سالروز تخریب بقیع

11:26 - 1396/04/12

- وهابیت عاملان تخریب بقیع اند. قبرستانی که پیامبر برای آن احترام ویژه‌ای قائل بود و به زیارت آنجا می‌رفت.(تاریخ المدینه،ج۱،ص۸۹)

تخریب بقیع

قبرستان بقیع در سال اول هجری تأسیس شد.(تاریخ المدینه،ج۱،ص۱۱۱) قبرستانی که پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) برای آن احترام ویژه‌ای قائل بود و سخنانی از ایشان در شرافت این قبرستان نقل شده است. از جمله آنکه حضرت فرمودند: «از این قبرستان هفتاد هزار نفر بدون حساب وارد بهشت می‌شود و صورت‌های آنها مانند شب چهاردهم می‌درخشد.»(همان،ص۸۹) در سیره پیامبر نیز زیارت ایشان از بقیع نقل شده که ایشان در آنجا می‌فرمودند: «درود بر شما، خداوند ما و شما را بیامرزد شما پیشاهنگان ما بودید و ما هم در پی شما خواهیم آمد.»(فرات کوفی،ص۲۰۰)
اما در کمال ناباوری، وهابیت که خود را تنها مسلمانان راستین و تنها پیروان حقیقی پیامبر می‌داند؛ به احترام ویژه پیامبر نسبت به این قبرستان توجه نکردند و زیارت‌های پیامبر از مدفونین بقیع را نادیده گرفتند و دوبار این قبرستان آسمانی را مورد یورش و تخریب قرار دادند. قبرستانی که برای بار اول در ۱۲۲۰قمری و برای بار دوم هشتم شوال ۱۳۴۴قمری تخریب شد.(تاریخ الامین، ص۳۶۵) حال باید از وهابیان پرسید آنها به چه مجوزی چنین بی‌احترامی بزرگی به این قبرستان تاریخی انجام دادند؟

 * تاريخ المدينة المنورة، ابوزيد عمر بن شبه، قم، دارالفکر، ۱۳۶۸ش، ج۱، ص۱۱۱.
* تفسیر فرات کوفی، فرات‌بن‌ابراهیم، وزارت ارشاد، تهران،۱۴۱۰ق، ص۲۰۰: یُحشَرُ مِن هذِهِ المَقبَرَة سَبعُونَ ألفاً یَدخُلونَ الجَنَّةَ بِغَیرِ حِسابٍ، وَکأنَّ وُجوهُهُمُ القَمَر لَیلَةَ البَدر.
* التاریخ الامین لمدینه سید المرسلین، عبدالعزیز مدنی، امین، قم،۱۳۷۷ش،ص۳۶۵.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز:
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
11 + 6 =
*****