نگران پسرم شدم، باید چیکار کنم، چجوری باهاش رفتار کنم؟؟

09:56 - 1403/01/29

سلام وقتتون بخیر

من یه پسر شش ساله و یه دختر سه ساله دارم
مدتیه پسرم میرفت دسشویی میگفت بهم آینه بده، نمی دونم برا چی میخواست و چیکار میکرد باهاش.
امروز رفت حموم و بهم گفت آینه بهش دادم بعد که رفتم بشورمش گفت میخواستم پشتم رو ببینم

 نگران شدم، باید چیکار کنم؟؟  چجوری باهاش رفتار کنم؟؟

ممنون میشم راهنمایی کنید

 

----------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

انجمن‌ها: 
http://btid.org/node/291910
تصویر امیری سیاوشانی

سلام و عرض ادب
از ارتباط شما با مجموعه اندیشه برتر سپاسگزاریم.
گاهی رفتار کودکان باعث درماندگی والدین می‌شود. آنان نمی‌دانند چگونه با مسائل فرزند خردسالشان روبرو شوند و چه واکنشی داشته باشند که مناسب باشد. پسرتان رفتاری از خود بروز داده که موجب کلافگی و نگرانی شما شده است. به دنبال راهکاری برای تغییر رفتار او می‌گردید و نیاز به کمک و مشورت دیگران دارید. از این رو در ادامه نکاتی را برای راهنمایی شما بیان خواهم کرد.
1. کودکی: نگاه خود را به رفتارهای خردسالتان عوض کنید. رفتارهای این چنینی او مانند رفتارهای دوران نوجوانی، جنسی و شهوتی نیست. گاهی این رفتار را از روی کنجکاوی انجام می‌دهد. گاهی نیز به خاطر حس قلقلکی که از تحریک نواحی تناسلی به وجود می‌آید، دست به چنین اقداماتی می‌زند. البته این دلایل به معنای رها کردن و آزاد گذاشتن او برای انجام چنین رفتارهایی نیست و صرفا برای آرامش ذهن شما بیان شد تا با علل آن آشنا شوید.
2. حساسیت: بهترین اقدام در چنین مواردی آن است که حساسیت پسرتان را افزایش ندهید بلکه حساسیت زدایی نمایید. هر چه شما در این حالت به او توجه کنید«هر چند این توجه منفی باشد یعنی به صورت داد زدن، عصبانیت، کتک و...»، ممکن است او بیشتر وابسته چنین اقداماتی شود. پس سعی کنید به جای سرزنش او از تکنیک حواس‌پرتی استفاده کنید.
حواس‌پرتی: هر زمانی که فرزندتان مشغول به چنین رفتاری شد، خیلی طبیعی وارد عمل شوید و حواسش را پرت کنید. گاهی با بازی، گاهی با همکاری در فعالیت‌های خانه، گاهی با آب‌ بازی در حمام یا کشیدن سیفون سرویس بهداشتی حواسش را پرت نمایید.
لطفاً بعد از انجام مشاوره، نتیجه و بازخورد آن را با ما در میان بگذارید.
برای راهنمایی بیشتر می‌توانید از مشاوره تلفنی رایگان به شماره 02533130044 از ساعت 8 الی 13 استفاده نمایید.
موفق و پیروز باشید.