عذاب زن بی‌حجاب، در برزخ و جهنم چگونه است؟

07:01 - 1393/03/15
چکیده: زنانی چند از امت خود را در عذاب شديد ديدم، از حالت آن‌ها تعجب کردم و از شدت عذاب آن‌ها گريستم.
حجاب

رهروان ولایت ـ یکی از واجبات بسیار مهم و از ضروریات دین مبین اسلام، بلکه تمام ادیان الهی، مساله «حجاب» و پوشش است؛ دین مبین اسلام نیز برای این مساله اهمیت ویژه‌ای قائل شده است و قرآن کریم ـ با این‌که تنها به بیان کلیات اکتفا کرده است ـ در آیات متعددی به این مساله پرداخته که دال بر اهمیت بسیار زیاد قرآن و اسلام به این مساله است.

به طور مثال در سوره «نور» در آیاتی چند می‌فرماید: «قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِما يَصْنَعُون* وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُيُوبِهِنَّ وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ ...[نور/31]؛ به مومنان بگو چشم‌هاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گيرند و فروج خود را حفظ كنند، اين دستور، براى آن‌ها پاكيزه‏‌تر است، خداوند از آن‌چه انجام می‌دهيد آگاه است. و به زنان با ايمان بگو چشم‌هاى خود را (از نگاه هوس‏‌آلود) فرو گيرند و دامان خويش را حفظ كنند و زينت خود را جز آن مقدار كه ظاهر است آشكار نکند و (اطراف) روسری‌هاى خود را بر سينه خود افكنند (تا گردن و سينه با آن پوشانده شود) و زينت خود را آشكار نسازند مگر براى شوهرانشان يا پدرانشان يا...».

از این آیات چند نکته قابل استنباط است:

1. هر مسلمان چه مرد و چه زن، باید از چشم‌چرانی و نظربازی خودداری کند.
2. هر مسلمانی باید پاک‌دامن باشد و اهل فحشاء نباشد.
3. زنان باید دارای پوشش باشند و زینت‌های خود را جز برای محارم خود آشکار نکنند و در صدد تحریک و جلب توجه مردان دیگر نباشند.[1]

این آیات در واقع دستور خداوند متعال به حفظ حیاء و حجاب است، که واجب است و حکمی است حتمی که توسط بندگان او لازم است رعایت شود و از ضروریات دین مبین اسلام محسوب می‌شود که بین تمام مذاهب اسلام با تمام اختلافی که دارند مشترک است.

اگر به روایات معصومین(علیهم‌السلام) هم رجوع کنیم، خواهیم دید آنان نیز به تبع قرآن کریم، در سخنان بسیار زیادی که واقعاً بیش از حد شمارش است، به این مساله پرداخته و حدود و میزان آن را بیان کرده‌اند، و در برخی احادیث وارد شده است که تمام دین و ایمان، حیاء، عفت و پاک‌دامنی است؛[2]
هم‌چنین در احادیث مختلفی چگونگی و اندازه پوشش زنان نیز بیان شده است؛ در حدیثی امام صادق(علیه‌السلام) در پاسخ به سوالی که راجع به نگاه کردن به نامحرم پرسیده شد، فرمودند: «تنها نگاه به صورت و دو کف دست جایز است».[3] یعنی نگاه کردن به غیر این دو حرام است و بر زن واجب است تمام بدن خود به غیر از صورت و دو دست تا مچ را بپوشاند.

لذا با توجه به این آیات و روایات، در این‌که پوشاندن غیر وجه و دست‌ها تا مچ، بر زن واجب است، از لحاظ فقه اسلام هیچ‌گونه تردیدی وجود ندارد. این قسمت جزو ضروریات اسلام است و در بین مراجع نیز هیچ اختلاف و تشکیکی وجود ندارد.[4] حتی این مساله در بین مذاهب دیگر هم قطعی است و هیچ مسلمانی نمی‌توان بگوید حجاب واجب نیست.

بنابراین حفظ حجاب و پوشش کامل اسلامی برای زنان مسلمان، واجب است و ترک آن معصیت بوده و از گناهان کبیره محسوب می‌شود و قطعاً در آخرت، عذاب خاص خود را دارد، در حدیثی امیرالمومنین(علیه السلام) فرمودند: «روزي من و فاطمه(سلام‌الله‌علیها) به خدمت حضرت رسول(صلي‌الله‌عليه‌وآله) رفتيم و آن حضرت را بسيار گريان يافتيم، عرض کردم پدر و مادرم فداي شما باد يا رسول الله، چه چيز سبب گريه شما شده است؟

حضرت فرمودند: يا علی، شبی که من‌را به آسمان بردند، زنانی چند از امت خود را در عذاب شديد ديدم، از حالت آن‌ها تعجب کردم و از شدت عذاب آن‌ها گريستم. زني را ديدم که به موهايش آويخته شده، مغز سرش از شدت گرما می‌جوشد؛ زنی را ديدم که به زبانش آويخته و آب داغ جهنم در حلقش ريخته می‌شد؛ زنی را ديدم که با سینه‌هایش آويخته شده بود؛ زنی را ديدم که گوشت بدن خود را می‌خورد و آتش از زيرش شعله می‌کشيد؛ زنی‌ را ديدم که پاهايش به دست‌هايش بسته شده و مارها و عقرب‌ها بر او مسلط شده بودند؛ زنی‌ را ديدم کر و کور و لال، در تابوتی از آتش، مغز سرش از بينی او بيرون می‌آمد و بدنش از(مرض) خوره و پيسی پاره پاره بود؛ زني را ديدم که تنوري از آتش به پاهايش آويزان بود؛ زني را ديدم که گوشت بدن او از جلو و عقب با قيچی‌های آتشين بريده می‌شد؛ زنی را ديدم که صورت و دست‌هايش می‌سوخت و روده‌های خود را می‌خورد؛ زنی را ديدم که سرش سر خوک بود و بدنش الاغ و بر او هزار هزار نوع عذاب بود؛ زني را ديدم به صورت سگ، آتش در پشتش داخل می‌شد و از دهانش بيرون می‌آمد و ملائکه سر و بدنش را با گرزهای آتشين می‌کوبيدند.
حضرت فاطمه(عليهاالسلام) عرض کرد: ای حبيب من و ای نور ديده من، به من خبر بدهيد که عمل و روش ايشان چه بوده است که خداي تعالي اين نوع عذاب را بر ايشان مسلط گردانيده است؟
حضرت فرمودند : ای دخترم :آن زنی که به مو آويخته شده بود، موی خود را از مردهای نامحرم نمی‌پوشاند؛ زنی که به زبان آويخته شده بود (با زبانش) شوهرش را آزار می‌داد؛ زنی که با سینه آويخته شده بود، از انجام وظايف زناشویی خودداری می‌کرد؛ آن زنی که به پاهايش آويخته شده بود، بدون اجازه شوهر از خانه بيرون می‌رفت؛ زنی که دست‌هايش به پاهايش بسته شده بود و مارها و عقرب‌ها بر او مسلط شده بودند، کسی بود که خود را نمی‌شسته است و لباس‌هايش را پاک نمی‌کرد و غسل حيض و جنابت انجام نمی‌داد و بدنش را از نجاسات پاک نمی‌کرد و نماز را سبک می‌شمرد؛ زنی که کور، کر و لال بود، از زنا فرزند پيدا کرده و به گردن شوهر خود انداخت بود؛ زنی که گوشت بدنش با قيچی‌های آتشين بریده می‌شد، خود را به مردان نامحرم نمايش می‌داد تا به او رغبت کنند؛ زنی که صورت و سرش، سر خوک بود و بدنش بدن الاغ، سخن چين و بسيار دروغ‌گو بود؛ آن‌که به صورت سگ بود و آتش در پشتش داخل و از دهانش خارج می‌شد‌، خواننده و آواز خوان و حسود بود».[5]

-----------------------------------

پی‌نوشت:

[1]. شهید مطهری، مساله حجاب، انتشارات صدرا، 1385ش، ص 117.
[2]. نهج الفصاحة مجموعه كلمات قصار حضرت رسول ص، ص 454.
[3]. الکافی، ج5، ص 521.
[4]. مساله حجاب، همان، ص 165.
[5]. وسائل الشیعه ج20، ص 213.

کلمات کلیدی: 

نظرات

تصویر cosar
نویسنده cosar در

وای خدا.........

تصویر m.
نویسنده m. در

سلام. تاثیر گذار هست.
تشکر

تصویر زهرابانو

سلام بزرگوار
سپاس از حضور و نظر ارزشمندتون
از مطلب خوب و به روزتون متشکرم...ان شاالله که متوجه اشتباهشون بشن. خدا هممون رو هم هدایت کنه...

ܓ✿ܓ✿ܓ✿هنوز می آید نوای کربلایی ات از عمق میدان، ای آفتاب غروب کرده در ظهر عاشورا! هنوز می آید غریو فریادت از بلندای آسمان،فریادی که دژخیمان کوفی را به مبارزه می خواست و نهیبش، رشته جانشان را از هم می گسیخت..

میلاد تلاقی دو نور در یک آینه، تکثیر دو اقیانوس، حضرت «علی اکبر علیه ‏السلام »، مبارک!ܓ✿ܓ✿ܓ✿

تصویر مهرنوش جمشیدی (جنگ ادبی )

سلام وعرض ارادت ..
خداوند یاور ومددکارت باشد که تبلیغ راه حق نموده ودستورات وراهنماییهای الهی را تر ویج می نمایی
خداوند در راه وخدمتی که در پیش گرفتی پشتیبانت باشد .
امین

تصویر چادرخاکی

خميده پشت از آن دارند پيران جهانْ ديده
که اندر خاک مى‏جويند ايام جوانى را
روز جوان گرامي باد

تصویر مـــــــــادرچشـــــم به راه

سلامــــ ـــ ـ ـ

اجرکم عندالله

خیلی مطلب خوبی بود

پناه میبرم به خداازشرشیطان رانده شده

امیدوارم دختران بدحجاب بادیدن این مطالب توبه کنندوبه صراط مستقیم هدایت شن.

التماس دعای فرج

فی امـــ ـ ـ ـ ــان الله

تصویر masoum-یاس

حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند:
اِنَّ المُسلِمَ اِذا غَلَبَهُ ضَعفُ الکبَرِ اَمَرَ اللّه‏ُ عَزَّوَجَلَّ المَلِک اَن یکتُبَ لَهُ فى حالِهِ تِلک مِثلَ ما کانَ یعمَلُ وَ هُوَ شابٌّ نَشیطٌ صَحیحٌ
مسلمان هنگامى که ضعف پیرى بر او غلبه کند خداوند به فرشته‏اى دستور مى‏دهد که در این حال اعمال (نیکى) را که او در جوانى و شادابى و سلامت انجام مى‏داد، برایش بنویسد.
(کافى، ج 3، ص 113)

سلام بزرگوار خدا قوت
میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان مبارک[گل]

تصویر زرناز
نویسنده زرناز در

فلسفه ی حجاب:
ح :حیا
ج :جلال
ا :اصالت
ب :بصیرت
اسلحه جنگ نرم چادر است

تصویر مهسا...

نسل جوان را به جهان رهبری

جلوه ی توحید، علی اکبری

هر که هوای رخ احمد کند

در تو تماشای پیمبر کند

ولادت باسعادت سرو باغ احمدی، آینه ی محمدی و روز جوان بر شما و خانوادهء محترمتان مبارک باد.

تصویر م.عسکری نیا

سلام
صبح من با خواندن آیه ی قران وب شما معطر شد. سپاس

تصویر م.عسکری نیا

به نظر من، داشتن پوشش و حیابرای هریک از مرد و زن از توفیقات الهی است که ثمرات بسیاری را از حیث جلب روزی های مادی و معنوی نصیب انسان می کند.و تنهاکافی ست به این رویداد تاریخی کمی دقت کنیم؛ زمانی که حضرت زهرا( که خلقت او را خداوند بهانه ی خلق هستی قرار داده است) با یک مرد نابینا مواجه می شود چادر می گیرد و حجاب می کند. و در پاسخ پیامبر می گوید: او مرا نمی بیند من که او را می بینم... نشانگر این است که برداشتن چادر ، در مرحله ی اول قبح عمل را از بین می برد و روح را جری می کند و همچنین داشتن حد مطلوبی از پوشش، جزء اولین وظایف یک زن مسلمان است. و من باور دارم که این مساله آنقدر برای خداوند ارزشمند است که خالق هستی از معبر آن فیوضات خود را بیشتر نصیب بنده های خود می کند.
سپاس که ارزش ها را یاآوری می کنید..موید باشید.

تصویر فروزان

سلام
ابو علقمه می گوید: پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله بعد از نماز صبح رو به ما کرد و فرمود: اصحاب من! دیشب عمویم حمزه و برادرم جعفر (طیار) را در خواب دیدم. به آن دو نزدیک شدم و گفتم: «کدام عمل را برتر یافتید؟»
پاسخ دادند: پدر و مادر ما فدایت، ما صلوات بر تو، تشنه را سیراب کردن و محبت علی بن ابی طالب علیه السلام را برترین اعمال یافتیم.

تصویر سیده
نویسنده سیده در

سلام .ممنونم از حضور با ارزشتان و مطالب ارزنده تان
حجاب باعث تحکیم خانواده و کاهش اسیبهای اجتماعی است. متاسفانه در جامعه امروز سطح حجاب آنچنان پایین آمده که با عقب رفتن هر روسری جوانی در ورطه سقوط از ارزش ها می افتد و طلاقی در جامعه رخ می دهد . حال شما ببینید عریان شدن زنان در جامعه و چشمهای از حدقه در امده مردان هوس ران چه معضلاتی که بوجود نمی آورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تصویر الهه-ا

سلام
اعیاد این ایام رو تبریک میگم
مطلبتون عالی بود.

تصویر الهه-ا

سلام
اعیاد این ایام رو تبریک میگم
مطلبتون عالی بود.

تصویر حانیه
نویسنده حانیه در

"ﺧـﺪﺍﯾـــــﺎ!!!
ﺩﺳﺘﺎﻧﻢ ﺭﺍ ﺯﺩﻡ ﺯﯾﺮ ﭼﺎﻧـﻪ ﺍﻡ ؛
ﻣﺎﺕ ﻭ ﻣﺒﻬﻮﺕ ﻧﮕﺎﻫﺖ ﻣﯿﮑﻨﻢ !!
ﻃﻠﺒــــﮑﺎﺭ ﻫﻢ ﻧﯿﺴـــﺘﻢ !!
ﻓﻘـــﻂ
ﻣﺸـــﺘﺎﻕ ﺍﯾﻨﻢ ﮐﻪ ﺑـﺪﺍﻧﻢ
ﺗــﻪ ﻗﺼـــﻪ ﭼـــﻪ ﻣﯿﮑﻨـﯽ ﺑﺎﻣــﻦ ...‏"

تصویر معلم کوچولو

یه پستی خودم تو وب یه طلبه که توش با آوردن یه سری استدلال آرایش کردن رو مجاز دونسته بود
طلبه امروزی
بد نیست بهش سری بزنید

تصویر یک بنده خدا

با سلام ·٠•♥ خواهی که ببینی رخ پیغمبر را ❀
بنگر رخ زیبای علی اکبر را ❀
در منطق و خلق و خوی او می بینی ❀
با دیده ی جان محمدی دیگر را ❀

میلاد شبیه ترین آینه ی پیغمبری ابتدا بر آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و سپس بر شما و سایر دوستان حاضر مبارک و تبریک و تهنیت باد ♥•٠·˙ التماس دعای خیر یا حق

تصویر آمنین
نویسنده آمنین در

سلام آقای پوریان....در پی راهنمایی ارزشمند شما هر از گاهی امرتن اجرا میشه از جمله امروز که در باره......نوشتم

تصویر نادر
نویسنده نادر در

سلام . خدا قوت .میلاد پر خیر و برکت امام مهربانیها بر همه منتظران عاشق تهنیت باد
چه روزها که یک به یک غروب شد، نیآمدی
چه اشکها که در گلو، رسوب شد نیآمدی
خلیل آتشین سخن، تبر به دوش بت شکن
خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیآمدی
برای ما که خسته ایم و دل شکسته ایم، نه
برای عده ای، ولی چه خوب شد نیآمدی
تمام طول هفته را در انتظار جمعه ام
دوباره صبح، ظهر، نه، غروب شد نیآمدی
شعر : مهدی جهاندار

دعا برای فرج اقا بهترین هدیه به ساحت مبارکش است ، فراموش نشود
اللهم عجل لولیک الفرج

تصویر مادر سادات

با سلام و خسته نباشید.
ممنون که به ما سر زدید. در نظر دارم همچین کاری بکنم فقط باید قدم به قدم انجام بشه. خیلی ممنو ن ازپیشنهادتون. بیشتر تلاش خواهم کرد

تصویر زینت یار

سلام..........ممنون از نظراتتون
احسنت.........خدا کنه گوش شنوایی هم وجود داشته باشه

تصویر تا خدا

سلام برادر بزرگوار.
از راهنمایی و نظرات خوبتون بی نهایت سپاسگزارم.
موفق باشید.دلتون خدایی.التماس دعا.یا علی.

تصویر سیده
نویسنده سیده در

عالم همه جسم است و تو جانى، مهدى
یعنى تو همان جان جهانى، مهدى
تنها نه گذشته، حال و آینده ز توست
حقا که تو صاحب الزمانى، مهدى
سلام
میلاد با سعادت منجی عالم بشریت مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بر شما مبارکباد

ذکر دعای فرج راس ساعت 23 شب نیمه شعبان فراموش نشود ان شاء الله .

*** مصاحبه با قرآن ***

تصویر این بانک ملی است

با سلام خدمت شما و عرض ادب. من این صفحه از وبتون رو خوندم مطالب خوبی نوشته بودید. دستتون درد نکنه و خدا خیرتون بده. اما به عنوان پیشنهاد عرض می‌کنم: اگه بتونید تو وبتون از مطالب مذهبی مثل احادیث اخلاقی معصومین (علیهم السلام) یا داستان‌هایی از زندگانی اونا یا مباحث اعتقادی استفاده کنید وبتون خیلی بهتر میشه! در حال حاضر دشمن با جنگ نرم در تقابل اعتقادات جوانان ما قدم بر می‌دارد و تلاش می‌کند اعتقادات و فرهنگ ما را تغییر دهد که در صورت موفقیت به پیروزی حقیقی دست یافته است. لذا ما نیز باید با تقویت اعتقادات و نشر مبانی اصیل اسلامی با این هدف مقابله کنیم.
با تشکر. موفق باشید.

[پاسخ:]

وَمَا تَوْفِيقِي إِلَّا بِاللَّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ.

تصویر افسر ولایی مهدی(عج)

ما مدعیان دل خزانی داریم!
با حضرت دجال تبانی داریم!
ما لاف زن ندبه و اشک و آهیم!
این جمعه نیا، جام جهانی داریم...!

سلام همسنگر.
میلاد امام زمان مبارک.
ضمنا وب ما به عنوان نوزدهمین وب برتر، در جشنواره 100 وب برتر ایرانی، به تشخیص داوران جشنواره، برگزیده شد...
منتظر حضورتان هستیم...
التماس دعای فرج + بصیرت + اخلاص + شهادت.

تصویر شازده خانوم

سلا بزرگوار اپم برای منم دعا کنید احساس میکنم ایمانم رو شیطان احاطه کرده

حال روحیم خوب نیست برایم دعا کنید که سخت محتاجم

تصویر فافا
نویسنده فافا در

خدایا در ۲ راهی زندگی ام تابلوی راهت را محکم قرار بده نکند که با نسیمی راهم را کج کنم.
سلام بزرگوار ممنونم از حضور گرمتون اعیاد گذشته بر شما مبارک شرمنده که دیر سرزدم از حرم امام خوبیها امام رضا (ع) وحرم حضرت عبدالعظیم وحضرت معصومه(ع) ومسجد مقدس جمکران نایب الزیاره شما دوستان بودم
درپناه خدای مهربون باشید یا حق والتماس دعای فرج

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
4 + 0 =
*****