رمز پیروزی

08:26 - 1396/03/02

- فتح خرمشهر اثبات توانایی‌های نظام اسلامی در سایه قدرت الهی بود. امروز با همان رمز پیروزی باز می‌توانیم پیروزی‌های بزرگتری را فتح کنیم.

رمز پیروزی

قدرت‌های جهانی انقلاب اسلامی ایران را مورد تهاجم قرار دادند و  حاصل آن تهاجم، تصرف نگین پر ارزش کشورمان، خرمشهر بود. شهری پر ارزش که بازپسگیری آن اصلاً آسان نبود؛ ولی برای مردمی که به قدرت و کمک الهی ایمان داشتند؛ هیچ کاری نشدنی نبود. آنها باور داشتند که خداوند فرموده بود: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ[محمد/۷] اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد اگر خدا را يارى كنيد ياريتان مى‌كند و گامهايتان را استوار مى دارد.» فقط کافی بود یک گام بردارند تا خداوند یک گام آنها را به مقصد و مقصود ختم کند.
خدا هم وعده‌اش را عملی ساخت و ناممکن را ممکن کرد. امام امت نیز در پیام آزادسازی خرمشهر، به سخن الهی استناد کردند که خداوند فرموده: «‏‏مَا‏‎ ‎‏النَّصْرُ إلاّ مِنْ عِندِالله[آل‌عمران/۲۶] نیست کمکی مگر از جانب خدا» و نیروهای مسلح را مفتخر به نشان «‏‏وَ ما رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ رَمى‏[انفال/۱۷] و آنگاه که تیرافکندی تو نیانداختی بلکه خدا تیر انداخت.» دانستند. از این روست که در مرام خمینی عزیز خرمشهر را خدا آزاد کرده بود.(صحیفه امام، ج۱۶، ص۲۷۵) خدایی که در سایه‌اش می‌توان پیروزی‌های بیشتری را به دست آورد؛ فقط باید همگی باورش کنیم و آن یک گام را برداریم.

صحیفه امام، امام خمینی(قدس‌سره)، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام، تهران، ۱۳۸۹، ج۱۶، ص۲۷۵.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
4 + 4 =
*****