ازدواج با پلیس

12:24 - 1393/07/06

سلام دوستان.دختر 26 ساله ای هستم دارای ظاهر خوب واز خانواده ای تقریبامذهبی.حدود4ماه است که باپسری اشناشده ام او پلیس است.لیسانس حقوق دارد اماظاهر چندان جذابی ندارد.بنظر میرسد خانواده خوبی داشته باشد.وی به من پیشنهاد ازدواج داده است واصرار دارد که هرچه زودتر باخانواده به خواستگاری بیاید.اما من مشکلاتی دارم که فکرمیکنم فعلا نمیتوانم به ازدواج فکر کنم.پدرم کارمندی بازنشسته است ک بسیار بدهکار شده ودرگیری فکری فراوانی دارد.برادر معلولی دارم که نمیدانم شخص مورد نظر بااین موضوع کناربیاید یانه.مارسم نداریم برای دختر وسایل برقی بخریم و این کار به عهده پسراست.اماخواستگارم میگوید مارسم داریم جهیزیه کامل بادختراست.ونمیخواهد بااین موضوع کناربیاید.پسرخوب و خوش اخلاقی است وحس میکنم ازنظر اخلاقی مورد پسندم باشد.اماچون خواستگاران فامیل را رد کرده ام توقع خانواده ام بالا رفته وانتظار دارند من شخصی را انتخاب کنم ک نه ظاهری نه خانوادگی وتحصیلات وشغل کمبودی نداشته باشد.به همین دلیل خودم نیز حساس شده ام ومیگویم بگذارم چندسال دیگربگذرد.ازطرفی هم بعضی دوستانم میگویند مورد خوبی است فرصتهایت را ازدست نده.برسر دوراهی بزرگی مانده ام و واقعانمیدانم چگونه تصمیم بگیرم.درضمن واقعاپدرم درحال حاضرتوان خریدن جهیزیه کامل را ندارد.اگرداشت کوتاهی نمیکرد وخواستگارم وضعیت مالی انچنانی ندارد که بتواند هم خانه اجاره کند هم وسایل بخردممنون میشم نظراتتون رو بدید
 

http://btid.org/node/42037

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
13 + 5 =
*****
تصویر فروزان
نویسنده فروزان در

سلام بچه ها من واقعا عاشق اینم که همسرم یه نظامی باشه حالا یا سپاهی یا پلیس راهور یا ناجا واقعا ازخدا خواستم یه چشم پاک و مهربونو باخداشو وکمی جذاب نصیبم کنه

تصویر Mosy
نویسنده Mosy در

اگر دوس داری با من تماس بگیر 

تصویر چنگیز پنگیز
نویسنده چنگیز پنگیز در

دیر پیام دادی

رفت به یکی دیگه زنگ زد

تصویر میلاد...
نویسنده میلاد... در

سلام. لطفا. سن و استان و ی توضیحی مختصری از خود و خانواده بدید. ممنون.

تصویر Kamiiiii
نویسنده Kamiiiii در

Bache ha slm ki midone sharayete ezdevaj ba ye police niroye entezami o ro?

تصویر Aban
نویسنده Aban در

این چه عنوانیه؟یعنی چی؟

یه کامایی، پرانتزی چیزی میذاشتید منظور عنوان رو واضح می کرد.

تصویر ترنم
نویسنده ترنم در

سلام

چه تيتري ... عاليه ممنون .

 

بله به نظر من هم فعلا ذهن خودتون رو با اين مسائل درگير نكنيد . و اجازه بديد كه خواستگاري انجام بشه چون نميشه به اميد خواستگار بهتر در انتظار آينده باشيد و ايشون رو كه خوب هستند ( از نظر خودتون ) در نظر نگيريد .

اما در مورد مشكلاتي كه فرموديد 1) برادر معلول ، اين موضوع ارتباطي به همسر شما و زندگي مشترك شما نداره . اگر در مورد مسائل وراثتي و .. مي گيد كه شايد ايشون با اين ديد به اين موضوع نگاه نكرده باشند و اين چيزيه كه شما براي خودتون بزرگش كرديد .

2 ) ورشكستگي پدر ، شما كه قرار نيست به محض عقد كردن سر خونه و زندگي تون بريد يه مدتي توي عقد هستيد اگه تونستيد خودتون هم سر كار بريد تا زودتر بتونيد جهيزيه رو كامل كنيد و از توقعات و لوازم بيهوده هم چشم پوشي كنيد .

3 ) ظاهر نه چندان جذاب ايشون ، اين موردي هست كه شما بايد تكليفتون رو با خودتون روشن كنيد . اينكه ايشون به دل شما بشينن و دوستشون داشته باشيد و از كنار ايشون بودن در آينده لذت ببريد . به اينها فكر كنيد .

اما ...

اين جمله كه فرموديد به نظر مي رسه خانواده خوبي هم داشته باشه ، حتما بيشتر مواظبت كنيد و دقت . و خواهش مي كنم كه پاي احساسات رو به ميون نكشيد تا بتونيد تصميم معقول و درستي بگيريد.

انشاءالله كه همه ي مشكلات رو با توكل به خداي بزگ و رحمان و رحيم از سر مي گذرونيد .

به اميد خوشبختي و بهترين تصميم.

تصویر mazhararamesh

مخاطب گرامی!

اینطور که از جمیع مطالب شما برمیاد اینکه تناسب و معیارهای لازم رو برای زندگی مشترک باهم دارید،لذا کلی راه رو جلو رفته اید هر دو

از الان دارید برسر جهیزه بحت میکنید؟ مگر آقا پلیسه اومده خواستگاری؟ مگر این*خواستن* از آقا و *خواسته شدن* از خانم رسمی شده که مشا دارید بر سر مسایل ابتدایی زندگی و رزق و روزی صحبت میکنید؟

آیا نمیدونید خداوند روزی یک نفر را به دو نفر نمیدهد و بالعکس، به قول استاد علامه حسن زاده آملی، خیال میکنید روزی زیاد حاصله، از آن شماست!

با رامش به استقبال مراسم خواستگاری برید و بگذارید بزرگترها خودشون به توافق برسیند

 

موفق و موید باشید

تصویر mostafavi
نویسنده mostafavi در

با سلام، ابتدا از اینکه گروه مشاوره رهروان ولایت را به عنوان راهنمای خود انتخاب کرده‌اید، تشکر می‌کنم.

چند نکته را متذکر می‌شوم، امیدوارم مفید واقع شود.

1. یکی از ملاکهای اصلی ازدواج پسند ظاهر و قلبی طرف مقابل است. مراد از پسند قلبی این است که پس از بررسی وجود تناسب و شایستگی و پاکی در طرف مقابل او را برای ازدواج مناسب ببینید و قلبا تمایل به ازدواج با او پیدا کنید و این علاقه تدریجا با دیدن عملی تناسبها و شایستگی‌های طرف رو به تزاید می‌رود و به عشق پایدار مبدل می‌شود.

این مقدار علاقه، حداقل مقدار لازم برای ازدواج است؛ چون اگر علی رغم دیدن نقاط مثبت در طرف مقابل این پسند و علاقه حداقلی در شما ایجاد نشود احتمال دارد که در طول زندگی هم به وجود نیاید و زندگی به شکست منجر شود.

بنابراین اگر این علاقه حداقلی(یعنی بپذیرید که با او ازدواج کنید) در شما وجود داشته باشد، می‌توان در ادامه زندگی امید به بیشتر شدن این علاقه در شما داشت.

2. داشتن برادر معلول منافاتی و ارتابطی با اصل ازدواج شما ندارد، پس دلیلی برای نگرانی از این بابت نیست.(از طرفی اگر فرد موردنظر، شما را به دلیل داشتن برادر معلول رد کند، همان بهتر که این ازدواج صورت نگیرد؛ زیرا این موضوع دلیل قانع کننده‌ای برای رد کردن نیست.)

3. در مورد جهیزیه و اینکه اوضاع اقتصادی خانواده درحال حاضر به گونه‌ای نیست که بتوانند به شما کمک کنند، باید عرض کنم که باتوافق طرفین، می‌توان خرید جهیزیه و آماده کردن آن را توافق کرد بدین صورت که خرید برخی از اجناس به عهده آقا داماد باشد و از طرفی می‌توان عقد کرد ولی برای ورود به زندگی مشترک زمانی را قرار داد که تا آن زمان، شما بتوانید اجناس ضروری زندگی را مهیا کنید. یا اینکه توافق کنید که صرفا اجناس ضروری زندگی را هردو مهیا کنید و به مرور دیگر اجناس زندگی را طی زندگی مشترک، باهمدیگر مهیا کنید.

اما رد کردن خواستگار آن هم برای چند سال دیگر، کار عاقلانه‌ای نیست و از طرفی با گذشت زمان و بالارفتن سن شما، معلوم نیست که باردیگر خواستگار مناسب داشته باشید. بنابراین بهتر است به طرف مقابلتان اجازه خواستگاری را بدهید اما در همان جلسات خواستگاری، در مورد مشکلاتتان با او صحبت کنید، که در اینصورت یا با مشکل شما کنار می‌آید و یا کنار نمی‌آید، اما دراینصورت دیگر حسرت این را نخواهید خورد که چرا به او اجازه خواستگاری را نداده‌اید.

با آرزوی موفقیت