قالیباف از عملکرد گذشته اش گفت

20:14 - 1392/03/09
رهروان ولایت ـ امروز ملت ما در پیش روی خود یک نقطه عطف بزرگ دارد و خود را برای خلق یک حماسه بزرگ آماده می‌کند.
قالیباف

به گزارش رهروان ولایت به نقل از “تا انتخاب ۱۱” به نقل از تسنیم،‌ محمدباقر قالیباف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی سخنانی در برنامه “با دوربین” از شبکه یک سیما ضمن تبریک ماه رجب، اظهار داشت: امروز ملت ما در پیش روی خود یک نقطه عطف بزرگ دارد و خود را برای خلق یک حماسه بزرگ آماده می‌کند.

وی افزود: پیش‌بینی شده است که بنده چند دقیقه‌ای خدمت شما باشم و صحبت کنم. البته همیشه حرف زدن برای من کار سختی بوده، چون من زندگی‌م اینگونه بوده و اینگونه تربیت شده‌ام که بیشتر عمل کنم تا اینکه حرف بزنم. هر چند بعضی  اوقات ممکن است برای برخی افراد حرف زدن راحت باشد و برای برخی‌ها کار کردن.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه استدعا دارم از شما ملت عزیز که اگر هر امکانی که در اختیار دارید تصویر و صدای مرا ضبط کنید،‌اظهار داشت: دوست دارم حرف هایی که امروز با شما می‌زنم به عنوان یک میثاق‌نامه و امانت نزد شما بماند که بعد از این با شما کار دارم و شما نیز با من کار خواهید داشت. فردا خواهید گفت این سخن و بیان توست و طبیعتا این حق شماست که بعدها از من مطالبه کنید.

قالیباف تصریح کرد: البته من در طول خدمتم و مسئولیت‌های متفاوتم با مردم عزیزم حرف‌ زده‌ام، ولی نوع حرف من شاید متفاوت بود. شاید آن روز بعضی از جوان‌های امروز یادشان نباشد و خیلی از شما ملت عزیز هم حتما یادتان هست که من روزی توفیق داشتم رئیس پلیس کشور باشم. آن روز که این مسئولیت را به دوش گرفتم وضعیت پلیس،‌ وضعیت خوبی نبود. هم سازمان پلیس با آن مشکلات و معضلات که داشت، دچار مشکلاتی بود و هم مردم ما نگاه شاید آنچنانی که باید داشته باشند نبود و فاصله‌ها زیاد بود.

“در آن روزهای سخت بنده توفیق پیدا کردم و خاطرم هست اولین روزهایی‌که آمدم خواستم حرف بزنم. احساس کردم کسی امکان دارد که حرف مرا نشنود. لذا طبق عادتم سراغ بزرگان و نخبگانی رفتم که تاثیرگذار هستند و سرمایه‌های اجتماعی این کشور بودند. وقتی آنها را دعوت کردم، در حین احساس محبتی که داشتم ولی احساس کردم که در محیط پلیس با من ملاقاتی نداشته باشند. لذا به سمت آنها رفتم و به دفاتر آنها رفتم، ولی باز هم احساس کردم که در محیط خودشان هم که شاید دوست نداشته باشند با من صحبت کنند.”

وی اضافه کرد: صادقانه می‌گویم. به یک محیطی رفتیم که نه محل کار آنها بود و نه محل کار من. با هم نشستیم صحبت کردیم و حرف زدیم و حرف زدن را از آنجا شروع کردم و از آنها نظراتشان را گرفتم و سپس کم‌کم با مردم سخن گفتم. شاید اگر امروز نگاه کنید، پلیس ۱۱۰ نوع سخن گفتن من بود با مردم از جنس کار،‌ از جنس همدلی. پلیسی که وقتی وارد کلانتری‌هایش می‌شدیم، حتما از شما می‌خواستند پول بنزین را بدهید، پول نهار و کاغذ بدهید، مشکلاتی داشت و نمی‌خواهم به آنها اشاره کنم. ولی کمتر از دو سال اینگونه شد که با یک تلفن همه را در خدمت می‌گرفتیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه این همان روش من بود و خواهد بود، اظهارداشت: البته بر این باور هستم که امروز رئیس‌جمهور، رئیس دولت نیازمند این نیست که فقط شعار دهد و حرف بزند، یا الزاما یک نظریه‌پرداز باشد. بدون شک توقع شما از یک مدیر،‌از یک رئیس قوه مجریه از یک رئیس دولت این است که با کار و اقدام و خدمتش با شما مردم عزیز سخن بگوید و این خواسته به حقی است.

قالیباف تصریح کرد: البته به عنوان شهروند وظیفه دارم از همه روسای جمهور پیشین تشکر کنم. این حق آنهاست و مردم قدردان زحمات آنها هستند. ولی واقعیت این است هرچند کارهایی انجام شد، اما بضاعت آنها نتوانست منزلت و کفایت مردم را داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که زندگی من همیشه با کار گره خورده است، گفت: من خاطرم هست آن دو روزی که در روستا به مدرسه رفتم و آنجا متولد شدم، اولین بار در کلاس سوم دبستان بین دو زنگ تفریح، نان شیرینی‌های محلی را به سایر دانش‌آموزان می‌فروختم و زندگیم را با هزینه آن تامین می‌کردم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به مسئولیت‌های پس از انقلاب خود اشاره کرد و گفت: انقلاب پیروز شد، جنگ رخ داد و احساس کردم باید در این صحنه حضور پیدا کنم. در محیط کار و تلاش در میدان دفاع مقدس خیلی چیزها یاد گرفتم. یاد گرفتم که چگونه کار کنیم. برادری، محبت، ایثار و گذشت را یاد گرفتیم.

قالیباف با اشاره به این فرموده حضرت امام مبنی بر اینکه جنگ یک نعمت بود، گفت: حقیقتا جنگ یک دانشگاه بود، همه باورها را لمس کردیم و فهمیدیم نصرت الهی یعنی چه؟ امید یعنی چه؟ همکاری، محبت، گذشت، مدیریت و بحران، مدیریت جهادی،‌صبوری، همدلی، یعنی چه و به شدت همه آنها را تمرین کردیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس جزو هویت و زندگی ما شد،‌ گفت: این فرهنگ را شما مردم تولید و عرضه کردید. همان جوان‌های دهه اول انقلاب، شهید برونسی،‌ شهید همت،‌ شهید داوود کریمی،‌ شهید علم الهدی، شهید فهمیده،‌ شهید خرازی،‌ شهید باکری که یک شهردار بود، این فرهنگ را بوجود آوردند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آنها سنت‌های پایدار را رقم زدند که چگونه می‌توانیم موفقیت را بوجود آوریم. بعد از جنگ هم کار و تلاش‌هایم ادامه داشت.

وی با بیان اینکه این فرهنگ جهادی که ثمره خون شهدا بود را نباید فراموش کنیم، اظهار داشت: باید این فرهنگ را حفظ کرد و از آن فاصله نگرفت. خاطرم این است که وقتی رهبری بنده را به عنوان فرماندهی نیروی هوایی انتخاب کردند، وقتی رفتم آنجا، احساسم این شد که یک مدیر جهادی و بچه رزمنده و کسی که باورهای اسلامی دارد، وقتی آنجا می رود درست است که یک مدیر عالی و کلان خوب است، اما من احساس کردم که در سن ۳۵ سالگی اگر هواو فضا را نشناسم و اگر هوانوردی نشناسم، چطور می‌خواهم به خودم اجازه دهم که با آنها کار کنم با سختی تلاش کردم و زحمت کشیدم و پرواز را آموختم.

قالیباف با بیان اینکه با سختی تلاش کردم و زحمت کشیدم که تخصص بیاموزم و  آن روز ایستادم که با پرواز آشنا شوم، اظهار داشت: احساس می‌کردم این نیاز ماست. در شهرداری تهران نیز با همین نگاه آمدم و برق امید را در چشم همه کارگران شهرداری و مهندسین و افراد زحمتکش این مجموعه دیدم و این مانند همان دوران دفاع مقدس بود.

وی افزود: کار را شروع کردیم و امروز شاهد دستاوردهای آن هستیم. چند روز قبل دیدیم که پروژه بزرگ امام علی افتتاح شد. پروژه‌ای که بیش از ۳۰ تا ۳۵ سال بر زمین مانده بود و همه می‌گفتند که اجرای آن امکان‌پذیر نیست و یا حداقل نزدیک به یک دهه زمان می‌برد، ولی با همان نگاه و همان روحیه و با همین فرهنگ پروژه‌ امام علی (ع) ظرف ۲۲ ماه ساخته شد و قریب به ۳۰ کیلومتر و ۱۴ لاین و ۵۷ پل و ۱۲ هزار خانه و معارضین متعدد، تاسیسات کار ساخته شد. اینکه امروز ما این کار را باعث افتخار می‌دانیم، به خاطر این است که مدیریتی این کار را انجام داده که متعلق به فرهنگ جهادی است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری تصریح کرد: یعنی کارگران عزیز و رفتگری که با دلش سخن می‌گوییم و سعی می‌کنیم با فرهنگ جهادی با او سخن بگوییم، او نیز حس می‌کند و خداوند تبارک و تعالی برای حرف خوب پاداش نمی‌دهد، بلکه خداوند به عمل خوب و عمل صالح پاداش می‌دهد نه به حرف خوب و این حق مردم ماست که از ما حرف و شعار نخواهند، بلکه از مدیران خود عمل می‌خواهند.

قالیباف ادامه داد: یک روز صبح، طبق معمول بعد از نماز صبح که از خانه بیرون آمدم و سرکشی نوبه‌ای خود را داشتم، به منطقه  ۱۷ جنوب شهر رفتم  که این منطقه پر شهید‌ترین منطقه شهر تهران است و در آن کوچه‌های باریک و مناطق محروم قرار دارد. زمانی که کوچه را بازدید می‌کردم، تقریبا هوا روشن شده بود، ولی خورشید طلوع نکرده بود و در آستانه طلوع خورشید بودیم. همین که وارد کوچه شدیم، مشاهده کردم که مادر سالخورده‌ای از خانه بیرون آمد و تا کوچه را نگاه کرد، مشاهده کرد که ۵،۶ نفر در آن کوچه بن‌بست حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: آن مادر در آن لحظه احساس نگرانی کرد، اما ما سلامی به او کردیم و رد شدیم و به انتهای کوچه رفتیم و برگشتیم. زمانی که متوجه شد من شهردار هستم، با من صحبت کرد و گفت که آقای شهردار پسرم و من از تو تشکر می‌کنیم که کوچه ما را بعد از ۲۵ سال آسفالت کردی و کار خوبی انجام دادی، ولی شما می‌توانید کار دیگری برای ما انجام دهید؟ اگر این کار را می‌کردی بهتر نبود؟ آن مادر می‌گفت که من نگران آسفالت کوچه نیستم، بلکه نگران پسرم هستم که اینجا بیکار است و مدت‌ها در خانه می‌ماند وزمانی که بیرون می‌آید در محیط‌های می‌رود که من نگران آن هستم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری تصریح کرد: امروز همه جامعه ما می‌داند که ما با چه مشکلاتی روبرو هستیم؟ با مشکلات متعددی و پیچیده‌ای مواجه هستیم، ولی از امام خود و فرهنگ اسلامی یاد گرفته‌ایم که در کنار همه سختی‌ها، حتما همیشه امید به آینده داشته باشیم، ولی این را با همه وجود درک می‌کنیم که نیازمند به یک همدلی و همبستگی ملی برای یک حرکت عظیم هستیم.

قالیباف افزود: یک سوال مهم پیش می‌آید که آیا می‌شود همبستگی ملی را داشته باشیم در شرایطی که در جامعه تبعیض و فقر وجود دارد؟ ما اگر نتوانیم تبعیض و فقر را از بین ببریم، امکان ندارد که به همبستگی و همدلی برسیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه اختلاف طبقاتی از قبل بیشتر شده است. در دوران جنگ یادمان است که مردم با ثبات در قیمت‌ها روبرو بودند و خود ما در مکان‌هایی زندگی می‌کردیم و خانواده ما برنج می‌خوردند، ولی ممکن بود که هفته‌ای یکبار این کار انجام شود و یا از روغن نباتی استفاده کنند، ولی افرادی وجود داشتند که هر روز برنج می‌خوردند و هر وعده برنج ایرانی می‌خوردند و یا اگر مستضعفین گوشت می‌خوردند، گوشت یخی بود، اما امروز اختلاف طبقاتی در تهران به گونه‌ای شده است و با وجود اینکه در تهران و ضعیت خوبی وجود دارد، اما افرادی هستند که گرسنه سر به بالین می‌گذارند.

عضو ائتلاف پیشرفت خاطرنشان کرد: ما در شهرداری تهران شب‌هایی داریم که بالغ بر ۲۵۰۰ نفر افرادی هستند که جایی برای خوابیدن ندارند. در زمستان‌های چندسال قبل افرادی به خاطر سرما در کنار خیابان‌ها فوت می‌کردند. امروز با وجود اینکه ما جا پیدا کرده‌ایم و ساماندهی‌های لازم انجام شده است، در بعضی شب‌ها بالغ بر ۳ هزار نفر در مکان‌های تعیین‌ شده‌ای می‌خوابند. امروز زمانی که بیکاری و گرانی را می‌بینیم و زمانی که طلاق می‌بینیم و زمانی که آرامش روحی و روانی را نمی‌بینیم و نبود یک ثبات اقتصادی را می‌بینیم، زمانی که شرمندگی یک پدر در مقابل حداقل‌های به حق فرزندش را می‌بینیم و زمانی که دختر‌های بعد از جواب مثبت به خواستگارها بعضا چند سال می‌مانند و توان تهیه یک جهیزیه را ندارند که همه آرزوی یک دختر است، چطور از او می‌خواهیم که همدلی و همبستگی را داشته باشد.

قالیباف افزود: مردم ما امید دارند، ولی احساس می‌کنند که آینده روشنی پیش رویشان نیست و مسیر مقداری کدر شده است و شفاف نیست. مردم می‌بینند که نفت ۲۰ دلار در این کشور  فروخته می‌شود و یک وضع اقتصادی روشن و مشخص دارد، ولی زمانیکه در هر بشکه نفت ۱۲۰ دلار فروخته می‌شود و در بشکه ۱۰۰ دلار اضافه می‌شود، وضع اقتصادی آنها نه تنها بهتر نمی‌شود، بلکه بدتر می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم از این وضعیت احساس نگرانی می‌کنند، گفت: مخصوصا قشر تحصیل کرده و نخبگان ما از این وضعیت ناراحتند، آنها شعارها و حرف‌ها را می‌بینند و در مقابل عدم تحقق آن را هم مشاهده می‌کنند. باید به این چراها چگونه پاسخ دهیم؛ مردم مرتب می‌بینند که مسئولین از یکدیگر تعریف می‌کنند و به هم تعارف می‌کنند، ولی کارها بر زمین می‌ماند و ناگزیرند زمانی که کار بر زمین می‌ماند، به گونه‌ای تبانی کنند و لذا هیچگاه نمی‌بینیم که کسی بگوید اشتباه کردم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری تصریح کرد: ما مقصر را هیچوقت پیدا نمی‌کنیم و عذرخوانی در فرهنگ مدیران ما وجود ندارد. حس این است که همه درست می‌فهمیم و درست تصمیم می‌گیریم و ظاهرا اشتباهی انجام نمی‌دهیم. در چنین شرایطی چه کاری باید انجام داد؟

قالیباف ادامه داد: بنده‌ای که امروز خود را در معرض رای مردم قرار داده‌ام باید بدانم که شرایط کشور ما و مردم ما به گونه‌ای است که دیگر حق آزمون و خطا ندارند. حق تکروی و خودرایی ندارم و باید متکی به خرد جمعی حرکت کنیم. بنده حق ماجراجویی ندارم، حق قهرمان بازی و ایجاد اختلاف و تنش ندارم. حق ندارم که به سمت حاشیه‌ها بروم و مسائل مهم کشور را به فراموشی بسپارم.

وی تاکید کرد:‌بنده حق ندارم باند بازی و سیاست‌بازی کنم و حق ندارم پا روی قانون بگذارم. ملت ما تا پایان روز خدمتم نباید این جملات را از من بشنوند و به همین دلیل تاکید کردم که این جملات را از من ضبط کنید.

عضو ائتلاف پیشرفت افزود: مردم نباید بشنوند که بعد از اینکه من رئیس دولت شدم، به آنها بگویم که اجازه نمی‌دهند کار کنم و یا هر روز چوب لای چرخ من می‌گذارند و نمی‌گذارند دولت کار خود را پیش ببرد. حق ندارم بگویم قانون اساسی ظرفیت لازم را برای کار ندارد. حق ندارم قانون اساسی را سلیقه‌ای اجرا کنم و بعضی از بندهای آن که مطالبه دولت از مردم است، پیگیری کنم، ولی آنجایی که حقوق ملت است به آن توجه نکنم.

قالیباف تصریح کرد: نباید اصل‌های مهمی مثل اصل ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی را به فراموشی بسپاریم. یکی از اصول قانون اساسی این است که کسی حق ندارد، آبروی محکوم زندانی را ببرد و باید آبروی او را حفظ کرد، چرا که این متن قانون اساسی است. اما امروز در جامعه می‌بینیم که بداخلاقی و حرمت‌شکنی نه تنها برای محکوم زندانی بلکه برای خیلی از شهروندان و افراد و مسئولین راحت اتفاق می‌افتد.

محمدباقر قالیباف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنانش در برنامه با دوربین که از شبکه یک پخش شد، اظهار داشت: بنده امروز در شهرداری تهران در این کشور عزیزمان مشغول به کارم و در شورای اسلامی تهران اعضای شورایی وجود دارند که گرایش‌های متعدد هم هستند و دوستانی هم هستند که گرایش اصلاح‌طلبی دارند و دوستانی هستند که اصولگرا هستند و دوستانی هم هستند که اصولگرایان منتقد دولت هستند و گرایش‌ها متفاوت است اما سوال من از مردم تهران و ایران این است که در طول این ۸ سال خدمت، شما دعوا و تنش و اختلافی بین بنده و آنها دیدید؟ شما اصلاً دیدید که یک‌بار لایحه بودجه با تاخیر تقدیم شود؟

وی ادامه داد: شما اصلاً دیدید که ما خلاف بودجه و برنامه حرکت کنیم؟ ما صد در صد برنامه را اجرا کردیم و ‌اجازه ندادیم سیاست‌بازی شود و نگفتیم که قانون نیست. اینها واقعیت‌هایی است که وجود دارد و شدنی است، به شرطی که دغدغه ما دغدغه مردم باشد. اگر دغدغه ما دغدغه باندبازی و اینها شد، نمی‌شود لذا اینها را رئیس جمهور آینده باید روشن ببیند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در همین زمینه افزود: دولت آینده باید بداند که نیازمند یک برنامه مدون و مشخص است که این برنامه را بنده آماده کرده‌ام و زحمات زیادی برای این برنامه کشیده شده است البته به کمک نخبگان و نقش اصلی را نخبگان و متخصصان ‌و دردمندان این جامعه داشته‌اند و اینها همه منطبق بر سند چشم‌انداز تنظیم شده است. در دولت آینده همه اقشار و همه اقوام وقتی که نگاه می‌کنند، باید احساس کنند که این دولت متعلق به آنهاست و باید خودشان را در دولت ببینند و همه حضور داشته باشند و در واقع یک دولت برخاسته از همه قشرهای جامعه باشد و نخبگان این کار را انجام دهند، نه مختص به افراد و گروه خاص باشد.

قالیباف ادامه داد: رئیس دولت آینده باید یک کارنامه مشخص و روشن و شفاف داشته باشد، چراکه ما فرصت آزمون و خطا نداریم و نباید به‌گونه‌ای باشد که ندانیم ‌چه می‌شود؛ زیرا ۳۵ سال از انقلاب گذشته و رئیس دولت باید کسی باشد که کارنامه‌اش، ضمانت انجام برنامه‌اش باشد،چراکه برنامه تنهایی جوابگو و پاسخگو نیست و رئیس دولت آینده باید از دانش لازم و سلامت روحی و روانی لازم و ‌توان جسمی لازم برای تحرک برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: دولت آینده اولین فرصتش باید این باشد که بتواند یک ثبات اقتصادی و دوم ‌یک آرامش روحی و روانی و ذهنی را در جامعه حاکم کند. بر اساس عادت کاری ‌و باوری که دارم، اینجا باز این قول را می‌دهم چراکه این روش من است لذا به شما قول می‌دهم همانگونه که در شهرداری تهران ‌و پلیس این کار را انجام دادم، ‌ظرف مدت ۲ سال این ثبات و آرامش را به اقتصاد جامعه برگردانیم و افراد جامعه ما دیگر نگرانی از بیکاری و گرانی و تورم نداشته باشند.

عضو ائتلاف پیشرفت گفت: جزئیات این برنامه را در طول مدت رقابت خدمت دوستان خواهم گفت، به همین جهت باز تاکید کردم که صدای من را ضبط کنید؛ من مثل زمانبندی‌های پروژه‌های تهران انشاء|لله این ثبات اقتصادی و آرامش اقتصادی را ظرف دو سال تحویل شما مردم عزیز می‌دهم.

“در حوزه سیاست خارجی همه ما می‌دانیم که سیاست خارجی به دنبال این است که منافع ملی کشور را تأمین کند. از آرمان‌های ما و باورهای ما در دنیا دفاع کند. ما این مأموریت و این خواسته را در حوزه سیاست خارجی داریم.”

قالیباف اظهار داشت: مطمئن باشید تا ما یک انسجام درونی نداشته باشیم و ‌یک دولت کارآمد و قوی در کار نباشد و تا آن همبستگی و همدلی که گفتم، ایجاد نشود، امکان ندارد ما در سیاست خارجی بتوانیم موفق باشیم. چه بخواهیم مقاومت کنیم، چه بخواهیم مقابله کنیم و چه بخواهیم مذاکره کنیم، ‌هر کدام از اینها را بخواهیم انجام دهیم، در سیاست خارجی خودمان اول نیازمند این انسجام ملی و همدلی هستیم، البته این روزها می‌شنویم بعضی‌ها به خاطر نگرانی‌ها و سختی‌هایی که دارند، حرفشان این است که احساس می‌کنند تحریم بعضی از مشکلات را برای ما درست کرده است و فکر می‌کنند تحریم در سیاست خارجی باید حل بشود که اگر تحریم حل شود، بقیه مشکلات حل می‌شود اما من می‌خواهم بگویم این ‌نگاه صددرصد درست نیست. امروز سوء‌تدبیر و ضعف مدیریت و عدم پیگیری و تسلط و عدم کنترل در کارها و طبق برنامه عمل نکردن و نخبگان را از متن کار و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بیرون کردن ‌بیشتر ‌به ما آسیب‌ زده است تا بحث مربوط به تحریم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من نمی‌گویم تحریم نقشی نداشته است ولی نقش آن به مراتب کمتر از سوء‌تدبیرهاست، گفت: مردم عزیز و ‌غیرتمند ما ‌باور و ذات و فطرت اسلامی دارند و ‌عزت خودشان را همیشه در همه شرایط مخصوصاً در مقابل ظالمین خارجی و دشمنان خارجی ‌حفظ می‌کنند.

“عزیزان! ما هرگز عزتمان را نمی‌دهیم و نباید بدهیم،‌چراکه اسلام و فرهنگ ما به ما اجازه نمی‌دهد ‌که عزتمان را بدهیم تا اقتصاد ‌و نانمان را حل کنیم، هرگز. ولی تجربه تاریخ نشان داده که دشمنان و مستکبران حتی اگر عزت ملتی را گرفتند، نان و اقتصاد را هم به آنها نداند، درواقع هم عزتشان را گرفتند و هم اموالشان را لذا ما باید با امید و کار و تلاش و با دوری از شعار و لفاظی و ‌دوری از سیاست‌زدگی و با تاکید بر فضل الهی و رحمت الهی و امید به آینده و حرکت بر سنت‌های الهی و روحیه جهادی مسائل و مشکلات کشور را حل ‌کنیم. این ظرفیت در کشور ما وجود دارد. ما نباید بگذاریم آن برق امیدی که امروز در چشم یکایک این مردم ما دیده می‌شود؛ همان برق امیدی که در دوران دفاع مقدس در  چشم همه این مردم در عرصه دفاع دیده شد؛ همان برق امیدی که من در کارکنان ناجا دیدم؛ همان برق امیدی که در چشم رفتگر عزیز و مهندس و تکنیسین و مدیری که در شهرداری دیدم؛ از بین برود”.

قالیباف در پایان خاطر‌نشان کرد:‌ به امید همین برق امید و برای اینکه ‌انشاءالله این امید و آرزو تحقق پیدا کند، همه زندگی خودم را برای سربلندی این ملت یک بار دیگر با همه وجودم به میدان بیاورم. امروز سربلندی ملت ایران تغییر در زندگی مردم است و این جز کمک و استعانت از خداوند بزرگ در اولویت اول مقدور نیست؛ بعد هم امید من بیش از هرکس به جوانان عزیز این کشور است که آنها بیایند و دست به دست هم دهیم و موتور متحرک این تغییر در زندگی مردم در ابعاد مختلف باشد تا به روند بسیار بسته و محدود ‌مدیریت ‌کشور پایان دهیم و یک روح جدید و خون جدید را به این جامعه انشاءالله تزریق کنیم.

کلمات کلیدی: 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
5 + 11 =
*****