گاندی و جمله‌ای دروغین

09:59 - 1396/04/21

- طبق سنت الهی، انبیاء و جانشینان آنان وظیفه هدایت مردم را بر عهده داشتند تا حداکثر آنان را بهشتی کنند.

گاندی

این روزها می‌گویند گاندی گفته "اگر کسی می‌خواهد به تنهایی به بهشت برود انسان خوب و بی آزاری است. ولی اذیت و آزار مردم از آنجایی شروع می‌شود که عده‌ای می‌خواهند دیگران را بهشتی کنند!" این جملات را نمی‌‎توان از گاندی دانست. چون خودش مبارزی علیه استعمار بود و دیگران را هم به این کار دعوت می‌کرد. و چه بسیار افرادی که در این مسیر طعم زندان و اذیت‌ها را چشیدند. اگر گاندی آن حرف را قبول داشت؛ می‌بایست به تنهایی در مسیر آزادگی و آزادی قدم بردارد؛ نه آنکه کسی را همراه خود کند.
مطمئناً آن جملات با سنت الهی و فرهنگ قرآنی همخوانی ندارد. خداوند ۱۲۴۰۰۰پیامبر را مبعوث کرد تا دیگران را هدایت کرده و راهی بهشت جاودان کنند؛ همچنانکه فرموده: «وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاةِ وَإِیتَاءَ الزَّكَاةِ وَكَانُوا لَنَا عَابِدِینَ[انبیاء/۷۳]و آنان را پیشوایانى قرار دادیم كه به فرمان ما هدایت می‌کردند. كارهاى نیك، نماز و زكات را به آنها وحى كردیم و آنان ما را می‌پرستیدند.» پس سنت هدایت توسط انبیاء، به دستور الهی و گامی در مسیر بندگی آنان بوده و کسی که این سنت دیرینه را قبول ندارد؛ نباید خود را خداباور بداند.

 

کلمات کلیدی: 

نظرات

تصویر بنده خدا
نویسنده بنده خدا در

دوست عزیزم ، منظور گاندی افکاری مانند داعش رو بیان کرده و خداوند در قرآن پیامبر را بشیرا" و نذیرا خطاب کرده  وهیچ آدم عاقلی راهنمایی درست رو رد نمیکنه ، به کنه مطلب دقت کنید لطفا" . امام حسین " ع " شب عاشورا چراغ ها رو خاموش و بیعت رو از لشگریان برداشتند و فرمودند هر کس میخواهد برود ، منظور ایشون رو میشه برای من بیسواد روشن کنید.  

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
7 + 4 =
*****