کمکم کنین بتونم فراموشش کنم...

10:35 - 1401/05/20

سلام
من 15 سالمه ی دختر مذهبی هستم اما به دلایلی یکسال از دین دور شدم و  این یک سال باعث شد من عاشق ی پسری که تو مسجد دیدمش  بشم پسر داییم حسم رو بهش گفته و اون میدونه با این حال بهم محل نمیذاره
لطفا کمکم کنین بتونم فراموشش کنم از وقتی وارد زندگیم شده روز و شب ندارم افسردگی گرفتم و ی بار میخواستم خودکشی کنم که نشد من باهاش هیچ رابطه دوستی ندارم و فقط تو مسجد میبینمش
کمکم کنین میخوام دیگه به هیچ نامحرمی فکر نکنم که بخاطرش نابود شم همون یکسال کوفتی اونم به دلیل اینکه گوشی گرفتم باعث شد اینجوری بشم
هر روز حالم بدتر از قبل میشه
کمک کنین بتونم فراموشش کنم و از قلب و ذهنم بیرونش کنم و برام دیگه مهم نباشه هیچ پسری بخصوص این
کارم شده گریه کردن و نشستن تو خونه از دوستام دوری میکنم از وقتی وارد زندگیم شده بیرون نمیرم زیاد همیشه تو اتاقم ی گوشه نشستم بیشتر اوقات با گوشی کار میکنم بی دلیل اخلاقم خیلی بد شده بشدت همیشه عصبیم و بی حوصله با کسی زیاد حرف نمیزنم و زندگیم به شدت سخت شده

میشه کمکم کنین دیگه بهش فکر نکنم چیکار کنم دارم دیوونه میشم
کمک کنین دیگه بهش فکر نکنم و دیدمش هم برام مهم نباشه و دلم نلرزه چون این عشق دروغین و کثیفه کمک کنین از ذهن و قلبم بیرونش کنم و بعد از اونم دیگه هیچ حسی به جنس مخالف نداشته باشم لطفاااا

 

----------------
کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: https://btid.org/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال کنيد: https://btid.org/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين در مرور زمان نظراتشان جهت نمايش، ديگر منتظر تاييد مسئولين انجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد:  https://btid.org/fa/user/register

http://btid.org/node/217104
تصویر توفیقی

سلام علیکم

از حضور شما و اعتماد به ما تشکر میکنم.

از اینکه متوجه مسیر اشتباه در زندگی خود شده اید و به دنبال نجات خود هستید قابل تحسین میباشید. ان شاالله با تلاشی که خواهید داشت مشکلتون حل خواهد شد.

ابتدا در مورد اینکه از خدا فاصله گرفته اید و الان احساس غم و افسردگی و انزوا می کنید نکات و راهکارهایی عرض میکنم سپس در مورد راهکارها و تکنیکهای فراموش کردن عشق با شما گفتگو میکنم:

اما موضوع اول:

الف: سعی کن با برقراری ارتباط و بیشتر کردن دوستی با دوستان همجنس خودت بتونی این نیاز به یک همدم و همصحبت رو فراهم کنی.

ب: گاهی اوقات دوری از خدا و معنویات به انسان احساس غم و تنهایی دست میدهد، میتوانید با برقراری ارتباط بیشتر با خدا و اهل بیت و شهدا و داشتن برنامه های معنوی نیز بر این حس غلبه کنید و حس خوبی پیدا کنید. پس بیا و این حست رو با انجام امور معنوی خوب کن. رابطه ت با خدا و اهل بیت و شهدا بیشتر کن، بر اساس سوره زخرف آیه 36  هر وقت از خدا فاصله بگیریم شیطان به ما نزدیکتر میشه، پس باید بریم به سمت خدا.

ج:آشنایی با هدف خلقت و اینکه چرا در این دنیا آمده ایم و به کجا خواهیم رفت و همچنین داشتن هدف در زندگی خیلی مهمه سعی کن در این زمینه مطالعه داشته باشی. همچنین با برنامه ریزی به زندگی خود تنوع بده، در زندگی، اهل برنامه و هدف خوب و مثبت باش و با انتخاب مسیر درست ، در راه رسیدن به هدف تلاش کنید

د: توی کارها و فعالیتهای گروهی شرکت کن، مثل کلاسهای ورزش، پایگاههای مقاومت بسیج مساجد(اگه دوست داشتی)، کلاس خیاطی، جمع دوستانه، اقوام، مجالس مذهبی،  و... تا هم حال و هوات عوض بشه و هم بتونی دوستان بیشتری پیدا کنی. البته از فعالیتها و مکانهایی که شما را با آن پسری که نسبت بهش علاقه دارید نزدیک میکند و یا شما را به یاد او می اندازد پرهیز کنید.

ه: یکی از مسایلی که میتونه بهت کمک کنه بالا بردن توامندی های فردی خودتونه مثلا مهارتهای مختلفی مثل خیاطی، آرایشگری، آشپزی و... را کسب کنی، این کار هم اعتماد به نفست رو بالا میبره و هم با دریافت تایید از دیگران موجب بهبود حال و احوالتون میشه.

و: سعی کنید هنگام احساس پوچی و بی ارزشی افکار خود را شناسایی کنید و آنها را بررسی نمایید.

ح: در فعالیتهای خود ببینید کدام یک از آنها حس و حال شما را بهتر میکند تعداد آنها را بیشتر کنید.

ط: در برخی موارد احساس پوچی، بی ارزشی برخاسته از برخی رفتارهای اشتباه و حتی گناهان مانند خودارضایی و... میباشد که بعد از انجام آنها حس غم وتنهایی ایجاد میشود  در این شرایط باید با ترک و جبران اشتباهات گذشته بر این حس بد غلبه کنید.

واما موضوع دوم:

برای اینکه این حس عشق را کم کنید و نسبت به اون فرد دیگه احساس عشق نداشته باشید به نکات و تکنیکهای زیر دقت کنید و آنها را انجام بدهید:

یک: توجه به آسیبها و پیامدهای دنیوی، آبرویی، اخروی برقراری ارتباط با نامحرم به صورت مکرر در ذهن یکی از عوامل موثر در کنترل روابط خواهد بود و همین توجه به آسیبهای روابط میتونه در رفع مشکل فعلیتون مقداری کمک کنه.

دو: ممکنه شما در پس ذهنتون این فکر باشه که خیلی دوستش دارم و دل کندن از او سخته و نمیتونم ازش دل بکنم، تا زمانی که شما این باور را داشته باشید نخواهید توانست از این مساله رها شوید. بنابرین اولین قدم تغییر این دیدگاه منفی است. باید درنظر داشته باشید که  بله فراموش کردن کامل یک مساله و از بین بردن آن در ذهن امکان پذیر نخواهد بود اما منظور از فراموش کردن عشق در اینگونه موارد به معنای کم رنگ کردن و بی اثر کردن آن است پس شما این باور منفی که امکان ندارد عشق را فراموش کرد به این باور تبدیل کنید که «میتوانم این عشق را کم رنگ و بی اثر کنم و اگر چه ممکنه گاهی این افکار در ذهنم بیات اما عادی خواهد بود».

سه: باید از هر آنچه شما را به یاد او می اندازد دوری کنید، خصوصا در فضای مجازی و اینکه مثلا ببنید چی گذاشته وضعیت، یا اینکه آنلاین هست یا نه، یا کی آنلاین بوده، یا اگر اینستا داره فعالیتهای او نو دنبال کنید؛ از همه اینها دوری کنید.

چهار: لازم است بررسی شود و ببینیم در چه زمانهایی این افکار و احساسات شما را اذیت میکند و شدت آن چقدر است؛ اگر این مساله خیلی شدت دارد و بیشتر اوقات ذهن شما را در گیر کرده از تکنیک زمان اختصاصی استفاده کنید برای اینکه بتوانید ذهنتان را کنترل کنید، باید یک زمان مشخصی به مدت ۱۵تا۲۰ دقیقه برای خودتان انتخاب کنید، مثلاً ساعت هفت تا هفت وربع، این زمان می شود زمان مخصوص مرور افکار و نگرانی ها و رویاپردازی ها، حالا هروقت هر فکری که به ذهنتان آمد و شما را نگران یا آشفته کرد، یا به صورت کلی ذهنتان را درگیر کرد، به خود بگویید این فکر را در زمانی که مشخص شده بررسی می کنم، باید در مقابل افکاری که در غیر از زمان خاص توی ذهنتان می آید مقاومت کنید و در صورت نیاز از تکنیک پرت کردن حواس استفاده کنید، مثلا شمارش معکوس از هزار به صورت سه تا سه تا و یا مرور یک شعر از آخر به اول و... این تمرین را باید هر روز انجام بدهید.  اما اگر زمان آن کم است و گاهی اوقات ذهنتان را درگیر میکند میتوانید فقط از تکنیک پرت کردن حواس استفاده کنید.

پنج: یکی دیگر از تکنیکهایی که برای دوری از این عشق مفید است استفاده از تکنیک انزجاری است به این شکل که  شما در ذهن خودتون اون فرد را به صورت زشت و مشمئز کننده و حال بهم زن  تصور کنید، مثلا اون فرد را ذهن خودتون بیارید در حالی که صورتی آبله دار و پر از جوش های چرکین دارد و به سمت شما می آید و در حالی که به شما نزدیک میشود استفراغ میکند و شما را کثیف میکند. و... تکرار این تمرین به مرور حس بدی را هنگام یاد آوری آن فرد در ذهنتان ایجاد می‌کند و برای فرار از تصور آن حالت مشمئز کننده، ذهن ناخودآگاه سعی می‌کند شما را از تصور آن فرد مشمئز کننده فراری دهد و شما را از یادآوری آن فرد، بازمی‌دارد.

شش: درذهنتان نسبت به او بدگویی و غیبت کنید، نقاط منفی او را در ذهنتان مرور کنید، حتی شده برای او نقاط منفی در ذهنتون بسازید مثلا اینکه دهنش بوی بدی میدهد یا عرق بدنش چقدر بد بو و چندش آور است و...

هفت: یاد مرگ و تفکر در مورد زندگی پس از مردن یکی از مهمترین عوامل مهم در کم شدن غریزه و امور دنیوی است، به این مساله به عنوان یک فعالیت مهم بنگرید و روزانه به مدت 10 دقیقه روی این مساله فکر کنید.
لطفا موارد ذکر شده را انجام بدهید و بازخورد خود را بیان بفرمایید، د رادامه نیز در خدمت شما خواهم بود.

موفق باشید.