرامش نیست؟ آیا با وجود تضادها می توان به توافق رسید؟ آیا به خاطر ترس از نبود خواستگار مناسب باید خود را در یک امر مخاطره آمیز و بدون تحقیق انداخت؟

تضادها: تحصیلات، موقعیت شغلی، سیگاری، ظاهر، صفت "زز " که به نظر بنده صفت بدی برای یک مرد است که حتی زنها قلباً و از نظر روانشناختی از این گونه مردها خوششان نمی آید.

محاسن خواستگار: تناسب سن، بنابر نظر معرف و بدون مطالعه و تحقیق دارا بودن صفاتِ دلسوز، پاک، متعهد و مهربان. البته به همین راحتی نمی توان این صفات خیلی خوب را تشخیص داد.

اینجا و لینک های مربوط به همسریابی دختران و مطالب مرتبط را هم مطالعه فرمایید و سپس تصمیم خود را عاقلانه بگیرید نه با ترس و از سر اجبار.

اهم نظرات کاربران گرامی:

1. خب سیگارش رو نباید راحت از کنارش گذشت از حرف تا عمل زیاده.

2. باهاش صحبت کن تا ببینی شعورش در چه حده شاید از یه کسی که ادعای دکتری یا پروفسوری هم داره شعورش بیشتر باشه.

3. اگر این خانم خواستگار مناسب داشت مجبور نبود به این کیس فکر کنه.

4.خلاق خیلی مهمه! اگه فرد با خلاقی باشه مطمئن باشید به وعده هاش عمل میکنه.

5. خب البته قیافه وظاهر بچه ها ژنتیکی است و تلفیقی از پدر ومادرشون میشه، به نظرم بیشترازاینکه نگران قیافه بچه هاتون در آینده باشین، باید این براتون مهم باشه که ظاهرایشون رو بعنوان همسر بپسندین و بتونین باهاش رابطه عاطفی برقرارکنید،

6. من آدم صبوری هستم بدونید با یکی دوتا کامنت آرامشم به هم نمیریزه چون خودم انتخاب کردم   و این وسط طبیعیه هر کسی نظری بده . اما شما به عنوان یه کاربر به صرف دنیای مجازی و روبرو نشدن با دیگران حق درشت گفتن و بی ادبی کردن نداری  دادن لقب کذایی یه تهمته.

7. بعضی وقتها فکر میکنم که ای کاش اونموقع که منم 20سالم بود و دانشگاه درس میخوندم کاش منم مثل خیلی های دیگه خودم به فکر میافتادم.

8. ممنون از همه بابت نظرات دلسوزانه 
من خیلی متمایل شدم به جواب منفی 
چون هر چی فکر میکنم نمیتونم با خودم کنار بیام 

وفقکم الله

تصویر M-S-Two
نویسنده M-S-Two در

بعضا می بینم تعدادی از دوستان خیلی غصه ی زیبایی رو می خورن این حدیث  رو برای دوست های خوبم که پای بند به سخنان اهل بیت علیهم السلام هستند می گذارم تا اگر خاستگارشون واقعا از نظر ایمان خوب بود دیگه تردید نکنن.
أَنَّ النَّبِيَّ ص قَالَ: مَنْ تَزَوَّجَ امْرَأَةً لِمَالِهَا وَ مَنْ تَزَوَّجَهَا لِجَمَالِهَا رَأَى فِيهَا مَا يَكْرَهُ وَ مَنْ تَزَوَّجَهَا لِدِينِهَا جَمَعَ اللَّهُ لَهُ ذَلِكَ.وسائل الشيعة، ج‏20، ص: 50
«رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند : هر کس با زنی به خاطر مالش ازداوج کند : خداوند او(مرد) را به سوی آن(مال) رها می کند و هرکس به خاطر زیبایی اش با او ازدواج کند در آن زن چیزی را می بیند که نمی پسندد و هر کس که به خاطر دینش با او ازدواج کند خداوند آن (مال و زیبایی) رو برای او گرد می آورد.»(بابت ترجمه عذر می خوام سعی کردم تحت اللفظی باشه)
حقیقتش من خیلی از جمله «وَكَلَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ : خداوند او(مرد) را به سوی آن(مال) رها می کند» ترسیدم چون ما باید در هر چیزی حتی مسائل مالی چشم امیدمون به خدا باشه و خدا نکنه خداوند امورمون رو به کسی غیر از خودش واگذار کنه.
 

تصویر M-S-Two
نویسنده M-S-Two در

اگراز نظر ایمانی کف هم هستید و شوهر شما خوش اخلاق و مومن است دیگر دلیلی بر رد کردن این خاستگار وجود ندارد مضافا اینکه ظاهرا ایشان مردی اهل کار هستند....
و اگر جواب منفی دادید عواقب آن پای خودتان خواهد بود و بعدا کسی را سرزنش نکنید.....
در ضمن سیگار کشیدن ایشان دلیلی مناسب بر رد ایشان نیست .... (هر چند من از شاغل  شدن شما بیشتر نگرانم تا سیگاری بودن خاستگارتون)
در مورد زیبایی فرزندان بهم گویم این مسئله  در دست خدای منان است چه بسا می بینید پدر و مادرهایی بسیار زیبا هستند اما فرزندانشان زشت هستند و بالعکس....( در اطرافیان این مسئله به وضوح دیده می شود)
البته راهای ادعیه ای و تغذیه ای برای زیبا شدن فرزندان وجود داره که در کلام اهل بیت به آنها اشاره شده در صورت لزوم می توانید به آن ها مراجعه کنید.....

تصویر mort
نویسنده mort در

منم میخوام همسر انتخاب کنم ولی کمی زشته اما خیلی دختر خوب فهمیده ای هست 
 

تصویر احسان ا

خوش بحالتون
ما سه واحد پروژه داشتیم اندازه سه ترم سختی کشیدیم
 

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

به خانم دکتر
عذر میخواما شما دکترید و جالبه چقدر اینجا فعالید
من به عنوان یک بیکاره جامعه انقدر نمیام اینجا نظر بدارم که شما انقدر فعالید
ماشالا
اسپند دود کنید
ی کمم صعه صدر داشته باشید خوبه

تصویر خانم آسمان

مرسی که نگرانمی زهرا جون خدارو شکر میرسم به کارها.
من سخت ترین مقطعی که تا حالا تجربه کردم کارشناسی بوده مقاطع بالاتر تکلیف ادم معلوم تره.
 خدارو شکر رشته من کار عملی اصلا نداره فقط فکری هست.

تصویر احسان ا

اینم بیکاره 
فکر نکنم مدرک هم داشته باشه

تصویر زهرا88
نویسنده زهرا88 در

جالب بود
بچه رو خدا میده
به چیزای نشنیده!!
بنده خدا پسره

تصویر بنیامین

خب شما که نظرات دیگران براتون مهم نیست و نقشی در تصمیمتون نداره چرا احساس کردین نیاز به مشاوره دارین؟
واقعا برام سواله؟

تصویر ماهارا

اگر کامنتها رو با دقت بخونی به جواب سوالت میرسی
 

تصویر ماهارا

سلام
ممنون از همه بابت نظرات دلسوزانه 
من خیلی متمایل شدم به جواب منفی 
چون هر چی فکر میکنم نمیتونم با خودم کنار بیام 
چهرش اصلا برای من ( شاید بگم برای خیلی از دخترها ) قابل قبول نیست 
سیگارشم حتما نمیتونه ترک کنه 
یه جوری افسرده نشون میده 
و من فکر میکنم بایدتمامش کنم 

تصویر پروانه

اگه نمیتونید باهاش کنار بیاین به نظرم تصمیم درستی گرفتین
امیدوآرم بزودی زود بایه مورد خوب ازدواج کنید وباخبر ازدواج تون خوشحالمون کنید:-)

تصویر پری
نویسنده پری در

من بودم جواب رد میدادم ا
اصلا نمیتونم پسر سیگاری رو تحمل کنم

تصویر گلدسته

سلام
واقعا تبریک میگم به مسئولین سایت که کاربرایی به این پاکاری و دلسوزی دارن 
واقعا آفرین و ایول دارید همگی .

تصویر سروناز20

سلام .راستش من هیچ ارتباطی بین زشتی پدر ومادر و چهره بچه ها نمیببنم ..حتی عکس این مورد رو که شما گفتید زاد دیدم مرده قیافش خوب ..بچه زشت مثلا ...
اینا همش دست خداس و یه چیزی که خیلی دیدم اینه که اگر خانواده با ایمان باشن بچه هاشون خیلی زیبا هستن .....

تصویر احسان ا

بچه شبیه پدر و مادرش میشه دیگه
به ایمان و ....هیچ ربطی نداره
مگه اروپایی ها ایمان دارن??

تصویر iman70
نویسنده iman70 در

خب 10 سال اینده رو تجسم کن ببین زندگیت با این اقا چطوره؟ حس خوبی داری یا نه؟ ببین چقد تحصیلاتش مهمه، قیافش چقد مهمه، بیشتر از اینکه دنبال قیافه بچت باشی ببین خودت میپسندی قیافه رو یا نه؟ یه جایی هست خیلی تو ذوق میزنه یه جایی هست معمولیه. دنبال یه ادم پرفکت نباش سبک سنگین کن. مهربونیش درست ولی وقتی تو ذوق بزنه نمیتونی ندید بگیری میتونی؟ در مورد اینکه گفتین ادمی نبودم که بخوام تو دانشگاه کاری کنم روی صحبتم با همه خانوماست به نظر من کار درستی نیست که ادم تو خونه بشینه یکی با اسب سفید بیاد. خیلی دخترای خوب تو دانشگاه دیدم که مثل شما نخواستن جلب توجه کنن کسیم سراغشون نرفته . وقتی میبینم یه دختر سرش تو لاک خودشه میگم اصلا تو این باغا نیست خبر ندارم که دلش یه چیز دیگست دختر باید یه چراغ سبزی نشون بده دیگه دختری که از حرف زدن با نامحرم دائم طفره میره چه فکریو القا میکنه؟ اولین فکری که به ذهنم میرسه تو باغ نبودنه درحالیکه اگه یکم اجتماعی تر عمل کنه قطعا بیشتر سراغش میان. گاهی لازمه یه چند ثانیه رو یه پسر مکث کنی تا یه چراغ سبز داده باشی نه پاکدامنیت لکه دار میشه با این کار نه دلیل بر بی حیایی هست.
بازم میگم چند سال اینده رو متصور شو خیلی از جوابات رو میگیری.البته این رو هم بگم روی حرف دوستت خیلی اعتماد نکن که حتما مهربونه شاید داره مبالغه میکنه

تصویر یه عاشق واقعی

سلام علیکم 
چند نکته و یک تذکر .... 

خانم دکتر ؛ حتما توبه کنید و استغفار کنید بخاطر نظری که دادید و احیانا اگر واقعا همچین اعتقادات و افکاری دارید ......  بترسید از دنیایی که خداوند فقط به اعمال و تقوا و ایمان افراد نگاه میکنه ...... دکترایی که باعث خداشناسی بهتر نشه و باعث نزدیک تر شدن به خداوند نشه ، وبال گردنتون میشه و مایه تباهی و نابودی شماست ... 

امیدوارم مدرک دکتراتون ، ( البته اگه واقعا دکترید ) مایه ضلالتتون نشه ...................................................................

و اما چند نکته برای سوال کننده 

دارایی ها و ارزش های خودتون رو به درستی ببینید تا تصمیم درستی بگیرید .... 

شما 30 سالتونه و خواستگارهاتون ایده ال های جوانی شما رو ندارن ..... 

در ضمن کارگری ، دیپلم و قیافه ساده داشتن هزاران برابر بیشتر ارزش داره نزد خدا از انسانی که متکبر و خودخواه هست ....... 

شیطان به همین شکل از جایگاهش اخراج شد و گمراه شد .... 

چون متکبر و مغرور و از خودراضی بود .... 

موفق باشید 

تصویر خانم آسمان

اقای احسان ا شما هی پیگیری میکنی که کار میکنی یا نه رشته ات چی هست چی نیست.
من درس رو به خاطر خود درس خوندم نه به خاطر عنوان چون استعداد خیلی خاصی تو رشته ام دارم دلم نمیخواست ادم بی مصرفی باشم. بالاخره هر کسی یه جوری تو زندگی به ارامش میرسه من اینطوری به ارامش میرسم ولی عمرا نتیجه زحماتم رو با کسی که زحمت نکشیده تقسیم نمیکنم.
خوب وقتی من پای یه اجاره نامه یا سندم رو امضا میکنم خدا تومان پول میگیرم مگه خر مخم رو گاز گرفته پاشم برم سر کار.
اتفاقا من دوست ندارم کسی به من بگه دکتر دوست دارم از بچه یک ساله تا ادم صد ساله منو به اسم کوچک صدا کنن.
 

تصویر احسان ا

اتفاقا خانوم دکتر بازنده بزرگه
چون حداقل 8سال رفته دانشگاه و هزینه کرده که فقط بهش بگن دکتر، که اونم نمیگن، چون تو خونه که کسی بهش دکتر نمیگه، کار هم که نمیکنه، فقط اومده اینجا عقده هاشو خالی کنی که
باشه تو دکتری و بقیه بیسواد
ای تو که هستی نشان عناد
لعنت به آن دانشگاه بی بنیاد 
که به تو مدرک دکتری داد

تصویر احسان69

یادش بخیر پاریکال. کارتون پرین. چه موجود نازنینی بود

تصویر خانم آسمان

شمارو پاریکال فرض کردم.

تصویر احسان ا

خانوم دکتر خواستگار بیست ساله داری??
ما رو چی فرض کردی واقعا??laugh

تصویر یه عاشق واقعی

خانم دکتر لزومی نمی بینم توضیح بدم در مورد مدرکم چون من نیستم هر روز بگم برق میخونم مهندسم خیلی میفهمم .... هر کی منم منم میکنه و ادعاش میشه باید ببینیم چی تو چنته داره .... انقدر فخر میفروشه و میگه دکترا دارم و با فهم و شعورتر از خیلیام !!!!!!!!!
اما صرفا جهت اطلاعتون و برطرف کردن کنجکاوی و سوال هایی که در ذهنتون شکل گرفته بگم .... سه سال برق خوندم و فوق دیپلم گرفتم و الان دارم دوباره برای کنکور میخونم برای رشته دیگه ای که بهش علاقه دارم ...... 
قرارم نیست بخاطر درسی که خودم بهش علاقه دارم بقیه جلوم خم و راست بشن یا بیشتر بهم احترام بذارن چون خیلی درس خوندم ..... 
آدم ها رو با این برچسب ها نسنج !!!!!!!!

چون روزی میرسه که حالت از مدرکت بهم میخوره و انسان های اطرافت فقط ازت دور میشن و حالشون ازت بهم میخوره ..... 

انقدر خانم ها و اقایون و ادم هایی رو دیدم بخاطر همین اخلاق ها ، همین افکار ، همین اعتقادات تنها و تنها شدن که به اندازه تعداد موهای سرتون میشه .... 

من نه با شما دعوا دارم نه هیچی ..... 

بهتون توصیه ای دارم که از این غرور و تکبر که در ذات همه ماها هست کمی بترسید و به خودتون بیاید 

میگن دوای درد تکبر و خودخواهی و غرور ، سجده های طولانی ست ....... 
ذکری که دوست دارید رو انتخاب کنید و در سجده بگید و از خدا یک دل پاک و بی ریا و همسری مومن بخواید ....... حتی کارگر !!!!!!!!!!!!

من نه بخاطر خدا و یا اخرتم با دختر کارگر ازدواج نمی کنم 

بخاطر خودم بخاطر دوای درد های روحیم و خودخواهی های نفسم حتما با یک کارگر ازدواج میکنم !!!!!!!!!!!!!!!!!!

موفق باشید 

تصویر خانم آسمان

اقای عاشق واقعی فعلا شک تو مدرک شما بیشتره تا مدرک من یه روز مدرکتون رو میزنی دیپلم یه روز میگی من سه ساله برق میخونم لازم نیست نگران مدرک من باشی من نیازی نمیبینم که بخوام به شما ثابت کنم که دکترم فقط اینکه من یه سری عقیده دارم تو زندگی که خیلی خیلی بهشون پایبندم.
خواستگارهای منم انقدر طماع هستن که ماشاالله از بیست ساله هستن تا چهل ساله چون نگاه به خودشون و موقعیتشون نمیکنن فقط میخوان اینده خودشون و خانوادشون تامین بشه.
شما حتما برای خودتون دنبال یه کیس کارگر و دیپلم باشین  ثواب دنیوی و اخروی زیادی داره.

تصویر بنیامین

بازم سلام
ببخشید اینارو میگم ولی عین واقعیته و خودتون قضاوت کنین
خودتون میگین 
30 سالتونه ولی بنظر 19 ساله میرسین!!!!!
میخواین ارشدو شروع کنین به خوندن ینی هنوز دانشجو هم نشدین!!!
خودتون گندمگون هستین
واز همه جالبتر اینکه " در زمینه شغلی در آینده نزدیک با تلاش و توکل برخدا سرکار میرم که درآمدش خوبه " هنوز نرفتین سر کار و هنوز حقوقی نگرفتین که خوب یا بد باشه
و یکی از مشکلاتتون اینه که میترسین بچه زشت و بد قیافه گیرتون بیاد!!!!
**********
بنظر خودتون با اون مزیتهایی که هیچ کدوم واقعیت نداره و همه چیز در آینده قراره اتفاق بیفته میشه زندگی کرد؟
شما هنوز معلوم نیست حتی جواب مثبت بدین این وصلت صورت بگیره یا نه!
اصلا معلوم نیست بچه دار بشین یا نه!
هنوز هیچی مشخص نیست بشه ،نشه اومدین پست گذاشتین ترس از رنگ و قیافه بچه تون دارین؟؟؟؟؟؟

هرکسی یه نظری داره درست چه شما چه خانم دکتر کذایی 
یه جوابم قرار نیست بیشتر بدین (بله،خیر)
دیگه توهین و تحقیر نداره!
خوشتون اومد بله میگین اگرم نیومد نخیر برو بسلامت
و حتما حتما اون واسطه ای که ایشونو به شما معرفی کردن حتما یه چیزی میدونستن و یه تناسبهایی در نظر گرفتن

 

تصویر احسان ا

رنگ پوست مهمه ولی فرم قیافه مهمتره
دخترایی که پوست سفید و موی مشکی و چشمای درشت مشکی دارن از همه خوشگلترن

تصویر بنیامین

خانم دکتر کذایی لابد شما چشاتون قد یه هندونس که توهین های منو دیدین ولی بقیه ندیدن
مگر خودت برا خودت نوشابه باز کنی هییییی بگی دکتر :-))))

تصویر خانم آسمان

الان کاربرها چشمشون نمیبینه که شما چقدر تو کامنتتون به کاربر توهین کردین که حالا ما فقط گفتیم بالای چشم دیپلم ها ابرو.
جالبه همه کاربرها هم فوق لیسانس هستن نمیدونم چرا انقدر بهشون بر خورده!!!!
به نظرم شما هم یه فوق لیسانس کذایی هستین که تحمل شنیدن حقایق رو ندارین.

تصویر ماهارا

سلام ممنون  از انتقاد مخرب و کوبندتون

اگر همه بخوان به نسخه ای که شما براشون میپیچی عمل کنن 
پس کسی اصلا پیش مشاوره نمیرفت  و زندگی همه منحل میشه 
احتمالا شما به همه ی موارد بگین یازندگی کن یا طلاق بگیر 
یا جواب مثبت بده یا منفی . یا برو یا نرو . 
مواردی مثل من که احتیاج به شماوره دارن حتما نیاز داریم به همفکری وگرنه که وقت و احساسمون زیادی نکرده که بیایم سوال مطرح کنیم وقت یه عده رو هم اینجا بگیریم .
البته من کمتر از 30 سال دارم و اون آقا هم همون خدمه هستن و کارگر اما درجای دیگه ای کار میکنن ( علاقه ای به بیان کل واقعیت توی دنیا مجازی ندارم )
من واقعا قراره به زودی دانشجو بشم و بزودی هم شاغل بشم . اینجور نیست که بگم تازه قراره برم دنبالش . تمام مراحلشو طی کردم .
من آدم صبوری هستم بدونید با یکی دوتا کامنت آرامشم به هم نمیریزه چون خودم انتخاب کردم   و این وسط طبیعیه هر کسی نظری بده . اما شما به عنوان یه کاربر به صرف دنیای مجازی و روبرو نشدن با دیگران حق درشت گفتن و بی ادبی کردن نداری  دادن لقب کذایی یه تهمته .
 

تصویر حسین وجدانی «مشاور»

با سلام ضمن تشکر از دوستان شرکت کننده در بحث خدمت تان عرض کنم زیبایی کودکان به عوامل گوناگونی بستگی دارد، محیط زندگی، سبک زندگی، تغذیه، و اهمیت به زیبایی از جمله این عوامل محسوب می شوند، علاوه بر عوامل یاد شده ژنتیک هم تاثیر به سزایی در ترکیب و قیافه اشخاص دارد اما نکته ای که افراد غافل می شوند این است که به وضعیت فعلی افراد نگاه می کنند نه به اصل و ریشه آنها، توضیح مطلب اینکه ممکن است فردی با آرایش و تغذیه مناسب و عمل جراحی ... فرد بسیار زیبایی شود که این زیبایی قابل وراثت نیست و بر عکس مطلب هم صادقه ممکنه فردی در اثر کارهای سخت و یا بیماری و یا عدم رسیدگی به جسم خود فردی بد شکل و نا زیبا باشد اما اصل وی از زیبایی برخوردار باشد که در این صورت زیباییش به فرزندانش به ارث خواهد رسید به عبارتی کسانی که جوهره زیبایی دارند و خصوصا خودشان در کودکی زیبا بوده اند احتمالا فرزند زیبایی داشته باشند البته این اصل هم کلی نیست چون در وراثت والدین هر دو نقش دارند و با احتمالات موجود در ژن های غالب و مغلوب ترکیب فرزندان مشخص می گردد.

تصویر ماهارا

ما توی دهه 60 دوره ای دیکته شدیم که گفتن محکم باش    محکم برخورد کن در مقابل غیرمحارم     نخندیا   هرکس ازین طرف اومد تو ازون طرف برو . صاف برو صاف بیا   درست رو بخون  به چیز دیگه ای فکر نکن    مودب باش    درست رفتار کن    اگر به ضررت هم شده حاضرجوابی نکن و حرف بشنو . ما هم یادگرفتیم  خوبم یادگرفتیم   کارنامه که دستمون دادن با نمرات 20 رفوزه شدیم . چون جوابها عوض شده بودن 

تصویر 12424
نویسنده 12424 در

کامنتتونو خوندم برام جالب بود. ما دهه شصتی ها رو خوب توصیف کردینcheeky
منم جزء کسایی هستم که موارد ذکر شده شما رو اجرا کردمwink
ولی تغییر رفتار برام کمی سخته. چون این رفتارا تا حدی در من نهادینه شده. اما کمی خودمو با شرایط هم وفق دادم (هرچند به سختی).
اما تصور می کنم در عین اینکه شرایط اطرافمون رو می سنجیم باید تا حدی رفتار خودمون رو حفط کنیم.

در رابطه با موقعیتی که براتون پیش اومده هم باید بگم از نظر من کسی که سیگاریه، انسان مناسبی برای ازدواج نیست! کمی بیش تر تأمل کنید
موفق و مؤید باشید

تصویر مهم-نیست

گل گفتی عزیزم. عین حقیقت همینه

تصویر ماهارا

برادرا و خواهرهای گلم به هم چیزی نگید هر کسی نظرشو میگه و قابل احترامه . من منظور خانم دکتر رو فهمیدم  یکم خشن گفتن اما بقرآن راست میگه . 
در مورد چهره هم خانم تنها و ماری نظر گذاشتن نمیدونم چی بگم . من پدر و مادر زیبایی دارم اما متاسفانه زیبای من نصف اوناست  اصلا به پای اونها نمیرسه . پیش خودم میگم اونا که اینقدر خوشقیافه بودن این شد . اگه من و اون آقا ازدواج کنیم دیگه چی میشه ؟؟ 
جو جامعه عوض شده 
الان همه زیبا پسند شدن به عینه دیدم خانمهای جوان از خانواده های خوب که به خاطر داشتن چهره معمولی و نیمه معمولی هیچکس سراغشون نمیره .

تصویر ماهارا

سلام
من صاحب پستم 
خیلی ممنون از همه شما عزیزان بخاطر نظراتتون . این مدت میومدم میخوندم چون بحث بالا گرفت اومدم که ابتدا یکم بیشتر توضیح بدم در مورد این آقا و دعوت کنم همه سروران رو به آرامش . 
آین آقا از بستگان درجه یک بهترین دوستم هست . دوستم از کیفیت و کمیت زندگی من به طور کامل خبر داره . و این آقا رو خودش به من معرفی کرد . من خیلی بی میل بودم به این ازدواج اما با تعاریفی که دوستم ((که از صداقتش اطمینان دارم ))کردن  باعث شد بیشتر فکر کنم . 
اما متاسفانه هنوز تردید دارم . راستش با نظر خانم دکتر تا حدودی موافقم . اختلاف تحصیلی همیشه یه جوری خودشو نشون میده . حالا من بازهم تاکید ندارم روی تحصیلش چون گذاشتم که ارزیابی کنم فهم و درک و بینشش از امور چقده . مشکل اقتصادی هم کنار میام چون بالاخره ماهم خودمون از قشر متوسط جامعه ایم . این که پدر ندارن هم اصلا برام ملاک نیست . راستش شرایط شغلیش طوریه که اصلا ارتقا پیدا نمیکنه چون جز خدمه اونجاست و بابت 12ساعت کار در روز اونقدر حقوق بهش میدن . یعنی از 8صبح تا 8شب . یا از 12شب تا 12 روز بعد . یعنی وقتی میاد خونه احتمالا یه جسم فوق العاده خستست که فقط احتیاج به استراحت داره . دیگه اون توجه و ابرازی که من انتظار دارم خبری حتما ازش نیست . 
و سیگاری که میکشه . که احتمال میدم به خاطر همین بی خوابی ها و خستگی ها روی آورده بهش که بتونه کار کنه . و احتمالا اصلا نتونه ترک کنه . ببخشید ( دخانیات هم که باعث سردی مرد میشه )  با سند میگم . از لحاظ چهره هم که ... . 
با این همه ویژگیهای فوق العاده مهربانی پاکی متعهد دلسوز بودن نماز و روزه و این چیزها باعث میشه که کفه ترازو مساوی بشه . خانم گلدسته راست میگن خواستگار خوب بندرت داشتم اکثرا دروغ گو عوام فریب چاپلوس و بیکار و تارک دین و دنیا بودن . اگر یه خواستگار بهتر داشتم اصلا به این شخص فکر نمیکردم . نمیدونم بگم متاسفانه یا خوشبختانه من ازون دسته دخترهایی بودم و هستم که صاف رفتم و اومدم و منتظر شدم خواستگار خودش در خونه رو بزنه . و این بود نتیجش که به قول شیرین بیان هر چی شاخ شکسته و بددل و بیپول و .. بیاد سراغم . چون همیشه دخترایی مثل ما رو قانع و بساز میدونن . هیچ جا هم زن بهشون نمیدن در نتیجه میان سراغ ما . چون میدونن ما منتظریم در خونه رو بزنن . بعضی وقتها فکر میکنم که ای کاش اونموقع که منم 20سالم بود و دانشگاه درس میخوندم کاش منم مثل خیلی های دیگه خودم به فکر میافتادم . اما بعد میگم بیخیال همه چیز که ازدواج نیست   در عوض وجدانت آسودست پیش خودت و پیش خدا 

تصویر محمد فرهادی

بحث اول ببیندید دوست عزیز ما هام نگفتیم این ازدواج درسته ما اومدیم اینجا راهنمایی کنیم بدونه توهین به شخصی  خانم دکتر نظری که دادن بوی توهین میداد

بحث دوم:مگه شما برای اینکه خواستگار خوب داشته باشین پاک موندین و خودتون دسته به کار نشدین؟اصلا این خوب نیست که پاک موندتون به خاطر رضایت خدا نبوده وگره ی کار شما هم اینجاست درواقع شما دارین با خدا معامله میکنید عبادت و پاکی درمقابل فرستادن خواستگار خوب

تصویر محمد فرهادی

با سلام خدمت شما دوست عزیز چند روز پیش یکی از دوستان سوالی شبیه سوال شما داشتن ومن اونجا این نظرو دادم. حالا اونظرو یکبار دیگه اینجا مینویسم 

امیدوارم که مفید باشه 

ببیند ما کاری به شغل شریف و وضع اقتصادی این بنده خدا نداریم .چون با پشتکار وتلاش میشه زندگی رو چرخوند حتی اگه طرف کارگرهم باشه و همچنین درمورد زشت بودن یا نبودن حرفی نمی زنیم چون هیچ یک از بنده های خدا زشت نیستن واین مشکل از چشمان ماست
بحث اصلی ما سر اختلاف تحصیلی هست که با این بنده خدا دارید

  وقتی صحبت از اختلاف سطح تحصیلی به میان می آید، خیلی ها ناخودآگاه تصور می کنند که قرار است ارزش های انسانی، اخلاقی، فهم و شعور و کلا همه ویژگی های شخصیتی یک نفر زیر سوال برود.که این برداشت جامعه ما از سطح تحصیلات هستند.که علتشم به خاطر اهمیت افراطی تحصیل در سال های اخیرتو کشورماست

اما تفاوت فردی که دانشگاه رفته رو با فردی که دانشگاه نرفته ازکجا شروع میشه
واقعیت این است که تفاوت تحصیلی به معنای تفاوت در سبک فکر کردن، بینش و شیوه استدلال کردن است.

مهم ترین مزایایی دانشگاه رفتن و تحصیلات آکادمیک داشتن این است که افراد در زمان تحصیل در دانشگاه یاد می گیرند که طور دیگری به مسائل نگاه کنند، تحلیل متفاوتی داشته باشند و با جمع آوری اطلاعات درباره موضوعات مختلف بتوانند جامع نگرتر، با بصیرت تر و دقیق تر با هر مساله ای برخورد کنند. در واقع این هدف دانشگاه است و نمی توانید انتظار داشته باشید که یک فرد دانشگاه رفته این بینش را نداشته باشد. ممکن است میزان بهره مندی افراد از این بینش فرق کند اما در همه آن ها زمینه های آن وجود دارد.

فرد دانشگاه رفته به دلیل ارتباط با اساتید و افرادی در سطوح بالاتر جامعه مخاطبی متفاوت از دیگران دارد. در واقع دانشگاه رفتن فقط تحصیل کردن نیست بلکه آموختن یک سبک زندگی جدید است. به همین دلیل در بسیاری موارد تفاوت فرهنگی کسی که دانشگاه رفته با فردی که دانشگاه نرفته محسوس است.

این قضیه حتی در یک خانواده هم به چشم می خورد و دختر یا پسری که تنها دانشگاه رفته خانواده شان هستند، معمولا با خانواده دچار شکاف فرهنگی می شوند و مدتی بعد، سعی می کنند در چهارچوب های مجاز خانوادگی، سبک فکری و فرهنگی خانواده را بالا ببرند.
دانشگاه یک محیط اجتماعی و علمی است که در آن امکان بازخورد افکار تعامل و حتی ابراز وجود زیاد است. بنابراین کسی که وارد دانشگاه می شود، معمولا اعتماد به نفس بالاتری دارد، بیشتر تمایل به ابراز وجود در او دیده می شود و میل به تعامل، بیان نظرات و به روزکردن مکرر عقاید خود و پیشرفت در جنبه های اجتماعی زندگی را حفظ می کند.

درزندگی چون مرد تکیه گاه هست وهمسر وبچه ها روش حساب باز میکنن بنابراین هیچ وقت یک مرد دوست نداره همسرش از هر نظر بالاتر باشه اون وقت هست که مرد احساس شکست وسر خوردگی خواهد کرد

نتیجه میگیریم:این بنده خدا اگه حتی از نظر درآمدی ماهانه بالای 3 تومن درآمد داشته باشن بازهم این ازدواج به صلاح نیست

موفق وپاینده باشید

 

تصویر محمد فرهادی

خانم دکتر یک لحظه رجوع کنید به نظرات قبلیتون متوجه خواهی شد که توهین کردین یا نه اونایم که  به قشر تحصیل کردن توهین میکنن کارشون به دور از انسانیته

شما خیلی بهتر ازاینا میتنوستی ایشون  رو راهنمایی کنی

موفق وپاینده باشید

تصویر خانم آسمان

چشم اقای فرهادی شاید من عصبانی بودم ولی منظوری نداشتم. مرسی از تذکرتون.

تصویر maryyyyyyyyyyy

با سلام.تحصیلات مهمه اما تحصیلات شعور نمیاره.ازدواج مدرکها که نیست.ازدواج دو نفره ازدواج دو انسان پس به انسانیت توجه کنید و ببینید آیا میتونید با طرز فکر ایشون کنار بیاین یانه. در مورد ظاهر هم همین که به دلتون بشینه کافیه بعلاوه به و انار و تغذیه دوران بارداری هم بی تاثیر نیست. خوشبخت باشید

تصویر tanha72
نویسنده tanha72 در

1.ازلحاظ شغلی و اقتصادی در سطح پایینی اند.پول تو این دوروزمونه نقش مهمی داره.

2.سیگار رو من تضمین میکنم ترک نمیکنه...میخواست ترک کنه قبلا ترک میکرد که جلوی همسر و خانواده همسر حفظ ابرو و ظاهر کنه.

3.خیلی ها هستند زیبا نیستند ولی بچشون خوشگله و بالعکس...اون دیگه برمیگرده به خوندن سوره حضرت یوسف و خوردن رب انار به و...

تصویر tanha72
نویسنده tanha72 در

بله.

واقعیته.

من خیلی خیلی زیباترازپدرومادرم هستم به خاطر خوردن به و رب انار در دوران بارداری توسط مادر.

یه سرچ داشته باشید زیبایی هوش موی خرمن صبوری کودک خوشرویی کودک به خواندن سوره های قرانی و مصرف موادغذایی توسط مادربستگی داره.

تصویر احسان ا

خوندن سوره حضرت یوسف و خوردن رب انار???
اینا چه خرافاتیه دیگه??
بچه شبیه پدر مادرش میشه دیگه

تصویر iman70
نویسنده iman70 در

نظر شخصی افراد محترم ولی تعمیم به کل درست نیست خانم دکتر من از قسمت اول که فکر خودتون رو گفتین ناراحت نشدم ولی اون قسمت که این افراد رو بدرد نخور توصیف کردین شوکه شدم. خب شما دوس نداری با مدرک پایینترت ازدواج کنی نکن به کسی ربطی نداره ولی توهینش قابل هضم نیست هراندازه هم که این مسئله مهم باشه واستون. من هم گیر دادن دختر سر مراسم واسم قابل تحمل نیست احساس میکنم دختری که همچین فکری داره و این مراسم رو خیلی مهم میدونه کوته بینه چیزی که شما و خانوم پروانه بیان کردین خیلی واستون مهمه ولی نگفتم چون فایده نداشت نه شما از فکرت کوتاه میای نه من . شما در نهایت با کسی ازدواج میکنی که  برات مراسم بگیره من هم با کسی که بگه نگرفتی هم نگرفتی. ولی ایا اینکه من بگم دخترایی که مراسم عروسی میخوان کوته بین هستن درسته؟ نیست خب علایق فرق داره تفکرات فرق داره و..

تصویر iman70
نویسنده iman70 در

اخه این چه فکریه؟ مگه اجتماع به رفته گر و کارگر نیاز نداره؟ بله من هم راضی نمیشم با یه دختر قشر ضعیف ازدواج کنم مگر اینکه دختره خودشو بالا کشیده باشه و نشون داده باشه که افکارش با خونوادش فرق میکنه.  نمیرم نه واسه اینکه ادم بدرد نخوری بدونمش چون احتمال خیلی زیاد نحوه فکر کردن من با اون فرق میکنه. شما هم قبول دارم نمیتونی با کارگر ازدواج کنی ولی دعوا نداره بگو من اهداف خودمو دارم نمبتونم با شما زندگی کنم نه اینکه بگی تو چه حقی داشتی ازم خواستگاری کردی و بزنی تو دهنش

تصویر خانم آسمان

اقا ایمان این طرز فکرت اشتباه هست که نری جلو تا یه دختری پیدا بشه که مراسم نخواد این یه تبصره رو من نگفتم به شما که اگه من واقعا اون طرف رو دوست داشته باشم ممکنه خیلی از موضعم بیام پایین یا حتی مراسم هم نخوام یا یه قسمتیش رو خودم تقبل کنم پس  برو جلو ابراز علاقه کن و ببین چی میشه واقعا من قبلا ها به عشق اعتقاد نداشتم ولی الان چند ساله که قدرتش بهم ثابت شده جوری که نتونستم برای زندگیم تصمیم بگیرم اگه اون دختر واقعا دوستت داشته باشه و تو هم علاقه ات رو بهش ثابت کنی همه جوره باهات راه میاد.
شما اگه نظرهای منو خونده باشی دیدی که چقدر دوست و اشنای دیپلم داشتم که خیلی اصرار به ازدواج داشتن یا شما خودت اقا هستی و هم جنس خودت رو بهتر میشناسی که با کمال پررویی میان به یه دختر فوق لیسانس و دکتر پیشنهاد ازدواج میدن واقعا به من یکی که حس سکته دست میده نمیدونی با چه حس طلبکاری هم حرف میزنن شما خودت به عنوان یه اقا که فوق لیسانسی عصبانی نمیشی که یه دختر دکتر یا فوق لیسانس بخواد زیر بار یه ادم دیپلم بره برای همین تجربه تلخی که خودم دارم دلم نمیخواد هیچ دختر دیگه ای زیر بار همچین اشتباهی بره. لااقل این جوابهایی که من دارم میدم رو دکتر متخصص بهم گفته که بهشون بگو دکتره خیلی بیشتر از من عصبانی میشد باز من خونسردیم رو حفظ میکردم.

تصویر محمد فرهادی

خانم دکتر شما بیشتر توهین کردین تا یک نظر مودبانه بدین همش پیش خودم فکر میکنم شما توزندگیتون یکسری مشکلات رو داشتی یا ازکسی ضربه خوردی که اینجوری خیلی راحت به قشرکارگر جامعه توهین کنین من هیچ وقت ندیدم شمایی که همیشه پوزه تحصیلات عالیه رو میزنی ولی اینجا یک راهنمایی درست کرده باشی من سعی کردم خیلی جلو خوم بگیرم ودرمقابل توهینات سکوت کنم ولی واقعا نتونستم انشالله خدا هدایتت کنه

تصویر خانم آسمان

اقای فرهادی بی انصافی نکنید من نظر خوب هم زیاد دادم ولی این یه مورد تحصیلات رو من خیلی حساسم.
من توهینی به قشر کارگر نکردم گفتم من باهاشون ازدواج نمیکنم.
این همه دوستان به قشر تحصیل کرده توهین میکنن این همه به سرمایه دار و بازاری و ... توهین میکنن حالا یه دفعه هم یکی یه چیزی به کارگر گفت من نظرم رو گفتم .
 

صفحه‌ها