فدائیان اسلام، نور خدا در تاریکی زمین

11:04 - 1394/10/26

چکیده: اينها ستارگان و برجستگاني بودند كه در راه خدا رفتند، شايد اين تعبير دربارة آنها درست باشد كه بگوئيم نورالله في ظلمات الارض.

فدائیان اسلام

در تاریکی های این دنیای مادی و دوره خفقان ستمشاهی که  ظلم و ستم بر مردم مستضعف بیداد می کرد، نوری الهی درخشید و زمینه ساز طلوع فجر خورشید انقلاب اسلامی شد، دلیرمردی از سلسله ی جلیل القدر سادات سکوت شب تاریک ستم را شکست، آری! شهید سید مجتبی نواب صفوی(رحمة الله علیه) و همرزمان شهیدش[1] مردانه در برابر نظام ستمشاهی قیام نموده و برای احیاء کلمه ی حق، از جان ارزشمند خویش گذشتند.
فدائیان اسلام مصداق آیه شریفه ی قرآن کریم بودند: «إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى[کهف/ 13] آنان جوانمردانی بودند كه به پروردگارشان ايمان آورده بودند و بر هدايتشان افزوديم.»
آری آنها جوانمردانی بودند که به پروردگار خویش ایمان آورده(و در مقابل حکومت قدرتمند طاغوتی قیام کردند) و خداوند متعال بر هدایت آنان افزود. عشق به شهادت در راه خدا در دل آن پیشگامان شهادت، موج می زد و  همانگونه که حضرت محمد(صلی الله علیه و اله و سلم فرمود: «قسم به آنكه جانم به دست اوست((اگر نبود اينكه جمعي از مومنين خوش ندارند)) دوست داشتم كه در راه خدا نه يكبار و دوبار، كه چندين بار زنده گشته و بار ديگر كشته گردم.»[2] این شهدای عزیز نیز دوست داشتند، برای ایجاد حکومت اسلامی و احیاء حق، بارها در راه خدا شهید شوند.
آنان در راه حق از همه لذات زندگی دنیا چشم پوشیده و در چنگال گرگهای زمان نهراسیده و حتی در زندان جور و ستم حکومت طاغوتی پهلوی و در زمان اسارت، مانند شیر در برابر ستم غریدند. سرانجام با ریخته شدن خون آنها ابهت پوشالی حکومت طاغوت را  شکسته شد. فدائیان اسلام باقیام و فریاد خود در برابر ظالمان برای آیندگان و جوانان الگو شدند.  عظمت روح شهید نواب صفوی حتی بر افراد بزرگی مانند رهبر انقلاب اسلامی روش آنها بسیار تاثیرگذار بود و با دیدن شهید سید مجتبی نواب صفوی، جرقه انقلاب در دل بزرگ مردانی مانند حضرت آیت الله خامنه ای زده شد.
فدائیان اسلام نور خدا در تاریکی های زمین بودند
این تعبیر زیبا را امام خامنه‌ای عزیز در وصف آنان فرمود: اين شهداي چهارگانه كه جناب آقاي عسگراولادي از اين بزرگواران ياد كردند، شايد اين تعبير دربارة آنها درست باشد كه بگوئيم نورالله في ظلمات الارض. به هرحال اينها ستارگان و برجستگاني بودند كه در راه خدا رفتند. راهي را انتخاب كردند و نتيجه اين شد كه مشاهده مي‌كنيد يعني حاكميت اسلام در دوران سيطره كفر و استكبار بر عالم چيزي كه به افسانه شبيه است. اين شهداي چهارگانه حقيقتاً در دوران ظلمات نور خدا بودند كه درخشيدند،‌ فضا و دلها را روشن كردند، راه را به خيلي‌ها نشان دادند»[3] 
آری نور خدا ظلمت شب ستم را محو و خون مظلوم بنیان حکومت ظالمین را ویران نمود. قیام این غیور مردان ،سکوت شب تار ستم را شکست و شهادت این مردان بزرگ، پایه های حکومت ننگین پهلوی را لرزاند، جالب توجه اینکه خون این ذریه ی فاطمه زهرا سلام الله علیها در 27دی ماه به ناحق به زمین ریخته شد و سال ها بعد در 26دی ماه، شاه ذلیلانه از کشور فرار کرد.
 دیدی که خون ناحق پروانه شمع را      مهلت نداد که شب را سحر کند؟
               شادی روح پاک همه شهداء راه حق و فضیلت صلوات.
                 (اللّهم صلّ علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم)
پی نوشت:
[1] شهیدان طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر از فداییان اسلام.
[2] صحيح بخاري، ج4، ص21، باب تمني الشهاده.
[3]  سایت مسافران سپیده

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
1 + 0 =
*****